Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Kan je het alstublieft niet persoonlijk maken?


1668704051253.png


 
  • Informative
Reactions: RobsEV
Oh boy


Uit het artikel, opmerkelijk


“The automaker’s new CEO Oliver Blume wants to delay that until 2030 because new software will not be ready on that timeline, according to a report from Germany’s Manager Magazin.

The software, dubbed E3 2.0, has been delayed from 2026 to 2029, the report added.”


Vier jaar voor nieuwe software is bizar, maar négen 😳

Kapitale fout om Diess eruit te schoppen 🙄
 
Last edited:
Ah dit had ik gemist blijkbaar, één maand geleden is de software ontwikkeling uitbesteed aan een Chinese Joint Venture


Toeval 🤔
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Dus.. VW gaat het inderdaad nu zeker niet meer redden... Was voorspeld met het vertrek van Diess (die dat software probleem overigens ook niet getackeld kreeg, één van de redenen dat hij gevraagd was zijn functie neer te leggen). Maar de koers die ze nu nemen is toch wel Titanic-overtreffend. Een Fjordenwand geeft minder mee dan een ijsberg....
Ze waren echt de enigen die een kans hadden om als Europese speler voor de tweede prijs te gaan (en dat kunnen ze overigens nog steeds, maar dan als koploper in het er kompleet afgereden peloton met niche spelers achter Tesla, BYD en een hele hoop andere Chinezen daar een paar minuten achter. : )
Tesla ...BYD.......................KIA Hyundai MG............. NIO XPeng Huonqi................................................VW Stellantis BMW Mercedes...bezem
 
Dankzij de nieuwe software kan ik nu ook het stand-by verbruik zien. (Heb geen teslafi oid.) Staat bij mij meestal rond de 5%. Mijn all-time gemiddelde staat op 182 Wh/km. Doe +/- 15000km/jaar. Da’s dus 136 kWh aan stand-by verbruik per jaar (plus nog wat laadverlies).
Heb recent smart summon gedeactiveerd in de hoop dat het nu wat gaat verminderen. Thx. voor de tip @SpeedyEddy )

Even héél kort door de bocht: Da’s dus quasi 14 liter diesel die op jaarbasis weg zou lekken uit de tank van onze Defender… (energetische waarde, niet monetair want dan zijn het aan de huidige prijzen heel wat litertjes meer).
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Alleen voor abonnees Frank, maar die ene leesbare regel geeft denk ik de essentie wel aan:
Als het aan Jaguar ligt binnen twee jaar van 26 naar 5 dealers.
Nog meer wetenswaardigheden in dat artikel?
Veel dealers eruit, constructeurs zelf de prijszetting in handen en de dealer krijgt nog de helft van de huidige commissie, na miljoenen investeringen. Nog steeds chip te korten bij Jaguar en lange wachttijden.
Voelen de druk van EVs in de werkplaatsen. Ook in DE reeds eenzelfde operatie doorgevoerd.
Enkel Jaguar en blijkbaar geldt het niet voor Land Rover….
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
Als ik het filmpje op het journaal zag, dacht ik: Wat zijn het prutsers bij Tesla 😂
FSD in de stad en geen enkel obstakel/kruispunt was een probleem.

(Men gaf men wel aan dat er nog iemand mee aan het kijken was)

 
  • Like
Reactions: LaurensH
Het is zeer de vraag of Faraday Future het gaat redden.

En veel van de rest zal volgen, te laat, te duur, geen lange-termijn-plan met afgestemde toeleverantie (m.n. batterijen) Geen flexibiliteit (Kijk naar Tesla, cel to pack ombouw van 4680 naar 2170, omdat het allemaal net iets minder snel gaat) .
Wat als de markt -ooit- weer aantrekt.... en je kunt niet (tegen een goede prijs)snel leveren en je hebt een concurrent die ze zo van de band of boot laat rollen met een winstmarge waar je als concurrent alleen maar van kunt dromen. Niet te doen..... Bouwen ze gewoon hun eigen lithium raffinaderij als het niet vlot genoeg gaat. Trekken ze zelf een mijn open.... Helaas wordt het kiezen tussen een chinese auto of een Tesla als het zover is dat iedereen een EV wil... Had liever wat meer concurrentie gehad en ze zijn op tijd uitgenodigd, door Elon een jaar of 10 geleden. Maar ja.. Dan moet je 't wel zien gebeuren, erin durven investeren en dat doen op een manier die de destructie van de rest overleeft.
 
Really playing out as expected. Tesla pakt "the higher end", de chinezen "the lower end" en Big Auto wordt niche speler of gaat failliet. Wel jammer dat ze de handschoen die Elon al vroeg luid en duidelijk toewierp niet hebben opgepakt toen er nog een kans was. Misschien ook wel beter want dan maak je de shift naar EV ook met onvoldoende overtuiging en ben je niet de beste speler om dit te gaan realiseren. Er komt een mooi EV jaar aan, recessie of niet, tijd om te oogsten.