Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
1660737605447.png
 
Over het algemeen vind ik Tesla's lelijk en wel in deze volgorde:
1. Model X
2. Model Y
3. Model 3

De Model S is te doen en de nieuwe Roadster is mooi. De Cybertruck is ... speciaal. Ik vind het nog wel wat. Eens we het over Roadster prijzen en hoger hebben, maken specs niet zoveel meer uit. Anders moet je tegenwoordig Rimac zeggen. Tegen de 200k aan zou ik eerder de Mercedes EQS SUV willen voor het comfort.
 
  • Like
Reactions: horta
De BMW i4 is geen succes...

View attachment 842599


Wat een stomme software ook; hoewel de iX wel laat zien met hoeveel percentage je op bestemming gaat geraken, doet de i4 dat niet?!
Deze specifieke i4 M50 bedoel je? BMW heeft volgens nextmove net een terugroepactie op dit model voor een probleem met een temperatuursensor, weet niet of dat dit specifiek probleem is.

De gewone standaard i4 edrive40 is even snel dan de Model 3 Long Range over de 1000 km. En er is ondertussen een wachtlijst tot ergens midden 2023. Dat het voor jou geen succes is, dat weten we allemaal. Tesla über alles, niet?
 
Deze specifieke i4 M50 bedoel je? BMW heeft volgens nextmove net een terugroepactie op dit model voor een probleem met een temperatuursensor, weet niet of dat dit specifiek probleem is.

De gewone standaard i4 edrive40 is even snel dan de Model 3 Long Range over de 1000 km. En er is ondertussen een wachtlijst tot ergens midden 2023. Dat het voor jou geen succes is, dat weten we allemaal. Tesla über alles, niet?
In de commentaren zijn er andere mensen met even specifieke i4's met hetzelfde probleem. Klopt, er zijn er ook die geen problemen ervaren.

"Even snel"... Ja, en de Performance is 5' sneller. Geen dramatische cijfers, maar dat is wel de realiteit.

1660984802212.png


Geen probleem dat je liever een BMW wilt, maar ik verrek het om in een auto te gaan zitten waar je de airco niet mag laten draaien tijdens het laden, en ik kreeg PTSD toen ik het navigatiescherm in de BMW zag... Dat je daarbij nog niet eens het verwachte batterij-niveau op bestemming kan terugvinden is toch niet van deze tijd?!

Het stukje waarbij ie de auto moest uit zetten, uit stappen, de deuren sluiten en terug de deuren openen, instappen en de auto terug aanzetten om het scherm te resetten vond ik ook erg entertainend.

Straks kom je me nog vertellen dat er een echte Turbo knop in dat ding zit, met een gele LED erbij om aan te geven of je de Turbo modus hebt aangezet zodat de processor sneller werkt....:rolleyes:
 
In de commentaren zijn er andere mensen met even specifieke i4's met hetzelfde probleem. Klopt, er zijn er ook die geen problemen ervaren.

"Even snel"... Ja, en de Performance is 5' sneller. Geen dramatische cijfers, maar dat is wel de realiteit.

View attachment 842928
Iedereen met basis begrip over metingen en meetsystemen weet/beseft dat 5 minuten verschil op deze test geen significant verschil zijn. Bij een volgende poging kan het resultaat perfect omgekeerd zijn. De test van de performance is trouwens uitgevoerd bij 19-28°c, die van de i4 bij 17-20°C. Zelfs mijn goudvis weet dat die temperatuurverschillen van belang zijn.
Geen probleem dat je liever een BMW wilt, maar ik verrek het om in een auto te gaan zitten waar je de airco niet mag laten draaien tijdens het laden, en ik kreeg PTSD toen ik het navigatiescherm in de BMW zag... Dat je daarbij nog niet eens het verwachte batterij-niveau op bestemming kan terugvinden is toch niet van deze tijd?!
Net zoals bij Tesla enkele weken geleden na die geweldige update?
Het stukje waarbij ie de auto moest uit zetten, uit stappen, de deuren sluiten en terug de deuren openen, instappen en de auto terug aanzetten om het scherm te resetten vond ik ook erg entertainend.
Ach ik zou ook dingen kunnen filmen van mijn wagen. Zoals de spotify integratie die op de hond zijn kloten trekt.
Straks kom je me nog vertellen dat er een echte Turbo knop in dat ding zit, met een gele LED erbij om aan te geven of je de Turbo modus hebt aangezet zodat de processor sneller werkt....:rolleyes:
Ik heb wel gezien dat die i4 correct automatisch achterwaarts kan parkeren. Daar moet Tesla dan toch nog een knopje voor...
 
Bjorn test nu de Nio ES8 met battery swap.
Conclusie is heel duidelijk : neen, geen goed idee en vooral zeer slecht geïmplementeerd. Je mag de wagen niet verlaten tijdens de swap, want anders werkt het niet.
Dus je zit met andere woorden 7 min te wachten in de wagen. Indien je moet plassen, moet je dat nadien doen... Plassen kan dus niet in de schaduwtijd.
 
  • Like
Reactions: Niek and wooter