Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Uit het artikel :



Zie ook de tientallen draadjes ondertussen over oudere batterijen waarvan zowel het maximale en gemiddelde laadvermogen werden beperkt als de maximale energiecapaciteit. En dan te weten dat de echt zwarte gevallen van die oudere batterijen reeds 1 of meerdere keren werden vervangen.
Je hebt helemaal gelijk, daarom heb ik het in mijn post over 300.000km en niet over 400.000 miles.
Die 300.000km is het aantal gereden kms voordat de eerste accu vervangen is. De tweede zat meen ik ook in die richting qua kms voordat ie vervangen werd, en nu zijn ze aan hun 3e bezig.
Het is natuurlijk wel tof dat het vervangen van een accu technisch eenvoudig is en in garantie gedaan is. Plus qua degradatie zaten ze helemaal prima, iets van 10%.
Het zijn dan waarschijnlijk niet de cellen geweest die de aanleiding waren om de accu te vervangen maar iets anders (BMS?, contactors?).

Het is verder natuurlijk slechts een anekdote, al dan niet statistisch significant, van het gebruik van een aantal Tesla accu's in worst case situatie. Deze anekdote heeft verder niets met ouderdom te maken, want oud zijn deze accu's niet geworden.

Beperking van laadvermogen bij oudere accu's heeft volgens mij ook weinig te maken met met het veelvuldig laden tot 100% (waar het in eerste instantie over ging), want er zijn genoeg mensen die nauwelijks tot 100% laden en nauwelijks superchargen die toch hun laadvermogen hebben zien terugvallen na de beruchte software update.
Lijkt me denk ik meer dat Tesla een bepaald risico bij oudere accu's zo snel en (als blijkt dat dit niet tijdelijk is) zo goedkoop mogelijk heeft willen afdekken.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Je hebt helemaal gelijk, daarom heb ik het in mijn post over 300.000km en niet over 400.000 miles.
Die 300.000km is het aantal gereden kms voordat de eerste accu vervangen is. De tweede zat meen ik ook in die richting qua kms voordat ie vervangen werd, en nu zijn ze aan hun 3e bezig.
Het is natuurlijk wel tof dat het vervangen van een accu technisch eenvoudig is en in garantie gedaan is. Plus qua degradatie zaten ze helemaal prima, iets van 10%.

Ik citeer nogmaals uit je eigen link waarvan ik begin te vermoeden dat je die niet heel aandachtig hebt gelezen.

The second battery pack replacement happened at 324,000 miles and Tesloop says it experienced a much more aggressive battery degradation of ~22%.
 
Heren, kan dit niet in een eigen draadje of via PM ?
Dit is een ander draadje.
Inderdaad je hebt gelijk, mijn excuses.
Ik ga me voornemen niet meer te reageren op een 2e of 3e reactie op een post want dan wordt het zowat altijd een welles-nietes-ik weet het beter dan jij-ik heb het laatste woord verhaal en daar heeft niemand verder wat aan... (kan mijn voorlaatste post niet meer weghalen helaas).
 
  • Like
Reactions: nervus
Mercedes druk aan het promoten by Le Touquet (badplaatsje stukje ten zuiden van Calais). Er stondnog en 6de exemplaar op en tapijtje.

20191025_131724.jpg
 
  • Like
Reactions: Karim DB and ERvee