Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Vroegah, toen Mission E nog niet Mission E heette, werd ie nog baby Panamera genoemd...

Verder, het is wel erg makkelijk om 800V en 350kW te gaan beweren voor een concept model... Die specificaties werden overigens genoemd voor het productiemodel dat op basis van de Mission E werd ontwikkeld. Nu makkelijk gaan zeggen "neenee, die gekke specs waren enkel van toepassing op de concept, en de Taycan is niet de concept" is dan ook je uitleg gaan verdraaien.

Goed dat er concurrentie komt - Tesla kan en mag niet blijven Model S'sen produceren zonder handige opbergvakken in de achterste zijdeuren - maar zover het conto momenteel staat heeft de Taycan enkel zijn interieur mee. En da's voor veel mensen genoeg om 'm te kiezen, en dat is voor mij niet genoeg om 'm te kiezen.
 
Kan toch alleen maar leuk worden. Ik verwacht binnenkort een Tesla MS "Racing Mode" (remmen, koeling, etc.) die een Porsche Taycan aankan op de Nurburgring. Ik denk overigens dat EV-races van één of twee uur op Spa-Francorchamps, de Nurburgring of Indianapolis of zo, wel velen zou kunnen bekoren, net omdat het wagens zijn die de prestaties hebben van supercars maar wel drie- tot tienmaal goedkoper zijn, en dus nog enigszins betaalbaar - iedereen kan ervan dromen.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Zelfs niet eens streng, maar incorrect. Een Taycan is geen Mission E. Mission E is een concept studie, geen productie model. Bovendien is de Taycan gepositioneerd tegenover de Model S, en die komt vooralsnog niet in de buurt van de prestaties van de Taycan. Vind ik daarom de Porsche mooi en leuk? Nee. Goed dat er concurrentie voor Tesla komt? Ja, uiteraard.
Ik vindt het wel érg vergezocht om nu met een argument te komen dat het over een andere auto gaat, namelijk de Taycan in plaats van de Mission E. En dat Porsche in 2020 een auto kan leveren die een auto die in 2012 gelanceerd is verslaat, is ook niet echt een prestatie. Overigens denk ik dat de Taycan veel minder ruimte biedt dan een Model S en hij dus concurreert met de M3 Performance. Ooit was ik onder de indruk van het uiterlijk van de Mission E maar de Taycan vindt ik daarentegen een lelijk gedrocht. Laat ze maar komen met betere EV’s zodat Tesla de lat hoger MOET leggen. Dat is alleen maar goed voor de ontwikkeling.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Ik vind volgende argument overigens opvallend:
Bovendien is de Taycan gepositioneerd tegenover de Model S, en die komt vooralsnog niet in de buurt van de prestaties van de Taycan
Over welke prestaties hebben we het dan?
  • Snelste laadsnelheid? Taycan, met 50kW, waarmee ie de Model 3 evenaart.
  • Grootste batterij? Model S
  • Grootste range? Model S
  • Snelste 0-100? Model S
  • Aantal herhaald 0-200? Taycan
  • Circuittijd? Model S is nog niet eens door de constructeur gemeten op de Nurburgring.
  • Hoogste aantal compatibele snelladers? Model S
Of gaat het over deze prestaties?
  • Hoogst aantal schermen? Taycan
  • Hoogst aantal locaties waar de bestuurder het uur kan zien? Taycan
  • Hoogst aantal Service Centers? Taycan
  • Hoogst aantal aangekondigde versies? Taycan
  • Duurste auto? Taycan.
 
Model S doet 1 rondje op het circuit en kan daarna bijna niet meer rijden. ;) Is er niet voor ontworpen. De Taycan wel. Even serieus, de Model S kan echt geen Nurburgring aan. Andere ontwerpcriteria.

Maar op het lijstje:
Beste service: Taycan
Beste lak: Taycan
Beste bouwkwaliteit: Taycan
Beste gele rand: Tesla
Beste gele daglicht: Tesla
Meest in brand: Dubieus ;)
Lelijkste auto: Taycan
Meest op een ICE lijkend: Taycan

Maar goed, de Taycan is dan ook duurder. Dan dien je wel service te krijgen, hij is tenslotte 100k+ euro.

;)
 
Last edited:
Ook in de praktijk zal dat zo wel blijken:
02_31.jpg


Als 75% volgens het BMS overeen komt met 286km, is 500km bij 100% enkel maar een vage droom. Als dat BMS 100% zou meten zou de range 381km zijn. Doe er nog wat "we hebben zuinig gereden" saus over, en "de laatste 100km daalt de range sneller dan verwacht" zoals in mijn BMW ICE's, en het zal toch tegenvallen tegenover een mooie Model S.
 
Ook in de praktijk zal dat zo wel blijken:
02_31.jpg


Als 75% volgens het BMS overeen komt met 286km, is 500km bij 100% enkel maar een vage droom. Als dat BMS 100% zou meten zou de range 381km zijn. Doe er nog wat "we hebben zuinig gereden" saus over, en "de laatste 100km daalt de range sneller dan verwacht" zoals in mijn BMW ICE's, en het zal toch tegenvallen tegenover een mooie Model S.
maar verlichting rondom de bekerhouder maakt natuurlijk veel goed. Dan sta je in ieder geval wel op Premium level stil.
 
  • Funny
Reactions: MaH and Mad P***y
Overigens, voor iedereen die blijft verkondigen dat de afwerking van Tesla op niks trekt en Porsche premium is... Als je alle knopjes vervangt door beeldschermen, kom je op een interieur uit dat qua franjes en details merkwaardig erg lijkt op de afwerking van een Tesla... Hoe zou dat nou komen...
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Het gaat bij afwerking niet om knopjes en beeldschermen maar om kwaliteit van lak, service en gele randen en vooral om hoe de problemen worden verholpen. Je kunt toch niet ontkennen dat Tesla daar wat steken laat vallen? Of om terugbetalen van voorschotten... ;)

Ik snap dat je Tesla fan bent, maar een klein beetje objectiever kijken zou geen kwaad kunnen.
 
Ach, ik heb genoeg epistels gelezen van niet-eigenaars (pers en autofielen) die meenden dat het interieur van Tesla het grootste probleem was. Die weten niet eens over de gele randen, hebben nooit de service meegemaakt en weten ook niet qua lak, laat staan hoe het werkt dat voorschotten worden terugbetaald.

Je moet plots niet doen alsof al die kritiek op het interieur eigenlijk sloeg op de service of de lak. Volgens mij zit de lak nog altijd aan de buitenkant, en dat heet met een duur woord exterieur, niet interieur.

Oh, en overigens wat je doet is gaslighting. Een beetje liegen over wat ik beargumenteer, en dan vervolgens mij ook nog eens de schuld geven dat ik niet objectief ben. Als ik het heb over het interieur, heb ik het over het interieur en moet je niet doen alsof ik een tesla fanboi ben en dat ik blind ben voor andere problemen, zoals exterieur en service. Interieur, dat is materiaalkeuze, stiksels, stevigheid, comfort, ...
 
  • Like
Reactions: Doedelefloeps