Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ze zijn laat, maar hun MEB is een serieus platform en de ID.3 een goede ev (long range echter pas 2021) en ook niet echt goedkoop (50K voor de LR met opties). Maar de mid-range zal als warme broodjes gaan en met name KIA en Hyundai met hun e-niro en kona zullen er last van krijgen (die maken namelijk nog steeds geen aantallen).

Tesla zal er niet veel last van hebben..... of je moet een hekel aan Tesla hebben, Tesla is in EV land gewoon een premium brand, dan ga je niet in een VW id.3 (golf ;)) rijden van 50K.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Nu ik de vorige video gezien heb is het er inderdaad wel wat over, vooral het stuur vind ik een beetje vreemd. (nog een scherm)
en dan de "midden" console ook nog eens een scherm

Let wel, qua specs, range etc ziet het er we niet slecht uit en leunt hij wel erg dicht aan bij Model 3 (range, power, pack,...)
Vind de M3 wel veeeeel leuker. Ook niet echt iets gehoord over auto pilot toestanden....
 
Ik vraag me wel af in hoeverre mate zo een scherm bij autonoom rijden nog relevant gaat worden. Ja, zo 17" of 15" in de Tesla's binnen handbereik, cava, maar eens de auto rijdt zie ik het hele gezin niet naar een tekenfilm kijken, dat moment is voorbij dat iedereen naar 1 scherm keek.
 
Heb het originele statement van Mercedes niet gelezen maar :

Mercedes CEO praises rising diesel sales: 'There is no rational reason today not to buy one'

Tart toch alle verbeelding. Nu, ik geloof er ook geen hol van. Kan echt niet zo zijn dat deze fabrikanten achter de schermen niet 100% aan het inzetten zijn op EV’s. Wat je ook mag beweren, dit zijn ook geen uilen en beschikken over veel meer informatie dan wij (wetgeving, analyses, strategieën,....) indien wel, dan vrees ik dat wij hier in een bubbel leven, een trend aan het zetten zijn of dat de rest van de mensheid het gewoon niet interesseert en/of begrijpt.

Wss dat velen nog worden afgeschrikt en de range van EVs toch nog, onterecht, als een probleem ziet.

Ik blijf erbij dat er tegen 2021-2022 een serieuze ommezwaai zal zijn mits meerdere modellen en range die naar boven gaan.
 
Heb het originele statement van Mercedes niet gelezen maar :

Mercedes CEO praises rising diesel sales: 'There is no rational reason today not to buy one'

Tart toch alle verbeelding. Nu, ik geloof er ook geen hol van. Kan echt niet zo zijn dat deze fabrikanten achter de schermen niet 100% aan het inzetten zijn op EV’s. Wat je ook mag beweren, dit zijn ook geen uilen en beschikken over veel meer informatie dan wij (wetgeving, analyses, strategieën,....) indien wel, dan vrees ik dat wij hier in een bubbel leven, een trend aan het zetten zijn of dat de rest van de mensheid het gewoon niet interesseert en/of begrijpt.

Wss dat velen nog worden afgeschrikt en de range van EVs toch nog, onterecht, als een probleem ziet.

Ik blijf erbij dat er tegen 2021-2022 een serieuze ommezwaai zal zijn mits meerdere modellen en range die naar boven gaan.

Snap ze wel ...... ze kunnen niet ineens om, die ICE's leveren geld op. EV's produceren betekend: veel minder complexe productie, enorme investeringen, veel minder personeel, veel minder toeleveringsbedrijven (die ze deels bezitten), minder onderhoud (onderdelen), etc ......
Groot schip, draait langzaam.
 
Was van de week nog even op de IAA, na de afspraken ben ik nog even langs Mercedes en VAG gelopen.
Voor de EQC had ik ongeveer een minuut. Het verassende aan de EQC was dat er eigelijk niets bijzonders aan te zien was, het was gewoon een Mercedes, zowel van binnen als van buiten. Wat mij persoonlijk opviel was de oneindige hoeveelheid knopjes op en rondom het dashboard. Er was wel een scherm maar dat heeft het aantal knopjes niet echt verminderd.
Wat uiterlijk betreft was de Taycan gewoon een Porsche. Hij zal in de straat niet meer opvallen dan een Porsch-ICE. Van binnen waren de schermen niet opvallen aanwezig.
Verrassender was de ID.3. Groter dan verwacht. Zeker Golf-formaat, althans zo leek het. Scherm was uitdrukkelijk aanwezig. Bij de ID.3 zijn wat foto's geupload voor de liefhebber.
De beurs zelf ademde Duits en elektrisch. BMW had weinig te melden leek het, de zoveelste concept car.
Wat betreft de indruk, begon ik wel te twijfelen of de getoonde EV's inderdaad alleen compliance EV's zijn.
De tijd zal het leren.
 
  • Like
Reactions: wooter
De video’s van Bjørn hebben mij ervan overtuigd om elektrisch te gaan rijden en voor een Tesla M3 te gaan. Ik neem aan dat er meer mensen zijn. Hij is m.i. van grote waarde voor de elektra-community. Verder zijn zijn reizen door Noorwegen prachtig om naar te kijken ;)
 
Ugh wat vind ik die Bjorn een vervelend persoon.
De video’s van Bjørn hebben mij ervan overtuigd om elektrisch te gaan rijden en voor een Tesla M3 te gaan. Ik neem aan dat er meer mensen zijn. Hij is m.i. van grote waarde voor de elektra-community. Verder zijn zijn reizen door Noorwegen prachtig om naar te kijken ;)

Meer nog, hij is niet bevooroordeeld en is eerlijk in z'n reviews. Dat hij een boontje heeft voor Tesla is logisch aangezien die tot nog toe de beste EVs maken hoewel hij de EQC ook erg kan smaken.

Hij heeft inderdaad wel al wat free miles (+1.000.000) supercharging bijeen gespaard en ik dacht zelfs een Tesla model X met referrals kunnen binnenslepen. Ik zou zeggen fijn voor hem!
 
  • Like
Reactions: nervus and TM3LR