Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, budget zegt niets als je de efficientie waarmee dat geld wordt omgezet in kennis, innovatie en product niet kent.
Een tank diesel bevat ook 10x meer energie dan een Tesla accu... ;)
De grote merken hebben een enorme hinder van de wet op de remmende voorsprong. Een mooi voorbeeld is Mercedes Benz. De duurdere Benzen kunnen ook zelf sturen. Niet zo goed als een Tesla, maar ze kunnen het.
Het grote verschil is hoe dat zelf sturen in zo'n auto wordt geïmplementeerd. Bij onze Tesla is het hele dashboard het middelpunt van de informatieverstrekking, inclusief verkeer, je eigen auto in het middelpunt, wegbelijning enz. enz.
Bij Mercedes is hiervoor één klein icoontje gereserveerd. Dat geeft in rood aan dat de auto door de bestuurder moet worden bestuurd.
Als het icoontje groen is stuurt de auto zelf. That is all.
Dat denken met een visie zit in het DNA van Tesla, bij de grote fossiele merken zit er 100 jaar conservatisme in de weg.
 
  • Like
Reactions: Carl and FVO
Simpelweg ergens gewoon veel geld en mensen tegenaan gooien is absoluut geen garantie voor succes.

Bepaald niet. En dan komen ze er ineens achter dat het uiteindelijk helemaal niet gaat om het elektrisch zijn van de auto, maar of hij past in een totaal concept dat gekenmerkt wordt door connectiviteit (met tientallen facetten). Nokia ging ook nieuwe telefoons maken maar de iPhone had de potentie om veel meer te worden dan alleen iets om mee te bellen. Als nu Volkswagen zou zeggen dat ze 34 miljard in Tesla zouden investeren en daarmee mee draaien in de ontwikkeling en productie dan zouden ze mogen dromen van een leiderschap, iets dat ze zich nu toe-eigenen maar dat helemaal niet bestaat. Ooit leren ze het.
 
Shell. Goed bezig hoor :D

Grappig dat ze zelf nog eens een van de voordelen van ev's in de verf zetten.

En dat daarvoor 2 mannetjes nodig zíjn!
Een om de slang vast te houden en een andere om de pomp te activeren.
Vraag me oprecht af of dat allemaal kan gedekt worden door de fuel+servicecost. Ze zullen toch al moeten rekenen op min. 3 a 4 levering per uur om dat er uit te halen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Grappig dat ze zelf nog eens een van de voordelen van ev's in de verf zetten.

En dat daarvoor 2 mannetjes nodig zíjn!
Een om de slang vast te houden en een andere om de pomp te activeren.
Vraag me oprecht af of dat allemaal kan gedekt worden door de fuel+servicecost. Ze zullen toch al moeten rekenen op min. 3 a 4 levering per uur om dat er uit te halen.
50754F13-CD8E-4CD7-B6FB-EFCF818A331D.png
 
Shell. Goed bezig hoor :D


Enkele jaren geleden moesten de Belgische tankstations allemaal behoorlijk technisch aangepast om geen benzine spills in de ondergrond te laten lekken (met bv afvoergoten rond de pompen zodat eventuele gemorste brandstof opgevangen wordt in plaats van in het milieu terecht te komen. En hier gaan we gewoon een paar kegeltjes plaatsen?
 
Enkele jaren geleden moesten de Belgische tankstations allemaal behoorlijk technisch aangepast om geen benzine spills in de ondergrond te laten lekken (met bv afvoergoten rond de pompen zodat eventuele gemorste brandstof opgevangen wordt in plaats van in het milieu terecht te komen. En hier gaan we gewoon een paar kegeltjes plaatsen?
Lijkt me een terechte vraag voor de milieu-inspectie !
 
Grappig dat ze zelf nog eens een van de voordelen van ev's in de verf zetten.

En dat daarvoor 2 mannetjes nodig zíjn!
Een om de slang vast te houden en een andere om de pomp te activeren.
Vraag me oprecht af of dat allemaal kan gedekt worden door de fuel+servicecost. Ze zullen toch al moeten rekenen op min. 3 a 4 levering per uur om dat er uit te halen.

knap hoor, je moet alleen even naar de parking lopen om uw klepje open te gaan doen.
binnenkort iedereen zijn eigen 1000 liter tank benzine op de oprit om zo lekker thuis te kunnen "laden":p
 
Beetje off-topic de olie-boer aan huis. Lang geleden alweer dat ik die in het "wild"zag (jaren 50, bij opa en oma voor de deur in Amsterdam) :D
On topic: vernam recent (bij het plaatsen van de winterbanden op de Zoe) van een Renault-dealer dat er een elektrische Renault in de Megane-klasse aankomt. Zelf kan ik daar niets van vinden, maar heeft iemand hier daar wat over gehoord??
 
Beetje off-topic de olie-boer aan huis. Lang geleden alweer dat ik die in het "wild"zag (jaren 50, bij opa en oma voor de deur in Amsterdam) :D
On topic: vernam recent (bij het plaatsen van de winterbanden op de Zoe) van een Renault-dealer dat er een elektrische Renault in de Megane-klasse aankomt. Zelf kan ik daar niets van vinden, maar heeft iemand hier daar wat over gehoord??
Heeft hij daar een tijdsindicatie bij genoemd? Want ik denk dat er bij de meeste fabrikanten een EV in dat segment aankomt, ergens voor 2035 2030.