Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Beste bewijs dat marketing werkt.
De Macan 4 is even groot, even snel, geraakt even ver en heeft even veel kofferruimte als een Y LR.
En toch zal de Macan met een beetje opties makkelijk dubbel zo duur worden als de Y.
50k voor wat alcantara en wat extra knoppen is goed betaald.

Deze auto wordt populair in Brasschaat, Knokke en Wassenaar.
 
Last edited:
Beste bewijs dat marketing werkt.
De Macan 4 is even groot, even snel, geraakt even ver en heeft even veel kofferruimte als een Y LR.
En toch zal de Macan met een beetje opties makkelijk dubbel zo duur worden als de Y.
Deze auto wordt populair in Brasschaat, Knokke en Wassenaar.

Mjah, maar vrij onwaarschijnlijk imo dat het de best verkochte auto overall ter wereld gaat worden.

Ik vind het een verschrikkelijke Boomerbak, dat interieur en vooral die deurgrepen 😅

Voor VAG is het een ontzettend belangrijke auto, Porsche haalt samen met Audi zo’n beetje alle winst binnen en de Macan is goed voor meer dan 50% van de winst van Porsche.

Een succesvolle Macan EV is essentieel voor het slagen van de transitie van VAG dus ik hoop dat ze met dit ultra conservatieve ontwerp goed gaan scoren bij de doelgroep.
 
  • Like
Reactions: job-lek
dit ultra conservatieve ontwerp
Ik vraag me af waarom het tot eind 2024 moet duren vooraleer de eerste leveringen starten, dus een 2025 model.

Qua hardware zit er minder innovatieve dingen in dan in de Taycan, en die startte met een 2020 model. Het centrale scherm in de middenconsole werd vervangen door knoppen (wat ook een beetje logisch was, het centrale scherm van de Taycan doet ook maar AC en laadstatus).
 
Ja, als je vergelijkt moet je natuurlijk wel hetzelfde vergelijken.
Als je enkel de ruimte wil, kan je anders gewoon een Renault Kangoo kopen. Of een Dacia pick-up.
Zoals ik zeg, dan is een Volvo V60 dus nooit met een Mercedes C-klasse te vergelijken. Want die mercedes kan harder dan 180 en die Volvo niet. En ondanks dat je daar in Nederland helemaal niets aan hebt is dat toch een argument voor kopers.
 
Er is hier trouwens iemand met een Jaguar I-Pace. Als die langrijdt dan lijkt het wel een auto met een ICE, zoveel geluid maakt die. En dat geluid imiteert ook een ICE. Een grommend geluid dat in frequentie hoger wordt als hij accelereert.
Is dat een typeeigenschap of moet dit het voetgangerswaarschuwingssysteem zijn?
 
Er is hier trouwens iemand met een Jaguar I-Pace. Als die langrijdt dan lijkt het wel een auto met een ICE, zoveel geluid maakt die. En dat geluid imiteert ook een ICE. Een grommend geluid dat in frequentie hoger wordt als hij accelereert.
Is dat een typeeigenschap of moet dit het voetgangerswaarschuwingssysteem zijn?
Klinkt als Toyota, die wil geluiden en zelfs het handbak-gevoel nabootsen :confused:
 
  • Like
Reactions: Blackbelt
Beste bewijs dat marketing werkt.
De Macan 4 is even groot, even snel, geraakt even ver en heeft even veel kofferruimte als een Y LR.
En toch zal de Macan met een beetje opties makkelijk dubbel zo duur worden als de Y.
50k voor wat alcantara en wat extra knoppen is goed betaald.

Deze auto wordt populair in Brasschaat, Knokke en Wassenaar.
Ho even. Je kriigt daarvoor wel een grotere accu, meer range, ook het laden is sneller. Met een vanafprijs van 85k kennelijk. Dat je de Macan kan aankleden is vers twee, maar die is niet kaal standaard.

Wellicht als ik erin gereden heb dat ik het ook overpriced vind, maar eerst maar eens ermee rijden. Ik heb veel Porsches gehad en weet dan ook dat het echt wel wat meer is dan wat alcantara en knopjes…
 
Ho even. Je kriigt daarvoor wel een grotere accu, meer range, ook het laden is sneller. Met een vanafprijs van 85k kennelijk. Dat je de Macan kan aankleden is vers twee, maar die is niet kaal standaard.

Wellicht als ik erin gereden heb dat ik het ook overpriced vind, maar eerst maar eens ermee rijden. Ik heb veel Porsches gehad en weet dan ook dat het echt wel wat meer is dan wat alcantara en knopjes…
Sneller laden enkel aan 800V hyperchargers, en de grotere accu zal verklaren waarom de acceleratie van het topmodel moeite heeft om de Y bij te houden.

En dan moet je laden aan 4 IONITY, FastNed of Allego palen aan de snelweg, bij de Hyundai's en Volkswagens.
 
Vorige Polestar 2 was voorwielaangedreven.

Gek genoeg komen ze met de 'facelift' met RWD. Net zoals, dat andere merk, hoe heten ze weer, met die EV's....


Nog altijd een auto die vanbinnen te compact zit, en buiten optisch te hoog op z'n poten staat en te smal lijkt.
Dit dus:

98-polestar-2-prototype-feature-2020-hero-rear.jpg


Untitled.jpg
 
Ho even. Je kriigt daarvoor wel een grotere accu, meer range, ook het laden is sneller. Met een vanafprijs van 85k kennelijk. Dat je de Macan kan aankleden is vers twee, maar die is niet kaal standaard.

Wellicht als ik erin gereden heb dat ik het ook overpriced vind, maar eerst maar eens ermee rijden. Ik heb veel Porsches gehad en weet dan ook dat het echt wel wat meer is dan wat alcantara en knopjes…
Ik zie al berichten uit de VS voorbij komen dat daar een Macan met stuur en wielen als snel richting de 100K$ gaat. (Zonder sales tax)
 
  • Funny
Reactions: Michel_AH
Sneller laden enkel aan 800V hyperchargers, en de grotere accu zal verklaren waarom de acceleratie van het topmodel moeite heeft om de Y bij te houden.

En dan moet je laden aan 4 IONITY, FastNed of Allego palen aan de snelweg, bij de Hyundai's en Volkswagens.
3,3 seconden is bij mijn beste weten een stuk sneller dan 3,7 seconden en 260 km/u sneller dan 250 km/u dus hoezo moeite om de Y bij te houden?

Topmodel is overigens de Turbo S. Die komt later met een 0-100 sub 3 seconden.

En Hyundai’s/Volkswagens mogen ook gewoon bij Tesla laden.

Dat het niet ieders kopje thee is, prima. Maar als je je zo in bochten moet wringen om iets negatiefs te vinden, dan hebben ze in Zuffenhausen/Weissach een topper neergezet. ;)
 
3,3 seconden is bij mijn beste weten een stuk sneller dan 3,7 seconden en 260 km/u sneller dan 250 km/u dus hoezo moeite om de Y bij te houden?
Oh, dan heb ik verkeerd gekeken. Ja, dan is de Macan Turbo sneller.

En Hyundai’s/Volkswagens mogen ook gewoon bij Tesla laden.
Tuurlijk, maar daar krijgen ze geen 300kW. Daar zijn ze beperkt tot 150kW.
Dat het niet ieders kopje thee is, prima. Maar als je je zo in bochten moet wringen om iets negatiefs te vinden, dan hebben ze in Zuffenhausen/Weissach een topper neergezet. ;)
Het blijft nog altijd een gewone Porsche, dus nog altijd een lange dure optielijst van hardware die een fractie aan materiaal kost, en dingen die je bij een Tesla er zo bij krijgt. Ik zoek zelf een snelle luxueuze reiswagen, en zo een Macan lijkt me wel snel en luxe, maar je moet zelf sturen.
 
  • Like
Reactions: job-lek