Maar ze konden de competitie met BMW en Mercedes gewoon niet aan. Hun auto’s waren onbetrouwbaar, en buiten het VK was de verkoop homeopatisch.Daar komen ze vandaan toch. Veel kritiek van jaguar-o-fielen op de democratisering van het merk.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maar ze konden de competitie met BMW en Mercedes gewoon niet aan. Hun auto’s waren onbetrouwbaar, en buiten het VK was de verkoop homeopatisch.Daar komen ze vandaan toch. Veel kritiek van jaguar-o-fielen op de democratisering van het merk.
Ja idd, zelfs de Rimac verkoopt niet echt lekker. Als het duur is, is EV niet het eerste waar men aan denkt.Jaguar gaat de competitie met Bentley aan...
Denken ze nu echt dat er zo veel ruimte is bij auto's boven de 200k?
Als die fabrikanten nu eens alles zetten op auto's in formaat van Fiesta-Polo-Golf-Focus met een deftige koffer en frunk, een rijbereik van 350km en dan een prijs onder de 30k, dan kunnen ze marktaandeel winnen en een stap vooruit zetten.
ALs je de reacties ziet op de launch van de eR5, dan weet je toch direct waar de mensen op zitten te wachten.
Niet alleen dat rijbereik, maar ook snellaadmogelijkheid. Zet je een elektrische Dacia in de markt, moet je voor snelladen tot wel 30 kW gewoon bijbetalen. Nissan heeft eigenlijk de beste optie dan, de Leaf is groter dan een Golf en ongeveer dezelfde prijs. Maar ja, dan zit er weer een Chademo aansluiting met max 50 kW in. Zien ze zelf niet in dat dat onhandig is en hij met een 100 kW CCS beter zou werken?Als die fabrikanten nu eens alles zetten op auto's in formaat van Fiesta-Polo-Golf-Focus met een deftige koffer en frunk, een rijbereik van 350km en dan een prijs onder de 30k, dan kunnen ze marktaandeel winnen en een stap vooruit zetten.
ALs je de reacties ziet op de launch van de eR5, dan weet je toch direct waar de mensen op zitten te wachten.
Kan zo een auto met dergelijke batterij wel 100kW halen?Niet alleen dat rijbereik, maar ook snellaadmogelijkheid. Zet je een elektrische Dacia in de markt, moet je voor snelladen tot wel 30 kW gewoon bijbetalen. Nissan heeft eigenlijk de beste optie dan, de Leaf is groter dan een Golf en ongeveer dezelfde prijs. Maar ja, dan zit er weer een Chademo aansluiting met max 50 kW in. Zien ze zelf niet in dat dat onhandig is en hij met een 100 kW CCS beter zou werken?
Is voor veel mensen ruim voldoende.Maar ja, dan zit er weer een Chademo aansluiting met max 50 kW in. Zien ze zelf niet in dat dat onhandig is en hij met een 100 kW CCS beter zou werken?
In die prijsklasse gaat het over exclusiviteit. Maar ook ga je dan vissen in een kleinere vijver van prospecten die dat geld aan een auto willen hangen om in de garage te parkeren.Ja idd, zelfs de Rimac verkoopt niet echt lekker. Als het duur is, is EV niet het eerste waar men aan denkt.
Ze zijn met 40 en 62 kWh te krijgen. Lijkt me wel, als je het goed ontwerpt. Een Tesla met 52 kWh haalt toch ook 170 kW?Kan zo een auto met dergelijke batterij wel 100kW halen?
Als je altijd rond om het huis blijft is dat zeker voldoende. Maar je ontsluit natuurlijk een extra groep kopers als je wel goed kunt snelladen. Je kunt me niet vertellen dat ze niet graag meer auto's willen verkopen.Is voor veel mensen ruim voldoende.
Mijn vrouw en mijn dochter hebben elk een Zoe. Ze hebben in respectievelijk 3 en 7 jaar nog nooit behoefte gehad om te snelladen.
Idd, die grote groep die nu roept dat ze 1000 km wil rijden op een lading, die wil sowieso kunnen snelladen. Helemaal als het om vervanging gaat van de enige/eerste auto binnen het gezin.Als je altijd rond om het huis blijft is dat zeker voldoende. Maar je ontsluit natuurlijk een extra groep kopers als je wel goed kunt snelladen. Je kunt me niet vertellen dat ze niet graag meer auto's willen verkopen.
De Zoe van mijn vrouw haalt 370km. Ons huis is niet zo groot.Als je altijd rond om het huis blijft is dat zeker voldoende. Maar je ontsluit natuurlijk een extra groep kopers als je wel goed kunt snelladen.
Minstens 95% van de Zoe en Leaf rijders gaat er niet mee op reis. Het is meestal een tweede wagen ook.Idd, die grote groep die nu roept dat ze 1000 km wil rijden op een lading, die wil sowieso kunnen snelladen.
Maar als de EV echt gaat doorbreken voor het grote publiek dan moeten er ook eerste wagens mee vervangen worden.De Zoe van mijn vrouw haalt 370km. Ons huis is niet zo groot.
Minstens 95% van de Zoe en Leaf rijders gaat er niet mee op reis. Het is meestal een tweede wagen ook.
Daar zijn er andere wagens voor en die laden wel DC.Maar als de EV echt gaat doorbreken voor het grote publiek dan moeten er ook eerste wagens mee vervangen worden.
Klopt, maar ik heb zelf het idee dat het grote publiek zich nu blindstaart op 25k, maar daarvoor krijg je dus geen volwaardige EV die de eerste wagen kan vervangen.Daar zijn er andere wagens voor en die laden wel DC.
En dat is wat ik dus zeg. Een Nissan Leaf 2 is volledig een concurrent voor een benzine Golf, qua prijs en qua grootte. Maar met 50 kW laden en ook nog eens chademo is het geen geweldige EV om lange vakantieritten mee te maken.Daar zijn er andere wagens voor en die laden wel DC.
Is een Leaf groter?Je bedoelt dat de Leaf groter is? Dan is het nog erger. Minder auto voor meer geld. Een ID.3 is ook kleiner dan een Leaf.
Maar ja, er staat VW op he?
Volkswagen lijkt ook niks aan te bieden tussen Golf en Passat. Ook de T-Roc en T-Cross zijn eigenlijk maar kleine auto's.