Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Jaguar gaat de competitie met Bentley aan...
Denken ze nu echt dat er zo veel ruimte is bij auto's boven de 200k?

Als die fabrikanten nu eens alles zetten op auto's in formaat van Fiesta-Polo-Golf-Focus met een deftige koffer en frunk, een rijbereik van 350km en dan een prijs onder de 30k, dan kunnen ze marktaandeel winnen en een stap vooruit zetten.
ALs je de reacties ziet op de launch van de eR5, dan weet je toch direct waar de mensen op zitten te wachten.
Ja idd, zelfs de Rimac verkoopt niet echt lekker. Als het duur is, is EV niet het eerste waar men aan denkt.
 
Als die fabrikanten nu eens alles zetten op auto's in formaat van Fiesta-Polo-Golf-Focus met een deftige koffer en frunk, een rijbereik van 350km en dan een prijs onder de 30k, dan kunnen ze marktaandeel winnen en een stap vooruit zetten.
ALs je de reacties ziet op de launch van de eR5, dan weet je toch direct waar de mensen op zitten te wachten.
Niet alleen dat rijbereik, maar ook snellaadmogelijkheid. Zet je een elektrische Dacia in de markt, moet je voor snelladen tot wel 30 kW gewoon bijbetalen. Nissan heeft eigenlijk de beste optie dan, de Leaf is groter dan een Golf en ongeveer dezelfde prijs. Maar ja, dan zit er weer een Chademo aansluiting met max 50 kW in. Zien ze zelf niet in dat dat onhandig is en hij met een 100 kW CCS beter zou werken?
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Niet alleen dat rijbereik, maar ook snellaadmogelijkheid. Zet je een elektrische Dacia in de markt, moet je voor snelladen tot wel 30 kW gewoon bijbetalen. Nissan heeft eigenlijk de beste optie dan, de Leaf is groter dan een Golf en ongeveer dezelfde prijs. Maar ja, dan zit er weer een Chademo aansluiting met max 50 kW in. Zien ze zelf niet in dat dat onhandig is en hij met een 100 kW CCS beter zou werken?
Kan zo een auto met dergelijke batterij wel 100kW halen?

Ik zag enkele dagen iemand met een MG sukkelen aan een Tesla Supercharger. Toen ik 'm vertelde dat hij maar 72kW ging halen en hij beter uitweek naar een grotere supercharger, zei ie "oh maar 72kW is genoeg".
 
Maar ja, dan zit er weer een Chademo aansluiting met max 50 kW in. Zien ze zelf niet in dat dat onhandig is en hij met een 100 kW CCS beter zou werken?
Is voor veel mensen ruim voldoende.
Mijn vrouw en mijn dochter hebben elk een Zoe. Ze hebben in respectievelijk 3 en 7 jaar nog nooit behoefte gehad om te snelladen.
 
  • Like
Reactions: JuanF1 and fivari
Ja idd, zelfs de Rimac verkoopt niet echt lekker. Als het duur is, is EV niet het eerste waar men aan denkt.
In die prijsklasse gaat het over exclusiviteit. Maar ook ga je dan vissen in een kleinere vijver van prospecten die dat geld aan een auto willen hangen om in de garage te parkeren.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Is voor veel mensen ruim voldoende.
Mijn vrouw en mijn dochter hebben elk een Zoe. Ze hebben in respectievelijk 3 en 7 jaar nog nooit behoefte gehad om te snelladen.
Als je altijd rond om het huis blijft is dat zeker voldoende. Maar je ontsluit natuurlijk een extra groep kopers als je wel goed kunt snelladen. Je kunt me niet vertellen dat ze niet graag meer auto's willen verkopen.
 
Als je altijd rond om het huis blijft is dat zeker voldoende. Maar je ontsluit natuurlijk een extra groep kopers als je wel goed kunt snelladen. Je kunt me niet vertellen dat ze niet graag meer auto's willen verkopen.
Idd, die grote groep die nu roept dat ze 1000 km wil rijden op een lading, die wil sowieso kunnen snelladen. Helemaal als het om vervanging gaat van de enige/eerste auto binnen het gezin.
 
Als je altijd rond om het huis blijft is dat zeker voldoende. Maar je ontsluit natuurlijk een extra groep kopers als je wel goed kunt snelladen.
De Zoe van mijn vrouw haalt 370km. Ons huis is niet zo groot.
Idd, die grote groep die nu roept dat ze 1000 km wil rijden op een lading, die wil sowieso kunnen snelladen.
Minstens 95% van de Zoe en Leaf rijders gaat er niet mee op reis. Het is meestal een tweede wagen ook.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Je bedoelt dat de Leaf groter is? Dan is het nog erger. Minder auto voor meer geld. Een ID.3 is ook kleiner dan een Leaf.
Maar ja, er staat VW op he?

Volkswagen lijkt ook niks aan te bieden tussen Golf en Passat. Ook de T-Roc en T-Cross zijn eigenlijk maar kleine auto's.
Is een Leaf groter?

Ding voelde echt wel klein aan. En het was van de zotte dat ik het stuur niet in hoogte kon instellen.