Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Toyota wordt eindelijk wakker


 
Deze had ook wel wat waarheden buiten het feit dat Tesla er niet in voorkomt.

De meeste commentaren kwam precies ook van Toyota adepten. 😂

 
Kan iemand mij vertellen wat een ‘full hybrid’ Suzuki is?
Zag net een reclame daarvan. :rolleyes:
Klinkt als een tegenstelling.
Er zijn wat verschillende varianten van hybrid zoals mild hybrid en 'full hybrid' en plugin hybrid. Ook gebruikt ieder merk zijn eigen fancy benamingen om het overzichtelijk te maken.

'Mild hybrid' is vaak met een opgevoerde dynamo (starter/generator) van 48V die ook als hulpmotortje gebruikt kan worden en de brandstofmotor enkel maar kan ondersteunen.
'(Full) hybrid' is in dit geval een zwaardere elektromotor waar je ook volledig een stukje elektrisch mee kan rijden (echter zonder stekker)
'Plugin hybrid' is dan weer een hybride waarvan je wel de accu zelf op kan laden en een stuk volledig elektrisch kan rijden zoals de Golf gte.
 

Farley also insinuated that Ford would be able to buy AV tech down the line, instead of developing it in house. “We’re optimistic about a future for L4 ADAS, but profitable, fully autonomous vehicles at scale are a long way off and we won’t necessarily have to create that technology ourselves,” he added.

Ford also stated that the “development and customer enthusiasm for benefits of L2+ and L3 ADAS warrant dialing up the company’s near-term aspirations and commitment in those areas.”
 
Ze hebben wel een punt. Je kan nu wel miljarden pompen in die tech maar het is misschien beter om dat geld in je EV development te steken en later de tech inkopen. Dit doen ze eigenlijk al jaren zo. (Versnellingsbakken, sensors,…)

Het hangt uiteraard af van je businessmodel en wat je er mee wil bereiken, als het puur gaat om een feature in een wagen, zie ik het persoonlijk niet iets dat ineens alle zieltjes gaat overtuigen om een Tesla te kopen.

Als robotaxi enabler is het misschien een ander verhaal maar ook daar zijn we er nog lang niet.
Wetgeving, aansprakelijkheid, sociale onrust onder taxi chauffeurs (zie intrede Uber) maar nu kijk ik er waarschijnlijk teveel met een Europese pet op naar.
 
  • Like
Reactions: horta
Ze zijn niet de enigen, als je dit lijstje ziet. Heb deze cijfers niet gecontroleerd!

1666850398175.jpg
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Zelf schrok ik er wel van dat het zo slecht gaat met deze "deep tech".

1 bedrijf van dit lijstje wou mijn bedrijf inhuren om de software te versnellen van hun next-gen product. NDA getekend, flink wat besproken, maar ze gingen ons ineens ghosten. Hun oplossing vonden wij wel heel erg "corporate" (= eerst bepalen waarmee je het gaat oplossen en dan pas kijken of het ermee lukt), dus we waren er zelf helemaal niet heel zuur om.

Als ik naar hun koers kijk, dan komen bepaalde interacties (en het uitblijven daarvan) erg goed overeen met de wanneer hun koers flink omhoog en omlaag ging. :)
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Die gelaagdheid ontgaat mij dan toch volledig in hun terechte schreeuw naar aandacht. Wekt meer antipathie op dan wat anders.
Je vastlijmen aan auto's en glazen platen van schilderijen is vandalisme. Wegen blokkeren is asociaal. Je vastketenen aan poorten blokkeert vrachtwagenchauffeurs. Kinderen horen op school te zitten en niet te spijbelen.

Maar ja, ze moeten wel iets aan het milieu doen vind ik.

/s