Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben dus geen expert op dat vlak, dus daarom dit vraag: hoe kan het komen dat het prijsverschil zo groot is? Ligt toch niet aanbeet btw verschil. Want zou dit al betekenen dat wanneer Giga Berlin een Y produceert, zullen we eigenlijk even veel betalen als het van Fremont zou komen?

De Enyaq 80 begint in Nederland op 47k. BTW verschil (19 ipv 21%) neemt ongeveer 1000 euro voor z'n rekening. Dan blijft er nog 2000 euro verschil over. Lijkt mij overzichtelijk.

Auto prijzen fluctueren altijd n beetje per land. Misschien willen ze in Duitsland harder concurreren met de ICE modellen die daar zonder BPM aanzienlijk goedkoper zijn?
 
De Enyaq 80 begint in Nederland op 47k. BTW verschil (19 ipv 21%) neemt ongeveer 1000 euro voor z'n rekening. Dan blijft er nog 2000 euro verschil over. Lijkt mij overzichtelijk.

Auto prijzen fluctueren altijd n beetje per land. Misschien willen ze in Duitsland harder concurreren met de ICE modellen die daar zonder BPM aanzienlijk goedkoper zijn?
BTW in Duitsland is momenteel 16%.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Zou de cijfers wel eens willen zien. Zijn er meer ongelukken met een Tesla ? Passieve veilgheid is erg hoog.

Ik sprak enige tijd geleden iemand die veel data heeft en analyseert van grote lease parken: overal scoren EV's slechter op het gebied van Wa schade. Hij had wel een nuance. Dat kwam volledig door de Tesla Model S. Oftewel met EV's wordt gemiddeld genomen niet meer schade gereden dan met een ICE, alleen is er een uitzondering, namelijk de model S. En die doet het zo slecht dat dit model de schadecijfers voor alle EV's omlaag trekt. Overigens gaf hij wel aan dat er met grotere EV's meer kilometers worden gereden dan gemiddeld, en dat alleen al zorgt voor meer Wa schades.

Ik weet het, een zeer gevaarlijke conclusie op dit forum....;)
 
Ik sprak enige tijd geleden iemand die veel data heeft en analyseert van grote lease parken: overal scoren EV's slechter op het gebied van Wa schade. Hij had wel een nuance. Dat kwam volledig door de Tesla Model S. Oftewel met EV's wordt gemiddeld genomen niet meer schade gereden dan met een ICE, alleen is er een uitzondering, namelijk de model S. En die doet het zo slecht dat dit model de schadecijfers voor alle EV's omlaag trekt. Overigens gaf hij wel aan dat er met grotere EV's meer kilometers worden gereden dan gemiddeld, en dat alleen al zorgt voor meer Wa schades.

Ik weet het, een zeer gevaarlijke conclusie op dit forum....;)

ok, valt dus mee.

Zag het zelf een beetje aan de verzekeringspremie, die veel best mee voor de model 3. Geen idee of die nu flink omhoog gegaan is (meestal aardige indicatie voor veel schade).

Vroeger was een "sportwagen" altijd duurder (maar ja wat is nu nog een sportwagen). Ik meen dat leeftijd meer van belang is.
 
Welke idioot bedenkt dat

BMW designbaas Adriaan van Hooydonk, die een paar jaar geleden (2018) erg gelukkig leek met ‘quite a revolutionary concept’ dat werd gepresenteerd in een vrachtvliegtuig op kerosine.

Vooral de achterzijde vond ik tamelijk revolutionair: twee grote gaten die de mogelijkheid van uitlaatgassen suggereren. Dat zie je niet vaak in een concept-EV...

 

Attachments

  • 69D93723-90D2-4E64-B5AF-F2055AFE6945.jpeg
    69D93723-90D2-4E64-B5AF-F2055AFE6945.jpeg
    300 KB · Views: 49
  • 65239646-3EC8-4096-83FF-63EF279F4E98.jpeg
    65239646-3EC8-4096-83FF-63EF279F4E98.jpeg
    332.3 KB · Views: 35
Ik sprak enige tijd geleden iemand die veel data heeft en analyseert van grote lease parken: overal scoren EV's slechter op het gebied van Wa schade. Hij had wel een nuance. Dat kwam volledig door de Tesla Model S. Oftewel met EV's wordt gemiddeld genomen niet meer schade gereden dan met een ICE, alleen is er een uitzondering, namelijk de model S. En die doet het zo slecht dat dit model de schadecijfers voor alle EV's omlaag trekt. Overigens gaf hij wel aan dat er met grotere EV's meer kilometers worden gereden dan gemiddeld, en dat alleen al zorgt voor meer Wa schades.

Ik weet het, een zeer gevaarlijke conclusie op dit forum....;)

Benieuwd naar de nabije toekomst: de Model Y bestaat uit twee grote gietstukken met een batterypack ertussen. Dat geheel lijkt me lastig tegen lage kosten te repareren.
 
Dat geheel lijkt me lastig tegen lage kosten te repareren.
Of het nu gelast is of in 1 stuk gemaakt, maakt niets uit voor reparatie.
Dat is niet anders dan nu bv een achtervleugel repareren. Die kan ook niet losgevezen worden. Die wordt ook losgezaagd van het dak, achterplaat en bodemplaat. Het nieuwe stuk wordt er dan ingelast en de lasnaden worden gladgeslepen.
Ik denk dat de stukken die nu demonteerbaar zijn: bumpers, deuren, frunkdeksel en voorvleugels (houdt het daar al op?), nog steeds demonteerbaar zullen zijn.