Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Pardon? Spoort u nog?

Dit zijn de cijfers die Jaguar communiceert. Misschien jokken ze wel of misschien ligt het er aan dat je er niet noodzakelijk van uit moet gaan dat datgene dat jij niet gelooft ook onmogelijk is.

Het is overigens ook verkeerd om aan te nemen dat een ieder die hier post een Tesla rijder is.

Zo is het volgens mij niet bedoelt. Het gaat erom dat een gemiddelde laadsnelheid niet het hele plaatje geeft. Het piek laadvermogen zal hoger zijn dan 96 kW. Ik verwacht dat de I-Pace daarom ook met 110-120 kW kan laden bij lage SoC. Dit is dus gelijkwaardig met de Tesla Supercharger. Daar doelde @Energie Gratiz volgens mij op.
Het zou zelfs kunnen dat Jaguar met Tesla werkt voor toegang tot SuC netwerk. Enige tijd geleden was er een signaal/gerucht dat een Europese fabrikant met Tesla zou overleggen over SuC gebruik.
 
Pardon? Spoort u nog?

Dit zijn de cijfers die Jaguar communiceert. Misschien jokken ze wel of misschien ligt het er aan dat je er niet noodzakelijk van uit moet gaan dat datgene dat jij niet gelooft ook onmogelijk is.

Het is overigens ook verkeerd om aan te nemen dat een ieder die hier post een Tesla rijder is.
Ik had idd bedoeld en moeten schrijven: leden van dit forum.
Inhoudelijk had ik bedoeld wat CO2CLEAN al aangaf.
 
Het zou zelfs kunnen dat Jaguar met Tesla werkt voor toegang tot SuC netwerk. Enige tijd geleden was er een signaal/gerucht dat een Europese fabrikant met Tesla zou overleggen over SuC gebruik.

Het mooiste (en slimste) zou zijn als ze dezelfde laadpoort installeren die Model 3, daar lijkt het op, gaat krijgen. Dan kunnen ze zowel SuC, CCS als Type2 AC laden. Dan protocol van herkenning en ze kunnen ook aan de SuC laden (en meebetalen). In vergelijking met het aantal Tesla's (zeker over een jaartje als de massa Model 3 erbij is/komt) zal het niet veel zijn dus gooit niets in de war. En maakt Tesla energieprovider wat ze erg goed af gaat in het algemeen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
deze avond te zien in het VTM nieuws van 19.00 uur
Dieselgate 2.0: Volkswagen liet apen dieselrook inademen

Kumpan Electric zoekt testrijders:

3D90A0ED-2627-4E09-874C-A2AF410A84D1.jpeg
 
CCS en Chademo hebben een andere laadcurve dan Tesla SuC: lagere aanvangssnelheid, maar ze houden dit wel vol tot zo'n 80%.
Zie bijv CCS en Chademo op de i3 en Leaf:

CoecWfLUIAIL5Ku-750x527.jpg

Dit heeft m.i. alles te maken met de veel hogere laadstroom van de SUC. Daardoor wordt sneller de grens waarbij de stroom en dus ook het vermogen moet afgebouwd worden.
Een Tesla aan een Suc laden bij pakweg 50kw geeft ook een vlakke curve.
(zoals ik helaas heb mogen vaststellen @35kw doordat mijn buurman met een nieuwe X ook een lage Soc had.)


In wezen heb je twee curves op mekaar :
-een eerste curve geeft het maximale vermogen in functie van de soc,
-de tweede het maximale vermogen van de lader in functie van de soc.
Het minimum van de twee curves geeft de reële laadcurve weer.
Bij een SuC op vol vermogen ligt de tweede curve véél hoger dan bij CHAdeMO (max 50kw), en kon je sneller op het snijpunt met de eerste curve.
 
Ik zat enkele weken geleden in Frankrijk. In die streek had je elke 5 km een laadpaal; ik had zelfs vlak bij het hotel kunnen laden. Enige probleem was dat je 50 cent per half uur moest betalen voor wat een maximum van 22 kW zou zijn, en dit enkel na eerst een abonnement van 60 euro per maand. Daarmee kan je toch niet werken?!
 
Ik zat enkele weken geleden in Frankrijk. In die streek had je elke 5 km een laadpaal; ik had zelfs vlak bij het hotel kunnen laden. Enige probleem was dat je 50 cent per half uur moest betalen voor wat een maximum van 22 kW zou zijn, en dit enkel na eerst een abonnement van 60 euro per maand. Daarmee kan je toch niet werken?!

Opzich wel als je iets van een prepaid kaart zou kunnen kopen net als je een tolvignet haal dan een laadpas met x bedrag erop.