Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Huh? Het onderbreken van het laden was toch netjes gedocumenteerd op video. Binnen een week is het volgens Henk Meiborg verholpen. Dan is er dus een vorm van OTA updates mogelijk. Misschien ook wel aanpassingen met een laptop of USB stick bij de dealer, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk, want die dealers weten nog niet al te veel van deze auto’s.
l.


ok - ik begrijp nu de link die je legt.. maar is wel wat kort door de bocht: ik heb nergens die Henk horen beweren dat het "verholpen" was..als dat al het geval is kan dat inderdaad ook prima zonder OTA.. Sterker nog, het insteken van een USB stick hebben de meeste mensen inmiddels toch wel onder de knie lijkt me.. Auto's worden al heel wat langer op computers aangesloten..

De Jag dealer die ik vorige week sprak gaf aan dat de auto's bij hun bijna dagelijks van een nieuwe update werden voorzien om de BMS-issues op te lossen.. Heb maar niet doorgevraagd, de manier waarop hij er over sprak maakte inderdaad duidelijk dat hij er nog weinig verstand van had...
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Bedankt voor deze informatie, F.
Nu hebben we dus een antwoord op de vraag “wat kost het om een Jaguar I-Pace uit 2018 net zo snel aan een 22 kW laadpunt te kunnen laden als een Tesla uit 2013?”.
Slechts een alleszins redelijke € 20.766,25 incl NL BTW, excl verzendkosten.

7FA988B2-C456-4920-8309-998C7BD1358C.jpeg
 
Dus de Jag I-Pace plus deze “ ik kan net zo snel laden als een Tesla uit 2013” lader, is dus een stukkie duurder dan de “referentie” Tesla Model S75D? Maar daar heb je alleen thuis wat aan.
 
Dus de Jag I-Pace plus deze “ ik kan net zo snel laden als een Tesla uit 2013” lader, is dus een stukkie duurder dan de “referentie” Tesla Model S75D? Maar daar heb je alleen thuis wat aan.
Neenee, hij is mobiel he dus je kan hem ook meenemen op vakantie :)
En voor slechts 465 euro per stuk heb je ook een CEE 32A en/of 16A kabel erbij, geen geld :confused:
 
  • Informative
  • Funny
Reactions: PaulusdB and Faiz71
Eerste grafiek geeft laadcurve voor verschillende batterijen. Dit zijn laadsessies die in 1 keer afgerond werden. Het zijn dus geen momentopnames die aan elkaar geplakt zijn.
19F3FA50-4A02-46EC-B284-2912FF8AB402.jpeg


Tweede grafiek geeft benadering van geladen snelwegkilometers. Dit is gebaseerd op EPA highway waardes minus 20% in verband met hogere snelheid in Nederland en lagere temperaturen. Voorbeeld: Model S75D komt dan op 424*0,8=340 km bij 100%.
62435F69-2217-4AE9-8957-906063954C3D.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Nexus
ok - ik begrijp nu de link die je legt.. maar is wel wat kort door de bocht: ik heb nergens die Henk horen beweren dat het "verholpen" was..als dat al het geval is kan dat inderdaad ook prima zonder OTA.. Sterker nog, het insteken van een USB stick hebben de meeste mensen inmiddels toch wel onder de knie lijkt me.. Auto's worden al heel wat langer op computers aangesloten..

De Jag dealer die ik vorige week sprak gaf aan dat de auto's bij hun bijna dagelijks van een nieuwe update werden voorzien om de BMS-issues op te lossen.. Heb maar niet doorgevraagd, de manier waarop hij er over sprak maakte inderdaad duidelijk dat hij er nog weinig verstand van had...


Vanaf 11:48.

De BMS kan via de telematics module OTA updates ontvangen. In het filmpje wordt OTA updates nergens anders genoemd...dus zou best kunnen zijn dat alleen de BMS OTA kan en de overige onderdelen via de dealer.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Ik vraag me af hoe het eigenlijk komt waarom dat zo duur moet zijn? De gelijkrichters misschien?
Misschien een leuke toevoeging aan het assortiment van @fivari?

Eentje naar Chademo kost "maar" 4000 euro.
schnellladen.de. DC Wallboxen (CCS und CHAdeMO)
De componenten van een DC lader zijn spotgoedkoop. Er is echter geen markt dus de enkelen die op de markt aanwezig zijn verkopen hun producten aan x10 tot x50 keer de prijs. Ik heb ooit eens de prijs gekregen voor een ABB 30kW snellader met CHademo en CSS. Ze vroegen 30k€ zonder installatie.