Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
In het bericht staat:

"The automaker also builds the Chevrolet Sonic small car at the Orion plant, and sales of that car are down nearly 37 percent for the year to date. A spokesman for the company said the shutdown at Orion was "due solely to softening sales of the Sonic" model, adding that its production plan for the Bolt for this year was unchanged "

Het gaat om minder produktie in de fabriek waar ook de Bolt wordt gemaakt.
Niet zozeer minder produktie van de Bolt zelf.
 
Zou me niet verbazen als ze fors verlies maken op de Bolt en hiermee een duidelijk signaal proberen af te geven dat t niks wordt met die elektrische auto's:(.

Ze maken inderdaad verlies. Hebben ze zelf al toegegeven. Maar dat vind ik (voor een 1e echte EV) niet zo'n punt, bovendien zijn ze ontzettend afhankelijk van LG die (bijna) alle EV hardware levert. Ze willen de eerste fabrikant worden die een betaalbare EV aanbiedt waarop men winst maakt. Dan moeten ze toch snel zijn om de M3 voor te zijn. GM is focused on making its next electric vehicle profitable, says executive
 
De bolt is dan ook een lelijke auto maar kijk eens naar hun Silverado verkopen daar kan tesla van dromen.(en bijzonder dat die slurp machines daar verkocht blijven worden)
Benzine kost er geen hol en auto's relatief ook niet. Daarnaast kan je benzine overal krijgen en moet je al geluk hebben om harder dan 60 mijlen op de snelweg te mogen dus alles waar Tesla goed in is is onbelangrijk voor die markt. Tesla-kopers doen het in de VS nog meer uit idealisme dan hier.
 
Benzine kost er geen hol en auto's relatief ook niet. Daarnaast kan je benzine overal krijgen en moet je al geluk hebben om harder dan 60 mijlen op de snelweg te mogen dus alles waar Tesla goed in is is onbelangrijk voor die markt. Tesla-kopers doen het in de VS nog meer uit idealisme dan hier.
En vanwege de acceleratie. Vandaar de grote nadruk op 0-60 mph bij Tesla.
 
Benzine kost er geen hol en auto's relatief ook niet. Daarnaast kan je benzine overal krijgen en moet je al geluk hebben om harder dan 60 mijlen op de snelweg te mogen dus alles waar Tesla goed in is is onbelangrijk voor die markt. Tesla-kopers doen het in de VS nog meer uit idealisme dan hier.
Ik rijd de Tesla ook deels uit idealisme, maar de netto km-prijs van de Tesla is lager dan van welke ICE ook!
 
Ow, maar een batterij fabriekje zet je toch zo even snel neer, batterijen maken kan iedere autofabrikant, batterijen voor 200k auto's, dat is peanuts, althans als ik Autoweek en haar lezers mag geloven.
Ze hebben helemaal gelijk, als je 200k euro per auto bedoelt :p Faraday heeft immers ook niet veel problemen accu's te vinden voor haar aantallen productie-auto's.
 
  • Like
Reactions: FVO
Wat een corrupte bende, bah. Maar goed, zoals het artikel al enigszins laat blijken: in Duitsland zijn ze samen too big to fail.

En hoe kun nou spreken van 'zelfaangifte' na deze quote?!?
De aangifte van VW gebeurde enkele dagen nadat de Duitse justitie een inval bij het concern had gedaan in verband met het zogeheten dieselschandaal, en daarbij was gestuit op documenten die wezen op kartelafspraken.
En dan snel 'zelfaangifte' doen en de rest erbij lappen in hoop op strafmindering...? Wat een moreel corrupte bende.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN