Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Serieuze concurrentie???

De instap model S LR van 90K is moet je eerder vergelijken met het top model van de EQS van 170K
Alleen een noob boomer zal een instap EQS kiezen boven een instap Model S.

Ga voor de gein een EQS samenstelling tot deze dezelfde uitrusting heeft als een Model S dan ben je zo 40-50K verder in de optielijst.
Haha. Serieuze concurrentie omdat ik denk dat een hoop mensen gevoelig zijn voor het merk Mercedes. De afwerking kunnen waarderen en houden van al die knopjes ipv dat enge lege scherm.

Ik denk dat de EQS om deze reden(en) toekomstig beter gaat verkopen dan de model S.
 
Haha. Serieuze concurrentie omdat ik denk dat een hoop mensen gevoelig zijn voor het merk Mercedes. De afwerking kunnen waarderen en houden van al die knopjes ipv dat enge lege scherm.

Ik denk dat de EQS om deze reden(en) toekomstig beter gaat verkopen dan de model S.

Dat is wellicht een stuk perceptie en heeft weinig met realiteit te maken.
Volgens Sandy Munro is de Plaid die hij heeft op het niveau van een Bentley met de beste stoelen die hij ooit in een auto heeft gezien.
Van de EQS wordt in reviews gesteld dat deze hooguit het niveau van een E-serie is.

Ik geloof graag dat mensen van de 60-70+ wellicht zullen vallen voor de naam en de perceptie.
Maar dat is ieder jaar een sterkt krimpende markt als de natuur zijn werk doet.🤡
 
  • Like
Reactions: job-lek
Volgens Sandy Munro is de Plaid die hij heeft op het niveau van een Bentley met de beste stoelen die hij ooit in een auto heeft gezien.
Ik ga ook wel eerlijk zijn: ik denk dat niemand die een Bentley overweegt, ook een Model S overweegt.

Het gaat hierom de perceptie van luxe. Die is bij Bentley en Mercedes heel hoog.

Voor jou en mij, wat wij zien is een patser met een Rolex om de pols, waarmee ie enkel het uur kan aflezen.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: JanG007 and ERvee
Ik ga ook wel eerlijk zijn: ik denk dat niemand die een Bentley overweegt, ook een Model S overweegt.

Het gaat hierom de perceptie van luxe. Die is bij Bentley en Mercedes heel hoog.

Voor jou en mij, wat wij zien is een patser met een Rolex om de pols, waarmee ie enkel het uur kan aflezen.

Het ging Sandy om het niveau waarop het afgewerkt is en ik zie echt wel dat bijv. Bentley andere materialen gebruikt.
Net als ik laatst ook mijn ervaringen met een Astin Martin DBX hier heb gedeeld.

Ik zie echt wel het verschil tussen een plastic knopje, een knopje met chroom dip of een gedraaide metalen knopje.
Ook weet ik dat daar een prijsverschil in zit.
Het zegt alleen niets over de kwaliteit waarmee het in elkaar zit.
 
Leukste voorspellingen zijn degene met nabespreking/retrospectie. Dus deze maand voorspellingen doen over de verkoopcijfers van MS vs EQE in 2022, en dan eind dit jaar eens kijken hoe goed we zijn in voorspellen.

Moet je hier ook rekening mee houden:

Gezien het enorme probleem met chip-voorraden, komt er misschien ook geen EQE dit jaar.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Dank @wooter, zo bedoel ik m ook @RobsEV . Ik zeg niet dat het de beste auto is. Ik denk alleen dat n hoop mensen vallen voor het merk Mercedes, ‘de duitse degelijkheid’ en het interieur en afwerking in het algemeen.

Ik ben sinds 2014 fan geworden van Tesla en dat blijf ik minimaal zo lang als dat de concurrenten geen doorlopende verbeteringen over the air aanbieden en/of autopilot van vergelijkbare kwaliteit aanbieden 😉

Linksom of rechtsom ben ik blij met iedere ice die men inruilt voor een ev.
 

1643266239386.png
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Stream
Persoonlijk moet ik nog zien hoe succesvol de EQE in Nederland gaat worden: het is immers een sedan in de klassieke zin. Dus met kleine kofferklep zoals de Model 3 ook heeft en niet zoals de EQS die wel een grote liftback klep heeft. De gemiddelde Nederlander, en misschien ook wel west Europeaan, houdt hier niet zo van. Die gingen liever voor een station uitvoering en gaan tegenwoordig voor een SUV achtige.

Zelf hoop ik nog altijd op meer aanbod van stationwagon achtige BEVs.
 
Persoonlijk moet ik nog zien hoe succesvol de EQE in Nederland gaat worden: het is immers een sedan in de klassieke zin. Dus met kleine kofferklep zoals de Model 3 ook heeft en niet zoals de EQS die wel een grote liftback klep heeft. De gemiddelde Nederlander, en misschien ook wel west Europeaan, houdt hier niet zo van. Die gingen liever voor een station uitvoering en gaan tegenwoordig voor een SUV achtige.

Zelf hoop ik nog altijd op meer aanbod van stationwagon achtige BEVs.
Goeie punten. Daarom ook dat Mercedes eerst naar de EQC en EQA schaatste, en ook met de EQB uit komt.

S-klasse en E-klasse segment zijn omdat het moet, omdat de S-klasse altijd een technologie showcase geweest is, niet omdat die modellen populair zijn.
 
Goeie punten. Daarom ook dat Mercedes eerst naar de EQC en EQA schaatste, en ook met de EQB uit komt.

S-klasse en E-klasse segment zijn omdat het moet, omdat de S-klasse altijd een technologie showcase geweest is, niet omdat die modellen populair zijn.
De E-klasse is wel nog populair bij Taxi chauffeurs denk ik.
 
  • Like
Reactions: horta

Wellicht dat Volkswagen ooit met de ultieme software-update komt en alle bugs verdwenen zijn. Dat zou mooi zijn, al is het vertrouwen klein na de eerste 18.000 kilometer. De matige afwerking, slechte remmen en soms tergend goedkope materialen kun je niet zomaar 1-2-3 vervangen. Daar zul je mee moeten leren leven.
 
In Amsterdam waren ze ahead of the curve met een vroege vloot Tesla taxis. Met de real life ervaringen met Tesla is van die voorsprong weinig meer over

De Bios groep, die na een eerste vloot Model S'en het avontuur verder gingen met een vloot Model X'en.

Verder geen nieuws sinds december 2020 over deze zaak.

Lijkt ook 2 richtingen uit te gaan: het taxibedrijf betaalt niet voor herstellingen.
 
In Amsterdam waren ze ahead of the curve met een vroege vloot Tesla taxis. Met de real life ervaringen met Tesla is van die voorsprong weinig meer over


Wanneer je 4-5 jaar een auto hebt af geragd en dan gaat claimen dat je de koop wilt ontbinden, dan ga je van een koude kermis thuis komen.
Ik ken wat taxi chauffeurs die zelf in een MB rijden en de kosten aan die zij aan de MB's hebben zijn aanzienlijk hoger.
Ze hebben alleen andere problemen dan deze met hun Tesla. Bekende problemen aan een MB zijn geaccepteerd want die kennen ze of ze worden afgedaan als een eenmalig probleem van een maandagmorgen auto.
Andere problemen hoe triviaal soms kennen ze niet en daarvoor is de wereld te klein.
 
  • Like
Reactions: ERvee and job-lek