Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij omdat ie vindt dat het niet de functie is van een auto om je huis van stroom te voorzien, daarvoor heb je een powerwall. Als iemand om 22.00 nog weg moet, dan heb je immers geen stroom meer. Beetje gechargeerd natuurlijk, want we hebben dan nog het net, maar dan nog.

Ik zou het zelf ook wel willen, maar zonder oprit valt dit voordeel van V2L al grotendeels weg.

Het is alweer lang geleden dat ik hem in Amsterdam zag. Toen was een Tesla nog een zeldzaamheid en bestond de powerwall nog lang niet.
 
Ik vraag mij af of legacy auto hierop gehoopt had met de uitstel van 2030 naar 2035.

Nu moeten ze minimaal naar 22% in 2024 terwijl ze nu nog maar op 16,4% zitten en daarvan is zeker 1/3 van Tesla, PoleStar en MG.
Good idea, but there is a catch. Till 2027 they can 'borrow' from their future sales of EVs and hence continue to 'push the can down the road'. So we will not see that fast a change in EV sales in UK. But if the automakers have to make up for this borrowing post 2027, they might have to go full electric even before 2030.
 

:eek:

1695984252121.png
 
ID7 voor het schappelijke introductieprijsje van 63K 🥶


 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Nick-m
ID7 voor het schappelijke introductieprijsje van 63K 🥶


Vergeet de optie warmtepomp niet ;)
 
Vergeet de optie warmtepomp niet ;)
I was configuring the ID4 Pro Advantage on their website. Even the rear camera is an option you need to pay for. Same with theft protection, basic driving assistance, blind spot detection, side collision avoidance, Adaptive Cruise Control. Adding all of this, base color and no other option, the price came to 55K. I can get a MY LR in my color and have a car that's larger, has more range and faster charging and is double the power of that VW and might still save money. *sugar*. And they wonder why no one wants their cars
 


Sprak onlangs iemand die meende dat Polestar binnenkort Tesla in verkopen voorbij zou gaan.

Hij trok een beetje wit weg toen ik hem vertelde dat Polestar dit jaar krap 70K auto’s ging produceren versus Tesla’s 1.8 miljoen.

In zijn ‘defense’; je kan die indruk wel krijgen omdat een kwart van die Polestars in Nederland worden verkocht 😄
 
Sprak onlangs iemand die meende dat Polestar binnenkort Tesla in verkopen voorbij zou gaan.

Hij trok een beetje wit weg toen ik hem vertelde dat Polestar dit jaar krap 70K auto’s ging produceren versus Tesla’s 1.8 miljoen.

In zijn ‘defense’; je kan die indruk wel krijgen omdat een kwart van die Polestars in Nederland worden verkocht 😄
Haha, inderdaad. Net zoals Hyunday en Kia, die doen het hier wel lekker, maar in Duitsland niet in de Top 20 bijvoorbeeld.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik zat er al een tijd over te denken om ze te shorten, maar voor Japan is Toyota Too big to fail. Dus dat duurt veel te lang, maar er blijft weinig van over, net als van Chinese real estate-business.
Het probleem is dat de Japanse overheid ook een megaschuld heeft, dus de vraag is of die Toyota kan redden. Tenminste, dat is wat ik er van begrijp.