Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.


Robin woont bij mij om de hoek, timmert behoorlijk aan de weg met ‘we drive solar’.

Maar hier stelt hij de zaken toch wel heel rooskleurig voor, de V2G capaciteit van de Ioniq 5 die hij nu heeft staan is -dacht ik- 2.4kW AC.
 
Ik zou heel graag zien dat Tesla ook V2G zou implementeren in de auto's. Mijn auto staat heel vaak naast de deur en overdag heb ik een flinke overcapaciteit. Daarmee kan ik in de week zeker 2-3x de auto volladen, dus ik zou graag wat van die opgeslagen energie 's avonds weer terugleveren aan mijn woning. Volgens mij is het technisch niet zo heel erg lastig. Je moet enkel van DC weer 230V AC maken (liefst op 3 fasen), maar dat is het dan ook wel zo ongeveer.

Met een goede implementatie van V2G zouden EV's juist kunnen helpen met het verbeteren van het electriciteitsnetwerk door de piekbelasting grotendeels af te vlakken.
 
Bij het overgrote deel van de mensen staat die niet thuis maar elders door de week overdag. Weekend is voor veel mensen wel interessant (mits je oprit hebt......). Per saldo dus klein deel.

Maar ik zou het ook graag zien (minmaal 4 dagen in de week staat er een thuis).
 
Ik zou heel graag zien dat Tesla ook V2G zou implementeren in de auto's. Mijn auto staat heel vaak naast de deur en overdag heb ik een flinke overcapaciteit. Daarmee kan ik in de week zeker 2-3x de auto volladen, dus ik zou graag wat van die opgeslagen energie 's avonds weer terugleveren aan mijn woning. Volgens mij is het technisch niet zo heel erg lastig. Je moet enkel van DC weer 230V AC maken (liefst op 3 fasen), maar dat is het dan ook wel zo ongeveer.

Met een goede implementatie van V2G zouden EV's juist kunnen helpen met het verbeteren van het electriciteitsnetwerk door de piekbelasting grotendeels af te vlakken.
Ik deel deze mening. En nog meer als Tesla een virtuele energieleverancier wordt zoals nu al het geval in (bepaalde streken in de VS en UK). Er zijn hele perioden op het jaar dat ik hoofdzakelijk thuis werk. Dan kan m'n Tesla een 75kWh thuisbatterij zijn voor m'n part. Ik denk dat het eco-systeem van Tesla dat op termijn zou moeten kunnen toelaten. Kannibalisme van de powerwall ten spijt.
 
Dit is wat ev-database er van denkt: Peugeot e-3008 98 kWh Long Range. 55 k euro, en niet de range die Peugeot in de marketing roept. Meer in lijn met de verwachtingen...
De 700km is WLTP en de 520km range die ev-database aangeeft is de praktisch haalbare range (EVDB real range), als je naar beneden scrolled staat daar wel de 700km WLTP die Peugeot in hun bericht meld ;)
 
Tesla is er nooit mee bezig geweest. Musk meende dat het een slecht idee was. Staat mij niet meer helemaal bij waarom hij dat vond.
Volgens mij omdat ie vindt dat het niet de functie is van een auto om je huis van stroom te voorzien, daarvoor heb je een powerwall. Als iemand om 22.00 nog weg moet, dan heb je immers geen stroom meer. Beetje gechargeerd natuurlijk, want we hebben dan nog het net, maar dan nog.

Ik zou het zelf ook wel willen, maar zonder oprit valt dit voordeel van V2L al grotendeels weg.
 
Volgens mij omdat ie vindt dat het niet de functie is van een auto om je huis van stroom te voorzien, daarvoor heb je een powerwall. Als iemand om 22.00 nog weg moet, dan heb je immers geen stroom meer. Beetje gechargeerd natuurlijk, want we hebben dan nog het net, maar dan nog.

Ik zou het zelf ook wel willen, maar zonder oprit valt dit voordeel van V2L al grotendeels weg.

Mooie oplossing: koppel de V2L mogelijkheden dan aan de verkoop van een Powerwall
(dan heb je "altijd" voldoende buffer en stijgt de vraag naar de Powerwall)

Edit: DC -> AC is dan ook veel eenvoudiger :)
Wie kan dit doorsturen naar Elon? 😅
 

facepalm-picard.gif