Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk wel opvallend, geen leedvermaak of iets dergelijks, het gaat blijkbaar over een Testwagen.
Dan doet Tesla en z’n bestuurders het eigenlijk nog niet zo slecht met duizenden “testwagens” op de openbare weg.
 
  • Funny
Reactions: RobsEV
Wat een onzinnige bewering. Dus omdat jij tijdens jouw ritje niet ingehaald wordt door een Taycan of E-tron GT, concludeer je dat er met die wagens niet snel gereden wordt ?
Geen idee of er snel gereden mee wordt. Ik stelde enkel vast dat er niet snel mee gereden werd op plekken waar anderen wel sneller reden.

Het kan natuurlijk perfect dat mijn sample size beperkt was tot dure snelle EV’s met bestuurders die rustig mee reden met het tragere verkeer, en dure snelle benzines met bestuurders die er de vaart in hadden.
 
Eigenlijk wel opvallend, geen leedvermaak of iets dergelijks, het gaat blijkbaar over een Testwagen.
Dan doet Tesla en z’n bestuurders het eigenlijk nog niet zo slecht met duizenden “testwagens” op de openbare weg.
D9667E12-10C0-47F4-A6B3-9D9B7A0B1E11.jpeg

Vreemde passagiers van zo een testwagen.

Ik vrees dat dit geen testwagen was maar een gekochte iX met een bestuurder die niet aan het opletten was.
 
Geen idee of er snel gereden mee wordt. Ik stelde enkel vast dat er niet snel mee gereden werd op plekken waar anderen wel sneller reden.

Het kan natuurlijk perfect dat mijn sample size beperkt was tot dure snelle EV’s met bestuurders die rustig mee reden met het tragere verkeer, en dure snelle benzines met bestuurders die er de vaart in hadden.
Je komt natuurlijk alleen langzame verkeer tegen als je zelf snel of sneller rijdt.

Omgekeerd zie je natuurlijk de wat snellere of ongeduldige rijders je inhalen als je zelf rustig rijdt.

Doe je steekproef omgekeerd en zo kom je veel snel rijdende EV tegen en enkele langzame
 
Je komt natuurlijk alleen langzame verkeer tegen als je zelf snel of sneller rijdt.

Omgekeerd zie je natuurlijk de wat snellere of ongeduldige rijders je inhalen als je zelf rustig rijdt.

Doe je steekproef omgekeerd en zo kom je veel snel rijdende EV tegen en enkele langzame
Het klopt natuurlijk dat ik geen andere EV’s kan tegenkomen die ook 150 doen 😂
 
Het was een testwagen die ook privé gebruikt werd.


En BMW zegt dat het geen 'autonoom test vehicle' was, maar slechts level 2 technologie aan boord had.
Beetje vreemd met die stickers...
 
Wat meer info: blijkbaar reed het ding effectief rond met stickers alsof het een testwagen is. BMW claimt wel dat de auto enkel level 2 ADAS had.

Jeetje, wat een schade en leed. Ik begrijp het niet, telkens als ik FSD of AutoPilot aanzet ben ik juist veel aandachtiger omdat ik het langs geen kanten vertrouw. Daarmee wil echter niet zeggen dat het niet (relatief) goed werkt maar fire-and-forget, no way en eigenlijk al helemaal niet met passagiers in de wagen want ik weet wat er soms kan gebeuren.
 
Viel me gewoon op dat de EV's van de concurrentie opvallend trager reden, ook de sportieve modellen, en atypisch met de benzine- en dieselversies van sportieve modellen die er wel de gang in hadden.
EV rijders zijn bewuster van hun verbruik en net dat is nu een hot topic en vooral nog bij onze oosterburen.
Voor vrijetijdsritten hef ik mijn voet ook wat meer op zet ik de AP ook wat lager.
Mijn manier van oorlog voeren tegen Putin. En als je het verkeer op de Vlaamse snelwegen bekijkt, blijkt dat ik niet alleen ben.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
En het viel
mij op dat er veel rustiger gereden werd.
Voor België is dat waar. Voor Nederland ook, na 19u. Tussen 6 en 19 komen ze bumperkleven tegen 120. Overigens zie je diezelfde mensen dan na 19u nog altijd 120 doen.

Duitsland vond ik deze keer tegenvallen; er werd naar mijn gevoel harder gereden dan enkele maanden geleden. In mei had ik zelden iemand die voorbij kwam aan 150+, maar afgelopen weekend was er gevoelsmatig meer sneller verkeer. Daarom ook dat die snelle Taycan en e-tron GT zo opvielen. Dat een Nissan Leaf dan met de ramen open achter een vrachtwagen reed vond ik dan niet zo opvallend 😂
 
Nu met $25.000 aanbetaling te reserveren voor levering in 2026: de Polestar 6 Roadster. De richtprijs voor deze auto is $ 200.000.

Als de richtprijs 200K is voor dit ding, doe me dan maar de Tesla Roadster. De Polestar 6 concept is een aanzienlijk kleinere auto, en leek me eerder in het segment van de BMW Z4 te zitten.
 
  • Funny
Reactions: djlorenz