Energie Gratiz
Active Member
OK, en hoe zit het in België dan met puur financial lease? Dat is in NL bij een EV vaak interessant.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als ze alle specs waar kunnen maken is het een bijzondere auto voor relatief weinig geld. Vraag mij wel af waar deze snellaadpunten dan zijn?De Lucid Air kan +300kW laden en ondersteunt ook V2G.
Lucid Air Will Be Fastest Charging EV: Adds 300 Miles Of Range In 20 Minutes
Ionity heeft 350kW snelladersAls ze alle specs waar kunnen maken is het een bijzondere auto voor relatief weinig geld. Vraag mij wel af waar deze snellaadpunten dan zijn?
Als ze alle specs waar kunnen maken is het een bijzondere auto voor relatief weinig geld. Vraag mij wel af waar deze snellaadpunten dan zijn?
Relatief weinig geld? Je weet nog niet eens wat de prijs zal zijn van deze auto. Die gaat heus wel 90k+ zijn hoor (moest hij ooit in grotere hoeveelheden geproduceerd wordt natuurlijk)
De Lucid Air is wel groter en duurder dan de duurste Tesla. Het model valt in de categorie S-Klasse en BMW 7 Serie en heeft dus meer plek voor zijn accu's. Maar dan nog is het indrukwekkend wat de Air presteert. Ook is de luchtweerstand van de Air lager dan die van Tesla en krijgt het model 32 sensoren als onderdeel van een alternatief voor Autopilot, genaamd DreamDrive. Maar de grootste troef van de Amerikanen is misschien nog wel de geclaimde laadsnelheid van meer dan 1930 kilometer per uur. Dat is veel meer dan een Model 3 Long Range, want dat model komt niet verder dan 850 km/u.
Dacht ergens prijzen tot 150k te hebben gelezen .....
There's always a bigger boatHaha.
Tot zover 'weinig' geld
Het is maar net wat je referentiekader is. Vandaar ook het woord “ relatief”.Haha.
Tot zover 'weinig' geld
We weten allemaal dat Musk niets in Lidar ziet maar toch een opmerkelijk bericht
https://www.google.com/amp/s/www.bi...hnologies-to-go-public-in-24b-merger.amp.html
Volvo gaat dit gebruiken en zou tegen 2022 moeten werken. Actuele kostprijs 550$ en zou bij massa productie naar 100$ zakken....
Laat ik voorop stellen dat ik elke vorm van innovatie, techniek en ondernemerschap heel erg waardeer.
Maar op basis can eigen ervaringen met jonge bedrijven die autonoom verkeer op onder andere containerterminals (wilden) ondersteunen met Lidar toch m'n bedenkingen.
Lidar ziet wel reflecties maar geen kleur, en hoewel dat futiel lijkt is het toch essentieel voor autonoom kunnen rijden (denk aan stoplichten en verkeersborden).
En al bij geringe neerslag gaat het fout, ondanks mathematische foutcorrectie.
Samenvattend: Ja Lidar heeft mogelijkheden, maar is ongeschikt voor autonoom wegverkeer.