Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Grote ruimte met fraai 'steentapijt gietvloer' en TL balken. In de hoek een kleed met daarop een bureau en folders (van papier). Andere hoek een cafebar koffie-automaat (aka korreltjeskoffie). Oudere verkoper op Mephisto schoenen schudt wat roos van zijn spencer en nodigt ons uit om te gaan zitten. Wat volgt is een leutergesprek door 2 mannen op leeftijd waaruit blijkt dat het vroeger allemaal beter was. Daarna proefrit (sleutel uit het onvermijdelijke sleutelkluisje).

Ik heb gelijk beeld! Leuk verhaal en geweldig dat die generatie ook in de ev stapt.
 
Zou het echt zo erg zijn?
Klinkt niet best....

Daimler to build 50,000 Mercedes EQC models this year

,,... one of the reasons the company is struggling to meet battery demand is because Tesla bought Grohmann Engineering, a battery automation specialist hired by Mercedes-Benz to build up its own battery manufacturing capacity. This caused problems for Daimler which was in the midst of ramping up production...”

Tesla, de start-up waarin Daimler een 10% belang kocht en waarmee het samenwerkte aan meerdere modellen (Smart, B electric drive). Waarna de EV’s uit productie gingen en het belang werd verkocht.

Sie werden noch viel mehr als das bedauern...
 
Er zijn heel wat bijkomende gegevens over de ID3 gelekt in Frankrijk
ID first : in totaal 40000 bestellingen in Europa, die zullen in september 2020 bij de klant staan. Vanaf september is de wagen dan beschikbaar in de twee kleinste batterijconfiguraties. Prijzen zijn in dat document nog steeds niet helemaal vastgelegd, er staan nog steeds dezelfde prijzen als referntie met onderschrift "of minder".
Document spreekt over de optionele warmtepomp, die tot 60km extra range zou leveren op de 420 km variant

Verder bevestigt dit document de introductie van
  • SUV/Crossover in 2021
  • grote SUV 2021-2022
  • Berline in 2022
  • Break in 2022-2023
 
"wat de andere merken doen"... Volgens mij hun totale ontmoedigingsbeleid voor elektrisch rijden voortzetten (een enkel merk daargelaten)
- enkel de varianten met kleinere batterijen zijn leverbaar
- stellen leveringen fors uit
-verlagen productie
-doen zelf nog altijd geen investeringen in batterij productie.
-maken voor het beeld (via de media) elektrisch rijden onnodig duur (verhogen prijzen ionity).

M.i. wil de gevestigde orde echt nog niet in elektrisch rijden .
 
Gaan ze een compromis kunnen afdwingen? Zijn ze 'too big to fail'? Sinds het Dieselschandaal zijn de relaties tussen Merkel en de autogroepen stevig afgekoeld, maar zouden de Duitsers hun sterbedrijven laten omvallen? Daimler gaat nu al een boete betalen van 870 milj. Euro ivm de sjoemeldiesels, ze gaan er mee akkoord en hebben geen beroep aangetekend, blijkbaar peanuts. Eind dit jaar weer een boete van 997 milj. wegens het missen van het target van 103,1 g/km CO2-emissie. Dat allemaal in een omgeving met tanende inkomsten voor MB. Auto's verkopen lijkt een florissante business te zijn :D
 
Gaan ze een compromis kunnen afdwingen? Zijn ze 'too big to fail'? Sinds het Dieselschandaal zijn de relaties tussen Merkel en de autogroepen stevig afgekoeld, maar zouden de Duitsers hun sterbedrijven laten omvallen? Daimler gaat nu al een boete betalen van 870 milj. Euro ivm de sjoemeldiesels, ze gaan er mee akkoord en hebben geen beroep aangetekend, blijkbaar peanuts. Eind dit jaar weer een boete van 997 milj. wegens het missen van het target van 103,1 g/km CO2-emissie. Dat allemaal in een omgeving met tanende inkomsten voor MB. Auto's verkopen lijkt een florissante business te zijn :D

Ik vind het een schande dat MB er zo gemakkelijk vanaf komt. Ondertussen is het duidelijk dat MB net hetzelfde deed als VW: niet gewoon creatief omgaan met een slecht geformuleerde test, maar een systeem ontwikkelen dat vaststelt dat het motorregime een onderdeel van een emissienormtest betreft en daar de motorsturing op aanpast.
 
De Ampera is toch altijd met (in het begin met veel, nu met iets minder) verlies gekocht, en helemaal niet in Europa ontwikkeld?

Het is inderdaad een GM Volt maar als je hem in licentie mag maken weet je snel alles van dat ding.
Als EV is het zeker niet de slechtste op de markt.
Zolang je geen patenten kopieert kan je het in nieuwe auto's prima hergebruiken.
Overigens is PSA volgelopen mbt het patent op de Common Rail Diesel dus iets aan GM betalen zullen ze niet erg vinden en wellicht was het wel part of the deal om een verliesgevende poot als Opel van GM over te nemen.
 
De Ampera is toch altijd met (in het begin met veel, nu met iets minder) verlies gekocht, en helemaal niet in Europa ontwikkeld?

Als ik het goed heb stoppen ze zelfs met de Ampera nu de E-Corsa eraan komt.

Vandaar de forse prijsdaling van ca. 10k -> deden ze met het vorige model Ampera ook al in de uitverkoop :rolleyes:
Niet leuk als je er net 1 voor de oude prijs hebt gekocht. voor de restwaarde is het ook niet zo handig. Maar Tesla heeft dit ook wel eens gedaan in 2019....... (en toen ging het om meer dan 10k)
 
Peugeot en oliegigant Total gaan batterijen voor elektrische auto's maken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Nu PSA ook al Opel gekocht heeft en de Ampera al een leuke BEV in het assortiment lijkt mij dit een serieuze kandidaat om de overstap naar BEV's te overleven. Dit in tegenstelling tot de meeste Duitse fabrikanten.

Ik ben niet zeker of een grote overname (opel) gevolgd door een megafusie (Chrysler Fiat) de juiste sfeer creëert om zo'n transitie te realiseren
 
Is deze hier al langsgekomen? BMW r&d chief sees rising demand for diverse, multifunctional powertrains

Als BMW op deze man moet vertrouwen voor de toekomst gaan ze failliet. BMW gaat voor hybrides op de korte termijn en waterstof op de lange (>5 jaar) termijn. Ze willen blijkbaar niet serieus aan BEV's beginnen.

"The best assumption is that electrified vehicles will account for 20 percent to 30 percent of worldwide sales by 2030".