Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Batterij op basis van grafeen. Door het grafeen van fase te veranderen met een ioneninjectie is er nauwelijks oplaadtijd meer nodig. Doordat het grafeen slechts 30 micrometer dik is kan inductie veel dieper inwerken en direct de energie verdelen. Hierdoor gaat de batterij een levenlang mee en is hij volledig te recyclen. In plaats van degradatie van de batterij leert de AI in het BMS de energie steeds beter te verdelen en zal de accu een steeds grotere capaciteit krijgen. Tot wel 8,6 % extra per 100.000 km!
En het materiaal kan uit een mix van silicium en papiervezels worden gewonnen.
 
Last edited:
Batterij op basis van grafeen. Door het grafeen van fase te veranderen met een ioneninjectie is er nauwelijks oplaadtijd meer nodig. Doordat het grafeen slechts 30 micrometer dik is kan inductie veel dieper inwerken en direct de energie verdelen. Hierdoor gaat de batterij een levenlang mee en is hij volledig te recyclen. In plaats van degradatie van de batterij leert de AI in het BMS de energie steeds beter te verdelen en zal de accu een steeds grotere capaciteit krijgen. Tot wel 8,6 % extra per 100.000 km!
En het materiaal kan uit een mix van silicium en papiervezels worden gewonnen.

Dit vroeg om een Informative :D
En: des te meer je rijdt, des te meer de auto dus waard wordt.
Geen afschrijving meer !

Grafeen blijkt trouwens ten overvloede voor te komen op Mars. Dankzij een OTO (Over The OuterSpace) update kan je straks gewoon een extra schep grafeen in de auto gooien indien je meer bereik wil !
 
  • Funny
Reactions: jm71 and CO2CLEAN
Een "SSMC", heerlijk! (alleen wat meer werk voor het Photoshoppen)
''Utility" kan er nog tussen. Een S er af, en dan heb je SMUC, of een e-SMUC. Dat bekt lekker. Wat mij betreft zetten we ergens een kraampje neer en gaan we in de rij staan voor een pre-order. Ik wil nog wel eens met zo'n roze bonnetje met het getal 32 in mijn handen staan. Briljant idee jongens, ben trots op jullie.
 
Ik wil de pret niet bederven; maar ik ben uitermate pessimistisch over de finale uitkomst.

Ze drinken nog een glas, ze doen nog een plas en alles blijft zoals het was - op een paar cosmetische ingrepen für die Bühne na.
:mad:


En dat gevoel wordt nog versterkt als ik lees dat mevrouw KVB voorzitter is van de onderzoekscommissie. Lid van een partij die tot op heden niet vies is van ...gesjoemel !
 
  • Informative
Reactions: FVO
Het goede nieuws is dan wel dat diesel-bashing de nieuwe hype is: hier weer een artikel van de VRT vandaag. Tot een paar jaar geleden betaalde de regering Di Rupo (nochtans een chemicus...) je zowat 5000 EUR premie als je voor het rijden door stadswijken een Mini Cooper diesel kocht ipv het benzine-model (want 'beter voor het milieu', CO2-gewijs...), terwijl ieder weldenkend mens toch al jaren wist of aanvoelde dat dit fout zat. Overigens bestaan de jaarlijkse autoloze zondagen, waarvan sprake in het artikel, in België (opnieuw) sinds 2000, dus al 16 jaar. Heeft er in de vorige 16 jaar niemand die test gedaan? Of was het tijdens de CO2-hype van het laatste decennium niet politiek correct (of commercieel interessant) voor de pers om die resultaten te melden?

NB: ik denk wel dat CO2 een langetermijn-probleem blijft (al kunnen we op diezelfde termijn misschien oplossingen bedenken in aanvulling op het proberen reduceren van de CO2-uitstoot) dus ik wil dat zeker niet minimaliseren. Maar er bestaat geen enkele oplossing (a posteriori) voor al het roet en fijn stof dat je deze ochtend als fietser of voetganger (of Tesla-rijder zonder Bioweapon Defense Mode) hebt moeten slikken omdat Brussel zo onnodig vol "stadsdiesels" zit.
 
Het goede nieuws is dan wel dat diesel-bashing de nieuwe hype is: hier weer een artikel van de VRT vandaag. Tot een paar jaar geleden betaalde de regering Di Rupo (nochtans een chemicus...) je zowat 5000 EUR premie als je voor het rijden door stadswijken een Mini Cooper diesel kocht ipv het benzine-model (want 'beter voor het milieu', CO2-gewijs...), terwijl ieder weldenkend mens toch al jaren wist of aanvoelde dat dit fout zat. Overigens bestaan de jaarlijkse autoloze zondagen, waarvan sprake in het artikel, in België (opnieuw) sinds 2000, dus al 16 jaar. Heeft er in de vorige 16 jaar niemand die test gedaan? Of was het tijdens de CO2-hype van het laatste decennium niet politiek correct (of commercieel interessant) voor de pers om die resultaten te melden?

NB: ik denk wel dat CO2 een langetermijn-probleem blijft (al kunnen we op diezelfde termijn misschien oplossingen bedenken in aanvulling op het proberen reduceren van de CO2-uitstoot) dus ik wil dat zeker niet minimaliseren. Maar er bestaat geen enkele oplossing (a posteriori) voor al het roet en fijn stof dat je deze ochtend als fietser of voetganger (of Tesla-rijder zonder Bioweapon Defense Mode) hebt moeten slikken omdat Brussel zo onnodig vol "stadsdiesels" zit.
Klopt op 1puntje na. De "ecopremie" is iets wat al sinds+/- 2000 bestond (kan het juiste jaartal niet direct vinden en dus al lang voor Di Rupo premier was. (Was dat niet ten tijde van paars-groen?)
 

En wat doet Tesla? Tesla kiest ervoor (geen idee waarom) het bereik lager op te geven dan het werkelijk is: Tesla Model S P100D Actually Has More Range Than Stated - Voluntarily Lowered By Company

De 100kWh Model S haalt 323 mijl volgens de EPA maar Tesla kiest ervoor om het op 315 te houden. Leuk weetje: normale EV's halen doorgaans meer bereik bij "city" driving en minder bij "highway" driving. Bij Tesla is dit andersom vanwege de goede aerodynamische eigenschappen.