Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Het kan aan de bestuurder hebben gelegen, maar gisteren reed ik achter een KIA EV6 en de remlichten gingen haast continue branden in een drukke situatie. Terwijl ik met het voorzichtig liften van mijn voet op het scherm kan zien dat mijn remlichten niet gaan branden, maar ik wel aan het regenereren ben.

Dus wellicht heeft hij met paddles regenbraking uitgezet, maar als je dan steeds je pedaal loslaat gaan die remlichten de hele tijd aan blijkbaar?

Hoe dan ook, het was vrij overdadig en ik snap dat andere bestuurders zich afvragen waarom die beste persoon zoveel aan het remmen is 🤪
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Het kan aan de bestuurder hebben gelegen, maar gisteren reed ik achter een KIA EV6 en de remlichten gingen haast continue branden in een drukke situatie. Terwijl ik met het voorzichtig liften van mijn voet op het scherm kan zien dat mijn remlichten niet gaan branden, maar ik wel aan het regenereren ben.

Dus wellicht heeft hij met paddles regenbraking uitgezet, maar als je dan steeds je pedaal loslaat gaan die remlichten de hele tijd aan blijkbaar?

Hoe dan ook, het was vrij overdadig en ik snap dat andere bestuurders zich afvragen waarom die beste persoon zoveel aan het remmen is 🤪
Bij de allereerste versies van de Tesla software was het niet anders. De remlichten sprongen aan zodra de auto ging regenereren. Kia ligt gewoon iets achter met hun software, ze zullen het wel gaan aanpassen.
 
Bij de allereerste versies van de Tesla software was het niet anders. De remlichten sprongen aan zodra de auto ging regenereren. Kia ligt gewoon iets achter met hun software, ze zullen het wel gaan aanpassen.
Uhh, de bestuurder zal wel de regeneratie op standje 2 of 3 hebben gehad en iedere keer zijn voet van het stroompedaal hebben gehaald. De acc van Hyundai/Kia is gewoon erg goed en doet dat niet. Naar zeggen (door mensen die beide auto's gereden hebben, en niet alleen ik) stukken beter dan die van Tesla.
 
Het kan aan de bestuurder hebben gelegen, maar gisteren reed ik achter een KIA EV6 en de remlichten gingen haast continue branden in een drukke situatie. Terwijl ik met het voorzichtig liften van mijn voet op het scherm kan zien dat mijn remlichten niet gaan branden, maar ik wel aan het regenereren ben.

Dus wellicht heeft hij met paddles regenbraking uitgezet, maar als je dan steeds je pedaal loslaat gaan die remlichten de hele tijd aan blijkbaar?

Hoe dan ook, het was vrij overdadig en ik snap dat andere bestuurders zich afvragen waarom die beste persoon zoveel aan het remmen is 🤪

Technology Connections has a full length (half hour) video on this. He owns a Hyundai Ioniq 5 but the Kia and Hyundai share the same platform, so they have the same issues.

I remember reading somewhere they did very recently fix this a bit.
 
MB is blijkbaar nog steeds aan het sjoemelen met de Euro 6 motoren.

Als ik het goed heb werkt op dit moment de emissie software niet onder de twaalf graden vanwege de kans op motorschade. Bij álle fabrikanten dus.

Dit is opgenomen in de regelgeving. Bovendien is de software bij de koude start al helemaal niet actief, op het moment dat je het het meest nodig hebt, in woonwijken.
 
Het kan aan de bestuurder hebben gelegen, maar gisteren reed ik achter een KIA EV6 en de remlichten gingen haast continue branden in een drukke situatie. Terwijl ik met het voorzichtig liften van mijn voet op het scherm kan zien dat mijn remlichten niet gaan branden, maar ik wel aan het regenereren ben.

Dus wellicht heeft hij met paddles regenbraking uitgezet, maar als je dan steeds je pedaal loslaat gaan die remlichten de hele tijd aan blijkbaar?

Hoe dan ook, het was vrij overdadig en ik snap dat andere bestuurders zich afvragen waarom die beste persoon zoveel aan het remmen is 🤪
Gisteren tijdens het naar huis rijden van verlof ook een tijdje achter een Kia gehangen aan een baustelle en het viel me idd op dat hij zéér vaak remde...
 
Volgende stap in de invoerrechten strategie.
Eerst lobbyen, dan de druk wat opvoeren met wat sluitingen…


De VW/Xpeng en Audi/SAIC samenwerking is gericht op de Chinese markt. Het eigen platform is in Chinese ogen inferieur, voornamelijk door de gebrekkige Software.

De Chinese consument wil een ‘connected car’, een ‘computer on wheels’.

De Duitse platforms zijn alleen ‘wheels’.

Er zijn op dit moment nog geen plannen om deze omgekatte Xpengs en SAIC’s naar Europa te brengen, hier wordt doorgeploeterd met het MEB platform.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Phil V and wooter
VAG CEO Blume in Handelsblatt



Samenvatting

IMG_6406.jpeg


Met dank aan @stekkerauto op X


 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk