Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht dat @fivari zijn e-tron goedkoper kon leasen dan een Model 3. Nu, dat valt te verklaren door een hoge restwaarde waar de leasemaatschappij/Audi in gelooft, vs een lage restwaarde die men bij de Model 3 berekende, en hogere verzekeringskosten bij de 3 vs de e-tron.

Op directlease.be schelen ze zo een €200/maand het voordeel van de Model 3, maar ogenschijnlijk kan je een platte SUV niet vergelijken met een berline.

De BMW iX3 staat er aan een vergelijkbare prijs als de Audi e-tron. De Polestar 2 is overigens amper €50 goedkoper dan de e-tron en iX3.
 
832 kilometer op een lading brengt deze auto Tesla in het nauw

De Lucid Air is wel groter en duurder dan de duurste Tesla. Het model valt in de categorie S-Klasse en BMW 7 Serie en heeft dus meer plek voor zijn accu's. Maar dan nog is het indrukwekkend wat de Air presteert. Ook is de luchtweerstand van de Air lager dan die van Tesla en krijgt het model 32 sensoren als onderdeel van een alternatief voor Autopilot, genaamd DreamDrive. Maar de grootste troef van de Amerikanen is misschien nog wel de geclaimde laadsnelheid van meer dan 1930 kilometer per uur. Dat is veel meer dan een Model 3 Long Range, want dat model komt niet verder dan 850 km/u.

Ah, dus de Lucid is NIET groter dan een Model S, en we pakken gewoon voor de laadsnelheid bij de Lucid de maximale snelheid en bij de Tesla Model 3 pakken we de gemiddelde laadsnelheid voor de volledige laadsessie :p Want ja, dan zijn de verschillen natuurlijk extra groot.

Afmetingen Tesla Model S:Tesla Model S Performance
upload_2020-8-20_9-42-44.png


Afmetingen (Geschat) Lucid: Lucid Air
upload_2020-8-20_9-43-9.png
 
Last edited:
We weten allemaal dat Musk niets in Lidar ziet maar toch een opmerkelijk bericht

https://www.google.com/amp/s/www.bi...hnologies-to-go-public-in-24b-merger.amp.html

Volvo gaat dit gebruiken en zou tegen 2022 moeten werken. Actuele kostprijs 550$ en zou bij massa productie naar 100$ zakken....

Laat ik voorop stellen dat ik elke vorm van innovatie, techniek en ondernemerschap heel erg waardeer.

Maar op basis can eigen ervaringen met jonge bedrijven die autonoom verkeer op onder andere containerterminals (wilden) ondersteunen met Lidar toch m'n bedenkingen.

Lidar ziet wel reflecties maar geen kleur, en hoewel dat futiel lijkt is het toch essentieel voor autonoom kunnen rijden (denk aan stoplichten en verkeersborden).

En al bij geringe neerslag gaat het fout, ondanks mathematische foutcorrectie.

Samenvattend: Ja Lidar heeft mogelijkheden, maar is ongeschikt voor autonoom wegverkeer.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Tja, daar kan ik niets over zeggen. Punt blijft wel dat het wss "veel simpeler" is om sneller tot een (veder gevorderd) resultaat te komen dan met gewone cameras alles proberen af te vangen.

Begrijp me niet verkeerd, als Tesla dit klaar speelt zoals Musk recentelijk twitterde, geen probleem maar als dit type oplossing snel(ler) in de markt kan gezet worden.... ik zie ook geen reden waarom dat de lidar hardware niet kan verbeteren en goedkoper worden indien massaal wordt gefabriceerd.

We zullen zien...
 
Laat ik voorop stellen dat ik elke vorm van innovatie, techniek en ondernemerschap heel erg waardeer.

Maar op basis can eigen ervaringen met jonge bedrijven die autonoom verkeer op onder andere containerterminals (wilden) ondersteunen met Lidar toch m'n bedenkingen.

Lidar ziet wel reflecties maar geen kleur, en hoewel dat futiel lijkt is het toch essentieel voor autonoom kunnen rijden (denk aan stoplichten en verkeersborden).

En al bij geringe neerslag gaat het fout, ondanks mathematische foutcorrectie.

Samenvattend: Ja Lidar heeft mogelijkheden, maar is ongeschikt voor autonoom wegverkeer.

Geen idee maar wel dank voor de aannemelijke uiteenzetting