Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De Rimac Concept One blijft een heel interessante auto (als je echt veel te veel geld over hebt). Je kunt zelfs instellen of je onder- of overstuur wilt hebben of neutraal wilt rijden. Prachtig om te zien wat je allemaal kunt instellen (ook in andere filmpjes over deze auto) en hopelijk komt een deel hiervan uiteindelijk ook bij Tesla terecht.
Prachtige beelden!
Herinner me hoe Mercedes enkele jaren geleden ook hard voorop liep met z'n elektrische SLS en de Torque vectoring.

PS: Zie de RV-band schuiven bij 0:59
 
We komen we wel: BMW’s board set to vote on greenlighting all-electric 3 Series, X4 and Mini for production

Premium automaker BMW is planning a major restructuring of its executive board and a shift in its electric mobility strategy, according to information obtained by Handelsblatt.

BMW declined to comment.

The automaker plans to merge its marketing and sales operations for the brands Mini and BMW and replace Friedrich Eichiner as chief financial officer.

Nicolas Peter, a close confidant of Chief Executive Harald Krüger, will take over the company’s finances from Mr. Eichiner. Mr. Peter currently serves as BMW’s head of sales in Europe.

BMW is also planning major changes in its electric mobility strategy to keep up with U.S. rival Tesla. In addition to the fully electric “i3” models, which have been in production since 2013, BMW will also offer fully electric versions of the Mini, the BMW3 series and the X4 SUV, which is built in the United States.

The supervisory board is expected to approve the new electric models during a two-day meeting at the end of the month.

BMW faces increasingly stiff competition from Tesla in the electric car market. The U.S. e-car maker has received 400,000 pre-orders for its Model 3 sedan alone. BMW’s i3, on the other hand, has struggled with falling sales in the first half of the year.
 
  • Like
Reactions: HWS and basvk
DIT is wat andere merken doen. Artikel is al van begin augustus, maar ik zag het nog niet passeren.
Dit is het beleid dat in NL de afgelopen jaren is gevoerd.

Wordt inmiddels teruggedraaid, maar wel te laat. Het wemelt nu van de Mitsubishi Outlanders. Die krengen vervuilen niet alleen de lucht (want worden inderdaad weinig ingeplugd) maar doen ook pijn aan je ogen.

Jammer dat we zo slecht van elkaar leren :mad:
 
Ik moet het nog zien bij BMW want het kwartje kan kennelijk nog altijd twee kanten opvallen.
Maar ik heb al vaker gezegd dat ze gek zijn dat ze de Mini nog niet full-electric hebben gemaakt, dat karretje heeft alles in zich om elektrisch een hit te worden.
De rijders houden van de sportieve rijstijl - dat wordt alleen maar beter -, ze rijden er geen enorme roadtrips mee dus een beperktere range is minder een probleem, en dames eigenaren zullen blij zijn van de herrie en vieze benzineluchten af te zijn.
 
Van dit bericht wordt ik niet vrolijk. Blijkbaar is de strategie nog helemaal niet uitgestippeld en hebben ze ook nog geen elektrische platforms op de i3 na...
Als dat echt zo is dan gaat het gewoon nog minimaal 7 jaar duren voordat we iets interessants van BMW gaan zien. Ow hee 2025 zie ik overal als datum terugkomen (ook bij andere bedrijven)...

"How does the company expand into the loss-making segment of electric cars and retain its industry-leading profitability. That's essentially the question facing management now,"

Nou uhm, misschien door die industry-leading profitability te investeren in de technologie die je bedrijf in de toekomst relevant moet houden? Da's toch niet zo'n moeilijke vraag? Ow, je weet niet goed wat je met die winst moet doen en je betaalt em dus maar uit aan je shareholders? Tja...
 
Van dit bericht wordt ik niet vrolijk. Blijkbaar is de strategie nog helemaal niet uitgestippeld en hebben ze ook nog geen elektrische platforms op de i3 na...
Als dat echt zo is dan gaat het gewoon nog minimaal 7 jaar duren voordat we iets interessants van BMW gaan zien. Ow hee 2025 zie ik overal als datum terugkomen (ook bij andere bedrijven)...

Dit artikel is positiever:
BMW, after False Start, Plans Electric Mini · Handelsblatt Global Edition
Tweede keer nu dat ik lees dat sales van bestaande EV modellen erg teruglopen (Leaf idem).
Iedereen wacht de modellen met meer range af (inclusief de Model 3)
 
Ik heb ooit met de Mini E en met de BMW Active E gereden en zou zeker overwegen ons ICE exemplaar om te ruilen voor een FEV versie.

23-169-large.jpg