You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het voorstel rond de nieuwe elektrische wagens vond ik nog te verdedigen, maar zal - naar ik hoor - verschoven worden naar 2029 of zelfs 2030. Dat is nog 10 jaar. Wat mij betreft mocht voor nieuwe wagens het voorstel van 2027 er door komen, maar zou me dan wel ernstige vragen gesteld hebben bij de stroomvoorziening in de wintermaanden (hoger verbruik voor elektrische wagens en minder opbrengst door alternatieve energie vs toekomst kerncentrales?).Vlaamse politiek is momenteel zoals een braderie, waar elk idee onder pot en pint besproken wordt maar niks wordt uitgevoerd.
Ik zou het graag zien gebeuren, en de data komen overeen met wat er voorspeld wordt qua natuurlijke daling van de prijzen van EV's en het natuurlijk opdrogen van de tweedehands markt voor brandstofvoertuigen, maar de Vlaamse regering blinkt normaal niet uit in voortschrijdend inzicht.
Die kapitaalsvernietiging komt er vanzelf wel, maar wat trager.Je moet nu ook niet aan kapitaalsvernietiging gaan doen.
Die kapitaalsvernietiging komt er vanzelf wel, maar wat trager.
Nu al is een dip in de autoverkopen, omdat mensen wachten op meer elektrische modellen, en weten dat als ze nu nog een gewone auto kopen, ze ermee gaan blijven zitten.
Het probleem is ook dat we oudere auto's nog niet voldoende adequaat belasten, maar dat heeft natuurlijk ook een risico voor gezinnen die in armoede zitten. Je kan en wil ook niet dat compleet versleten auto's nog altijd blijven rondrijden, omdat er gezinnen geen kapitaal in een auto kunnen steken.
Voor salariswagens is dit al duidelijk: aftrekbaarheid voor bedrijven zal vanaf 2023 zakken voor salariswagens op fossiele brandstoffen, tot 0% in 2026. Dan zal ook de aftrekbaarheid voor EV's beginnen zakken, van nu 100% tot dan 65%.Klopt inderdaad wel hoor, maar ik ben ook benieuwd naar wat uit de hoed zal getoverd worden m.b.t. belasting elektrische wagens...
Vergeet ook niet dat voor bedrijven sustainability erg hoog op de agenda staat. Dit vertaalt zich ook in de vergroening van de vloot. Je moet al met hele goeie argumenten afkomen om nog diesel of benzine aan te bieden aan je werknemers, vooral in een land dat zo groot is als een zakdoek. PHEVs vind ik zelfs nog bedenkelijk persoonlijk (mijn vrouw niet )Voor salariswagens is dit al duidelijk: aftrekbaarheid voor bedrijven zal vanaf 2023 zakken voor salariswagens op fossiele brandstoffen, tot 0% in 2026. Dan zal ook de aftrekbaarheid voor EV's beginnen zakken, van nu 100% tot dan 65%.
Da's ook de reden dat je nu veel pientere bedrijven met pientere fleet managers en accountants al ziet rekenen op een EV only fleet nog voor 2026.
Nog wat werk voor de boeg.
Ok we are finally starting to talk about the outside, now you VW you really need to move forward with proper infotainment (and a freaking big screen!)
Kona E en Ioniq 5 (met KIA). Dat noem ik zeer mager voor zo'n grote speler.Hyundai is toch wel goed op de ev kar gesprongenHyundai-Kia kondigt vastestofbatterij aan
Maar zwijgt in alle talen over een eventuele marktintroductie…www.vroom.be
Bekijk eerst Hyundai Is the One to Watch in the Race for EVs. Here’s Why maar eens, en kom dan terug. Zo mager is het niet.Kona E en Ioniq 5 (met KIA). Dat noem ik zeer mager voor zo'n grote speler.
Dat stuk? Veel bla bla, maar als je dan naar de cijfers kijkt: 8.000 Ionic 5 per maand in juni, daarna dalend, wereldwijd plus nog een paar honderd kona's. Ik ben niet onder de indruk.Bekijk eerst Hyundai Is the One to Watch in the Race for EVs. Here’s Why maar eens, en kom dan terug. Zo mager is het niet.
Kona E en Ioniq 5 (met KIA). Dat noem ik zeer mager voor zo'n grote speler.