Ja, door de wat hoekigere vormen is het nu eerder ‘Panamera meets Model S’ geworden....Ook vind ik m veel van de schoonheid van het concept verloren hebben
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, door de wat hoekigere vormen is het nu eerder ‘Panamera meets Model S’ geworden....Ook vind ik m veel van de schoonheid van het concept verloren hebben
Porsche Mission E (Taycan) gisterenavond in de avondzon (26 juni 2018) door ons gespot bij het oplaadpunt Waldlaubersheim (nabij de Tesla supercharger).
Zie t nu pas. Ook daar helaas niet meer de fancy laadklep van de concept, maar een gewone afdek klep.Zoals je op de foto kan zien staat klep van oplaadcontact van de auto nog open; voordat er op basis van de foto nog meer snelle stellingen op twitter worden geponeerd is het relevant te weten dat de foto net is genomen nadat deze mooie electrische Porsche door de berijder was losgekoppeld van de laadpaal.
No worries, die is gewoon even een setje handschoenen (die @robertvg een paar posts hierboven liet zien) gaan halen bij de winkel van het tankstation (en de in de handleiding aan het opzoeken welke stekker die waarin moet pluggen onder het genot van een kopje koffie en een balletje mayo)Zoals je op de foto kan zien staat klep van oplaadcontact van de auto nog open; voordat er op basis van de foto nog meer snelle stellingen op twitter worden geponeerd is het relevant te weten dat de foto net is genomen nadat deze mooie electrische Porsche door de berijder was losgekoppeld van de laadpaal.
No worries, die is gewoon even een setje handschoenen (die @robertvg een paar posts hierboven liet zien) gaan halen bij de winkel van het tankstation (en de in de handleiding aan het opzoeken welke stekker die waarin moet pluggen onder het genot van een kopje koffie en een balletje mayo)
Misschien ben ik een beetje te perfectionistisch, maar persoonlijk zou ik het mooier hebben gevonden als ze de laadunit aan de bovenkant van het voorscherm hadden geplaatst, net zoals het tankklepje bij de (oude) 911 modellen.
En meteen een laadplek bezet houden zonder te laden
Die sticker op zijn raam
Ik ben al lang blij dat er weer een filmpje is geplaatst.
Na de stilte sinds zondag 10:00 uur was ik even bang dat hij halverwege Berlijn was gestrand
(geen slecht woord over Henk trouwens, serieuze goede promotor van EV's)
Henk is terug van Berlijn en heeft er een verslagje van geschreven. Let op hoe je mooi het vermelden van het gebrek aan 3f lader kunt vermijden
Jaguar i-Pace, testrit van Enschede naar Berlijn en terug.
Audi lanceert in afwachting van de E-tron een app om ICE rijders het elektrisch rijden te laten ervaren:
e-xperience app > Overzicht > e-tron > Audi België
Heb Henk wat feedback gegeven via Linkedin:
"Daar staat tegenover dat de Tesla modellen vooralsnog nog steeds duurder zijn in aanschaf"
De I-Pace is kleiner dan de S..., laat staan de X. Dus dat lijkt me appels met peren vergelijken. De Model 3 komt dan beter in de buurt. De basisversie kost in de USA $49K.. De basis I-Pace (hier) €80.000... Je stelling is dus wel erg bout te noemen..
Overigens, de I-Pace in een met de standaard Model S 75D min of meer vergelijkbare configuratie heeft dezelfde prijs als de Tesla (90K). Ondanks dat de batterij kleiner is (75 om 90) kun je ruwweg met een Model S op snelheid, tussen 120 en 160 km/uur, de helft verder komen op een kWh. Dit gegeven de verschillen in CW-waarde. Dus voor dezelfde prijs heb je :
dezelfde functies, een grotere auto (25% meer bagageruimte), minimaal zelfde range (pas mn op met slecht weer), een snellere auto (4,4 tov 4,8), vanaf dag één een 120kW snellaadnetwerk op 422 locaties in Europa (wordt nog steeds wekelijks uitgebreid, volledig geïntegreerd in auto,real-time info, één betaalsysteem/ Ionity heeft nu drie locaties en zegt dat dat er eind volgend jaar 400 zullen zijn), I-Pace gaat tot 100kW, (voorlopig zelfs slechts 85kW) en draadloze software updates/verbeterde functies (gaat Jaguar dat ook doen?), een volwassen interne lader (80 km/u aan een publieke 22kW lader, ipv nog geen 10 bij de I-Pace)), een grotere topsnelheid (225 tov 200). En o ja, de auto wordt in je eigen configuratie binnen drie maanden afgeleverd. Maar ok, mooie afwerking die Jag natuurlijk -
even hun website geopend...
auw, dat doet zeer :
Made by Belgians en wordt eind augustus gepresenteerd.
Moet een Belgenmop zijn.
Wordt op 17 september gepresenteerd... in San Francisco.
Wordt Henk gesponsord door Jaguar? (Las laatst een leuk artikel over “paid trolling”)
Misschien met Henk afspreken dat hij in z’n I-Pace en iemand van hier met een MS75 en iemand met een MX100D even naar Nice gaan karren, kijken wie het eerst aan de rosé in Nice zit.... Ik offer me wel op voor de X100D, zal Henk matsen met mijn energieverslindende 22” sloffies. Kortom, “Bring it on, girlfriend”
Misschien snapt Henk dan eindelijk dat ie appels met peren aan het vergelijken is.
Gesponsord lijkt me een vreemde uitdrukking.Wordt Henk gesponsord door Jaguar?...
Allereerst wil ik Jaguar dealer, Münsterhuis Exclusive te Hengelo, bedanken voor het beschikbaar stellen van hun demo.
Aangezien ik binnenkort training ga geven aan medewerkers van verschillende Jaguar dealers was deze reis naar Berlijn een perfecte voorbereiding hierop. Tevens kan ik hierdoor de instructeurs van Prodrive die namens Jaguar Nederland de kopers van de auto wegwijs gaan maken in het gebruik van alle intelligentie in de auto nog beter van informatie voorzien.