Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie anders toch nog een paar hoeken die niet kenmerkend Model S zijn, en volgens mij nefast zijn voor de aerodynamica. Het zwarte paneel en de verdieping tussen de twee wielen over de deuren ziet er knap en gespierd uit, maar helpt niks in die aerodynamica.
 
Hebben ze daar echt niets anders om zich mee bezig te houden?

Ik vind dit prachtig dat Mercedes die vrijheid geeft aan creatieve geesten om dergelijke projecten op te zetten. Uiteindelijk zal een deel van hun ideeën in nieuwe modellen uitgewerkt worden.

En die Polestar Precept ziet er ook aardig uit. Maar ik behoor dan ook tot dat deel van Tesla bezitters die de inspanningen van andere merken om over te schakelen naar meer EV’s apprecieert.
 
Ik vind dit prachtig dat Mercedes die vrijheid geeft aan creatieve geesten om dergelijke projecten op te zetten. Uiteindelijk zal een deel van hun ideeën in nieuwe modellen uitgewerkt worden.
In tijden van weelde en overvloed, kan ik het nog enigszinds begrijpen, maar nu even niet. Noem mij eens 1 ding vanuit het filmpje waarvan je denkt dat het kans maakt om in de komende 10 jaar in een Mercedes te zitten. De bediening van de auto is al helemaal een lachertje. Ik ben zelf ontwerper. ( ik maak reeds 40 jaar kermistoestellen alsof ze voor mezelf zouden zijn;)) en ik weet dat je bij sommige zaken, zoals bv de bediening van een apparaat best niet te grote veranderingen in 1 keer aanbrengt. De verlichte ster op de voorkant maakt misschien nog wel kans om de productie te halen.

En die Polestar Precept ziet er ook aardig uit. Maar ik behoor dan ook tot dat deel van Tesla bezitters die de inspanningen van andere merken om over te schakelen naar meer EV’s apprecieert.
Hier ben ik volledig mee akkoord, dit is een realistische studie en geen weggesmeten geld.

ik heb een hekel aan het presenteren van knappe prototypes die uiteindelijk uitgroeien tot een slap afkooksel ervan dat in productie komt.
ooit was ik gek van de eerste presentatie van de Chrysler PT cruiser consept
maxresdefault.jpg

664b81d96fd76753dbe0c62c435fd8dc.jpg

en dit hebben ze er dan van gemaakt:confused:
4102120164322-ptcruiser1.jpg
 
  • Like
Reactions: Paco and PaulusdB
Maar ik behoor dan ook tot dat deel van Tesla bezitters die de inspanningen van andere merken om over te schakelen naar meer EV’s apprecieert.

Daar behoor ik ook toe. Maar als je mij een filmpje over een Mercedes concept laat zien waarin trots wordt verteld dat ze (Mercedes) hiermee eigenlijk uit de auto-industrie stappen en in de entertainment industrie dan gaan mijn wenkbrauwen wel omhoog. In het hele filmpje wordt niet gerept over het oplossen van welke uitdaging dan ook rond EV's. Wel worden er een heleboel blauwe ledjes in wit leer getoond.

Zoals in het filmpje door de chef al wordt aangegeven, Mercedes is niet langer een automerk, maar een luxe 'brand'. En dat gegeven heeft geen enkel positief effect op een rappe overschakeling naar EV's voor ruim een miljard autoconsumenten.
 
Vanmorgen op de EV Experience op Zandvoort geweest.
Leuk om te zien. Frisse wind, letterlijk en figuurlijk. Alles was er. Taycan, ID3, Chinese merken, Carver, motorfietsen en meer.

Paar rondjes gereden ovet circuit (kalm aan maar wel vlot). Mooi die kombocht! Vond het circuit korter en vooral smaller dan ik had verwacht.

Het meest bijzonder vond ik de Lightyear One. Hij reed echt (in de box).

20201002_105208.jpg
 
Vond dit ook nog wel een interessant idee:
Simple, Flexible, Shareable | Lynk & Co

Als ik het goed heb begrepen, heeft de EU versie een 17 kWh batterij en kan dus max 70km elektrisch afleggen. Voor veel mensen genoeg. En dat voor een prijs van 500 per maand inclusief onderhoud, verzekering, wegenbelasting en banden.

Zouden heel veel mensen heel veel elektrische km's mee kunnen maken voor een lage prijs!
 
Vond dit ook nog wel een interessant idee:
Simple, Flexible, Shareable | Lynk & Co

Als ik het goed heb begrepen, heeft de EU versie een 17 kWh batterij en kan dus max 70km elektrisch afleggen. Voor veel mensen genoeg. En dat voor een prijs van 500 per maand inclusief onderhoud, verzekering, wegenbelasting en banden.

Zouden heel veel mensen heel veel elektrische km's mee kunnen maken voor een lage prijs!
Die verkopen een lifestyle. Nauwelijks informatie over de auto.
 
Vond dit ook nog wel een interessant idee:
Simple, Flexible, Shareable | Lynk & Co
...

Een hybride experience delen in een community met mensen die een beetje hetzelfde denken als jij. Tja, ieder z’n ding.

Heeft iemand de missing link naar het prijsmodel? Zag tussen de marketing de sales niet.
Het lidmaatschap kost €500 per maand. Wat krijg je daarvoor? 24/7 deze auto all-in plus picknick-events? Wat bedoelen ze met “Wanneer je een Lynk & Co auto koopt met een membership ...”? Vooralsnog is deze trailer niet te filmen. We gaan het zien!
 
Ben gisteravond met een vriend mee gegaan naar de presentatie van de Skoda Enyaq.
Ben echt onder de indruk van wat Skoda heeft neergezet, gaat denk ik heel veel ICE rijders over de streep trekken.
Erg ruim, hoge zit, mooi afgewerkt en erg scherp geprijsd.
Geen geweldige cw waarde denk ik. Maar met de grootste accu (de 80). Heb je denk ik evengoed een praktijkrange van 300-350 km op de snelweg in de koude maanden. En dat voor schappelijk geld, rond de 55k heb je bijna alle opties aangevinkt.
 
Een hybride experience delen in een community met mensen die een beetje hetzelfde denken als jij. Tja, ieder z’n ding.

Heeft iemand de missing link naar het prijsmodel? Zag tussen de marketing de sales niet.
Het lidmaatschap kost €500 per maand. Wat krijg je daarvoor? 24/7 deze auto all-in plus picknick-events? Wat bedoelen ze met “Wanneer je een Lynk & Co auto koopt met een membership ...”? Vooralsnog is deze trailer niet te filmen. We gaan het zien!
Delen is niet verplicht. Maar wanneer anderen voor 500 euro in de maand een hybride auto kunnen rijden en daarmee 70 km elektrisch kunnen afleggen, kunnen er heel veel elektrische privé km's worden gereden
 
Ben gisteravond met een vriend mee gegaan naar de presentatie van de Skoda Enyaq.
Ben echt onder de indruk van wat Skoda heeft neergezet, gaat denk ik heel veel ICE rijders over de streep trekken.
Erg ruim, hoge zit, mooi afgewerkt en erg scherp geprijsd.
Geen geweldige cw waarde denk ik. Maar met de grootste accu (de 80). Heb je denk ik evengoed een praktijkrange van 300-350 km op de snelweg in de koude maanden. En dat voor schappelijk geld, rond de 55k heb je bijna alle opties aangevinkt.

Die viel mee ook al op, zeer nette auto.

Instap is 34K (55kwh) in Duitsland, hier moet die weer 40K kosten :(. De 82 kwh is daar 44K, aardig verschil.
Hij is wel langzaam.......8,7 tot zelfs 11,2 seconden op 100kmh.
Het VW MEB platform is mooi, maar beetje underpowered.
 
Op zich lijkt het me geen slecht idee om het aantal auto's dat kan lanceren van 0 naar 100 in minder dan 5 seconden wat te beperken. Genoeg onervaren mensen die hun S in het decor hebben gestoken.

Als VW wat van de prijs kan afpitsen door te beperken tot een 9 tot 12s wat 10 jaar geleden normaal was voor het 70-130pk publiek, lijkt me dat nog niet zo een ramp.

Zolang Tesla maar hun auto's niet begint te knijpen ;)
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Zou de cijfers wel eens willen zien. Zijn er meer ongelukken met een Tesla ? Passieve veilgheid is erg hoog.

Maar met je eens, er rijden nu heel veel "porsche turbo's" rond of dat slim is. Gevoelsmatig zeg ik dat is niet slim, maar eigenlijk weet ik het niet (cijfers).
 
Je leert er natuurlijk mee rijden, maar ik herinner me nog levendig mijn eerste inhaalmanoeuvre in mijn Model X. Zoals ik met mijn zescilinder benzine zonder turbo gewoon was trapte ik al het gaspedaal in alvorens naar links uit te wijken, om al snelheid te maken. Wel, zelfs in een +2 ton zware SUV met elektrische aandrijving doe je dat best niet want je zit bliksemsnel op je voorligger.
 
Die viel mee ook al op, zeer nette auto.

Instap is 34K (55kwh) in Duitsland, hier moet die weer 40K kosten :(. De 82 kwh is daar 44K, aardig verschil.
Hij is wel langzaam.......8,7 tot zelfs 11,2 seconden op 100kmh.
Het VW MEB platform is mooi, maar beetje underpowered.
Ik ben dus geen expert op dat vlak, dus daarom dit vraag: hoe kan het komen dat het prijsverschil zo groot is? Ligt toch niet aanbeet btw verschil. Want zou dit al betekenen dat wanneer Giga Berlin een Y produceert, zullen we eigenlijk even veel betalen als het van Fremont zou komen?
 
Op zich lijkt het me geen slecht idee om het aantal auto's dat kan lanceren van 0 naar 100 in minder dan 5 seconden wat te beperken. Genoeg onervaren mensen die hun S in het decor hebben gestoken.

Als VW wat van de prijs kan afpitsen door te beperken tot een 9 tot 12s wat 10 jaar geleden normaal was voor het 70-130pk publiek, lijkt me dat nog niet zo een ramp.

Zolang Tesla maar hun auto's niet begint te knijpen ;)

Ik zie echt geen enkele reden om een wagen die in 8-10 s aan 100 km/h zit traag te noemen.Dat is nog altijd sneller dan de gemiddelde wagen op de weg.
Ik zie er maar één nadeel aan, verminderde recuperatie van energie bij one pedal driving.