Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
  • Like
Reactions: FVO and CO2CLEAN
Ik vroeg mij af... dat elektrische "hum"-geluid dat je een langzaam voorbij rijdende Mitsubishi Outlander PHEV altijd hoort maken, komt dat van de elektrische drivetrain, zoals de hoge piep bij een Prius? Of is het een kunstmatig geluid om de auto hoorbaarder te maken in EV modus? Vermoedelijk het eerste, maar het is een vrij complex geluid dat naar mijn oren bijna ontworpen klinkt.
 
En als je deze als lease zet naast een S met 0,4% rente (ik weet, kunt niet vergelijken want operational tegenover financial) dan is een S niet eens zo heel veel duurder maar wel een flinke klasse hoger met alle voordelen zoals SuC.
ja en nee. Nog even de goedkoopste Model S door de calculator gehaald, de operationele kosten met 0,4% rente (€ 13 p/mnd) en 12% afschrijving per jaar op totaal 1000 p/mnd. Dat is nog best een eind verwijderd van € 550 voor de e-Golf.

Binnen een eigen BV en DGA situatie ligt het verhaal natuurlijk iets anders en kun je meer naar jezelf toe rekenen maar de S kost in real life bijna het dubbele van de e-Golf. Niet te vergelijken​
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Ik vroeg mij af... dat elektrische "hum"-geluid dat je een langzaam voorbij rijdende Mitsubishi Outlander PHEV altijd hoort maken, komt dat van de elektrische drivetrain, zoals de hoge piep bij een Prius? Of is het een kunstmatig geluid om de auto hoorbaarder te maken in EV modus? Vermoedelijk het eerste, maar het is een vrij complex geluid dat naar mijn oren bijna ontworpen klinkt.
Volgens mij is dat het geluid van de ICE/generator. Die draait op een vast toerental, ongeacht het gevraagde elektrisch vermogen. Wanneer de accu ver genoeg opgeladen is hoor je dat geluid niet en is de outlander net zo stil als een Tesla.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones