Ik denk dat je probleem vooral is dat je zit te laden tot 85-90 SoC in Valenciennes. Bij 70 gewoon doorrijden, die laatste 15-20% duren gewoon te lang.
Sowieso opvallend dat je maar met 24% aankomt in Valenciennes, als je al zou vertrekken met 90%...
Concreet zegt ABRP voor onze Model 3 dat we 11 minuten in Valenciennes zouden moeten laden (40%->70%) als we thuis met 90% vertrekken, en met 10% in Parijs arriveren.
en welke snelheid neem je dan? Let ook op, ik moet als ik aankom na 14 uur stil staan ook nog aan m’n hotel geraken dus ik wil minimum 13% soc hebben bij aankomst om dit te kunnen overbruggen zonder te laag te gaan.
ook,
Misschien is abrp hier te optimistisch. Abrp is ook maar een berekening obv een paar aannames.
@JanG007, gebruik je abrp? Zou wel benieuwd zijn hoe abrp wel/niet aansluit bij jouw ervaringen in Tesla naar Parijs
Ik gebruikte abrp maar die week inderdaad redelijk af en ik vertrouw nu meer op het tesla trip consumption scherm. Dat is in mijn geval steeds spot on.