Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals je op de foto kan zien staat klep van oplaadcontact van de auto nog open; voordat er op basis van de foto nog meer snelle stellingen op twitter worden geponeerd is het relevant te weten dat de foto net is genomen nadat deze mooie electrische Porsche door de berijder was losgekoppeld van de laadpaal.
Zie t nu pas. Ook daar helaas niet meer de fancy laadklep van de concept, maar een gewone afdek klep.
 
Zoals je op de foto kan zien staat klep van oplaadcontact van de auto nog open; voordat er op basis van de foto nog meer snelle stellingen op twitter worden geponeerd is het relevant te weten dat de foto net is genomen nadat deze mooie electrische Porsche door de berijder was losgekoppeld van de laadpaal.
No worries, die is gewoon even een setje handschoenen (die @robertvg een paar posts hierboven liet zien) gaan halen bij de winkel van het tankstation (en de in de handleiding aan het opzoeken welke stekker die waarin moet pluggen ;) onder het genot van een kopje koffie en een balletje mayo)


Misschien ben ik een beetje te perfectionistisch, maar persoonlijk zou ik het mooier hebben gevonden als ze de laadunit aan de bovenkant van het voorscherm hadden geplaatst, net zoals het tankklepje bij de (oude) 911 modellen.
 
No worries, die is gewoon even een setje handschoenen (die @robertvg een paar posts hierboven liet zien) gaan halen bij de winkel van het tankstation (en de in de handleiding aan het opzoeken welke stekker die waarin moet pluggen ;) onder het genot van een kopje koffie en een balletje mayo)


Misschien ben ik een beetje te perfectionistisch, maar persoonlijk zou ik het mooier hebben gevonden als ze de laadunit aan de bovenkant van het voorscherm hadden geplaatst, net zoals het tankklepje bij de (oude) 911 modellen.

Of gewoon op de meest logische plek, zoals bij ons. Dat drinken uit een rietje vind ik nog altijd een mal gezicht, zoals bij onze Leaf.
 
BYTON
Ik ben vandaag langs Byton geweest die hun demo/prototype bij het Conservatorium hotel in Amsterdam hebben gezet. Heel aardige mensen die mij te woord stonden. Auto ziet er goed uit! Leuke details in gekke koplampen en mooi interieur. Heel ruim opgezet met losse zetels voor EN achter (is niet standaard overigens).

Prijzen vanaf zo'n 44k USD (dus ex BTW).

Bereik van 400 km tot 550, maar onbekend welke testcyclus dus ga maar uit van gunstige Chinese NEDC-achtige cyclus. Batterij keuzes tussen 70-80 kWh en ~100 kWh.

Scherm in dashboard is eigenlijk best mooi en gaaf gedaan. Kun je films op kijken als auto zelf rijdt (level 4) en anders wordt interface aangepast zodat het niet teveel afleidt.

Telefoonhouder in armleuning portieren om op te laden. Ik noemde meteen optie om ook via telefoon auto te bedienen (telefoon kan in armleuning gestoken worden licht schuin naar boven met scherm dus ideaal als bedieningselement), maar daar hadden ze nog niet over nagedacht.

Deuren open je door op knop aan buitenkant te drukken. Net zoals bij Model X, alleen deze deuren worden maar paar cm open geduwd en niet helemaal. Werkt prima en voorkomt noodzaak tot deurgrepen.

Leveringen 2020 in EU en 2019 (als ik mij niet vergis) in China.

Ik mocht helaas niet in auto, dus foto's maken had weinig zin. Hier kun je meer info vinden: BYTON

HYUNDAI KONA
Bjorn heeft video gemaakt van laadsnelheid aan 175 kW laadpaal met Kona Electric:

Kort gezegd:
SoC..........kW
10-57%.....70
58-73%.....59
74-78%.....37
79-92%.....25
93-100%...10 afnemend naar 6

Omdat de Kona enorm zuinig blijkt te zijn, is dit laadvermogen best goed te noemen.
Volgens Bjorn heb je aan 57% - 73% zo'n 200 - 300 echte km. Dit lukt in 28 - 40 minuten vanaf 10%.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Ik ben al lang blij dat er weer een filmpje is geplaatst.
Na de stilte sinds zondag 10:00 uur was ik even bang dat hij halverwege Berlijn was gestrand :D
(geen slecht woord over Henk trouwens, serieuze goede promotor van EV's)

Henk is terug van Berlijn en heeft er een verslagje van geschreven. Let op hoe je mooi het vermelden van het gebrek aan 3f lader kunt vermijden ;)
Jaguar i-Pace, testrit van Enschede naar Berlijn en terug.
 
Tesla rival Porsche is starting to realize it's not easy to produce the Taycan

Porsche bijna failliet?
niet alleen moeten ze stoppen met de diesels, ze krijgen hun Teslakiller niet van de grond én hun eigen werknemers moeten bijspringen in de financiering.
waarom lezen we dat niet in de pers ?
Screenshot_20180728-173248_Chrome.jpg


ahhh... het gaat niet over Tesla... dat zal het zijn...
 
  • Like
Reactions: FVO and Maarten
Henk is terug van Berlijn en heeft er een verslagje van geschreven. Let op hoe je mooi het vermelden van het gebrek aan 3f lader kunt vermijden ;)
Jaguar i-Pace, testrit van Enschede naar Berlijn en terug.

Hij probeert het mooi te verwoorden, maar het komt er simpelweg op neer dat je met deze Jaguar I-pace niet normaal door kunt rijden op lange ritten. 130 is al te snel... Ook fijn dat meneer 22 kW palen bezet houdt met zijn 1-fase auto...

Ook nog wat onzin over laadtijden in vergelijking met Tesla. Deze I-Pace kan max 100 kW laden (straks na update) en samen met dat hoge energiegebruik kan dat niet tippen aan Tesla. Grappiger is dat mijn vader straks met zijn Kona (minder dan helft van kosten van gelijkaardig aangeklede I-Pace) sneller de rit maakt. Laat mooi zien hoe ontzettend belangrijk efficientie/aerodynamica is. Dat hebben Tesla en Hyundai echt goed begrepen. Ben benieuwd of de Audi en Porsche dat ook goed doen.
 
  • Funny
Reactions: Adm
Heb Henk wat feedback gegeven via Linkedin:

"Daar staat tegenover dat de Tesla modellen vooralsnog nog steeds duurder zijn in aanschaf"
De I-Pace is kleiner dan de S..., laat staan de X. Dus dat lijkt me appels met peren vergelijken. De Model 3 komt dan beter in de buurt. De basisversie kost in de USA $49K.. De basis I-Pace (hier) €80.000... Je stelling is dus wel erg bout te noemen..

Overigens, de I-Pace in een met de standaard Model S 75D min of meer vergelijkbare configuratie heeft dezelfde prijs als de Tesla (90K). Ondanks dat de batterij kleiner is (75 om 90) kun je ruwweg met een Model S op snelheid, tussen 120 en 160 km/uur, de helft verder komen op een kWh. Dit gegeven de verschillen in CW-waarde. Dus voor dezelfde prijs heb je :

dezelfde functies, een grotere auto (25% meer bagageruimte), minimaal zelfde range (pas mn op met slecht weer), een snellere auto (4,4 tov 4,8), vanaf dag één een 120kW snellaadnetwerk op 422 locaties in Europa (wordt nog steeds wekelijks uitgebreid, volledig geïntegreerd in auto,real-time info, één betaalsysteem/ Ionity heeft nu drie locaties en zegt dat dat er eind volgend jaar 400 zullen zijn), I-Pace gaat tot 100kW, (voorlopig zelfs slechts 85kW) en draadloze software updates/verbeterde functies (gaat Jaguar dat ook doen?), een volwassen interne lader (80 km/u aan een publieke 22kW lader, ipv nog geen 10 bij de I-Pace)), een grotere topsnelheid (225 tov 200). En o ja, de auto wordt in je eigen configuratie binnen drie maanden afgeleverd. Maar ok, mooie afwerking die Jag natuurlijk -;)
 
Heb Henk wat feedback gegeven via Linkedin:

"Daar staat tegenover dat de Tesla modellen vooralsnog nog steeds duurder zijn in aanschaf"
De I-Pace is kleiner dan de S..., laat staan de X. Dus dat lijkt me appels met peren vergelijken. De Model 3 komt dan beter in de buurt. De basisversie kost in de USA $49K.. De basis I-Pace (hier) €80.000... Je stelling is dus wel erg bout te noemen..

Overigens, de I-Pace in een met de standaard Model S 75D min of meer vergelijkbare configuratie heeft dezelfde prijs als de Tesla (90K). Ondanks dat de batterij kleiner is (75 om 90) kun je ruwweg met een Model S op snelheid, tussen 120 en 160 km/uur, de helft verder komen op een kWh. Dit gegeven de verschillen in CW-waarde. Dus voor dezelfde prijs heb je :

dezelfde functies, een grotere auto (25% meer bagageruimte), minimaal zelfde range (pas mn op met slecht weer), een snellere auto (4,4 tov 4,8), vanaf dag één een 120kW snellaadnetwerk op 422 locaties in Europa (wordt nog steeds wekelijks uitgebreid, volledig geïntegreerd in auto,real-time info, één betaalsysteem/ Ionity heeft nu drie locaties en zegt dat dat er eind volgend jaar 400 zullen zijn), I-Pace gaat tot 100kW, (voorlopig zelfs slechts 85kW) en draadloze software updates/verbeterde functies (gaat Jaguar dat ook doen?), een volwassen interne lader (80 km/u aan een publieke 22kW lader, ipv nog geen 10 bij de I-Pace)), een grotere topsnelheid (225 tov 200). En o ja, de auto wordt in je eigen configuratie binnen drie maanden afgeleverd. Maar ok, mooie afwerking die Jag natuurlijk -;)

Uit het antwoord van Henk blijkt dat hij het nog steeds niet begrijpt...

,,Tesla S 75D is minstens 8.700 euro duurder en dan heb je 2 wiel aandrijving terwijl de eenvoudigste Jaguar i-Pace standaard 4 wiel aandrijving heeft.”

Wat echter nog het meeste zegt over de waarde van de vergelijking die Henk maakt met Tesla is deze passage:

,, Mij persoonlijk irriteert, en ik citeer nu even het fd: "Wie een Tesla rijdt, rijdt niet zo maar een auto. Je wordt onderdeel van een community", Dat is voor mij de reden om nooit voor een Tesla te kiezen.”
 
Wordt Henk gesponsord door Jaguar?:rolleyes: (Las laatst een leuk artikel over “paid trolling”)
Misschien met Henk afspreken dat hij in z’n I-Pace en iemand van hier met een MS75 en iemand met een MX100D even naar Nice gaan karren, kijken wie het eerst aan de rosé in Nice zit.... Ik offer me wel op voor de X100D, zal Henk matsen met mijn energieverslindende 22” sloffies. Kortom, “Bring it on, girlfriend” ;)
Misschien snapt Henk dan eindelijk dat ie appels met peren aan het vergelijken is.
 
Wordt Henk gesponsord door Jaguar?:rolleyes: (Las laatst een leuk artikel over “paid trolling”)
Misschien met Henk afspreken dat hij in z’n I-Pace en iemand van hier met een MS75 en iemand met een MX100D even naar Nice gaan karren, kijken wie het eerst aan de rosé in Nice zit.... Ik offer me wel op voor de X100D, zal Henk matsen met mijn energieverslindende 22” sloffies. Kortom, “Bring it on, girlfriend” ;)
Misschien snapt Henk dan eindelijk dat ie appels met peren aan het vergelijken is.

Ik "volg" Henk al een tijdje op LinkedIn. Hij was al erg in zijn wiek geschoten door de Duitse verbruikstest en laat geen mogelijkheid onbenut om de Jaguar te promoten.
Heeft er zelf eentje besteld dus moet het waarmaken. Dat lukt dus nog niet. Zal het morgen eens lezen en er "iets" tegenoverstellen. Misschien dit wel, van afgelopen maandag.

Schermafbeelding 2018-07-26 om 11.13.29.png
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Wordt Henk gesponsord door Jaguar?...
Gesponsord lijkt me een vreemde uitdrukking.

Hij schrijft zelf:
Allereerst wil ik Jaguar dealer, Münsterhuis Exclusive te Hengelo, bedanken voor het beschikbaar stellen van hun demo.

Aangezien ik binnenkort training ga geven aan medewerkers van verschillende Jaguar dealers was deze reis naar Berlijn een perfecte voorbereiding hierop. Tevens kan ik hierdoor de instructeurs van Prodrive die namens Jaguar Nederland de kopers van de auto wegwijs gaan maken in het gebruik van alle intelligentie in de auto nog beter van informatie voorzien.

Klinkt toch gewoon als een betaalde opdracht? Wiens brood men eet, etc.