Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Deels terechte kritiek van Ford op overheidsbeleid (de UK in dit geval).
horta: Deze pagina is niet beschikbaar.... Dus wat stond er?

Op deze pagina staat dat Ford woest is omdat ze "met stoom en kokend water" kapitalen geinvesteerd hebben in de toekomstige bouw van Elektrische auto's in de UK (Engeland). Omdat er per 2030 geen brandstofauto's meer verkocht mogen worden aldaar, zoals besloten is door de conservatieve regering van Boris Johnson. En dat de nieuwe PM van UK (Richi Sunak) besloten heeft dat de datum hiervoor verschoven wordt naar 2035.

Dit is er staat in de Tweet en wat Ford schreef op X/Twitter:
Mike Bird, Asia business & finance editor TheEconomist
This seems like the strongest sort of argument against changing Net Zero policy timelines. If you want to mobilise a huge chunk of private investment, you need to offer credible promises. Why should automakers believe the ban will now come in 2035 and not be pushed back?
1695291539869.png


En dit is over Richi Sunak in The Guardian
  • Rishi Sunak has announced he is delaying the ban on the sale of new petrol and diesel cars in the UK from 2030 to 2035, triggering criticism from opposition MPs and sections of the property and car industry.
  • The PM said he still expects that by 2030 “the vast majority” of cars will be electric because of improving technology.
Het is duidelijk dat de conservatieve regering van de UK bijna helemaal af wil van duurzaamheid.
Zo ook bij warmtepompen verplichten i.p.v. gasververwarming, de verplichte isolatie van woningen door verhuurders, etc.
Ze hopen zo nog wat steun te krijgen van de conservatieve bevolking, die deze regering helemaal zat is omdat het economisch een puinhoop is geworden in de UK sinds
  • Brexit (maakte alles duurder, import en export),
  • Boris Johnson (=mooie praatjes, maar lege inhoud),
  • de vorige PM Liz Truss (= extra lenen om hoge inkomens belastingvoordelen te geven, waardoor rente enorm steeg)
Het is een puihoop daar en dit zwalkend beleid maakt het economisch alleen maar slechter 😏
 
  • Informative
Reactions: horta
Gisteravond eens gekeken naar zo’n elektrische Abarth, kwam op joeptjoep een review voorbij. Het is best een leuk rijders wagentje. Wel een “kleine” batterij (42kwh), wat opzich geen probleem hoeft te zijn. Alleen het opgegeven wltp verbruik van iets 18.1kwh/100km lijkt me nogal aan de hoge kant, vooral als je het vergelijkt met een grotere meer baksteenvormige stroomlijn van een Fiat 600e die ergens op de 15.nogiets kWh/100km zit.
Ben benieuwd waar Renault mee komt met hun elektrische 5. Krijgen we weer het tijdperk van 80/90s “pocketrockets”?😎
 
Gisteravond eens gekeken naar zo’n elektrische Abarth, kwam op joeptjoep een review voorbij. Het is best een leuk rijders wagentje. Wel een “kleine” batterij (42kwh), wat opzich geen probleem hoeft te zijn. Alleen het opgegeven wltp verbruik van iets 18.1kwh/100km lijkt me nogal aan de hoge kant, vooral als je het vergelijkt met een grotere meer baksteenvormige stroomlijn van een Fiat 600e die ergens op de 15.nogiets kWh/100km zit.
Ben benieuwd waar Renault mee komt met hun elektrische 5. Krijgen we weer het tijdperk van 80/90s “pocketrockets”?😎
Ik heb vorig op het punt gestaan de gewone 500e te kopen. Ik moet zeggen dat die wagen echt goed rijdt en ook compleet dummyproof is. Alles zit op de juiste plaats. Voldoende ruim. Vlot. De prijs van 35k heeft ons wel weerhouden. Als 2de wagen was ons dat toch te duur.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Ik heb vorig op het punt gestaan de gewone 500e te kopen. Ik moet zeggen dat die wagen echt goed rijdt en ook compleet dummyproof is. Alles zit op de juiste plaats. Voldoende ruim. Vlot. De prijs van 35k heeft ons wel weerhouden. Als 2de wagen was ons dat toch te duur.
De prijzen zijn tegenwoordig best aan de stevige kant. Tegenwoordig betaal je dus ook al voor het design bij een Fiat. Wij hebben ooit gekozen voor een 500 TwinAir, ipv een Mini, vanwege de prijs. Hebben we 8 jaar (probleemloos) mee gereden, veel plezier mee gehad.

Nog alternatieven op de shoppinglist?
 
Heb ik nu net op de vrt een reclame gezien voor de BMW i5, met de text “100% full elektrisch”, maar met de klankband van een verbrandingsmotor?
Verbazen doet mij dat niet. Iedere keer als ik een i4 zie, schiet ik in de lach. Waarom zo hard je best doen bij het ontwerpen om iets wat niet nodig is en wat er ook niet is, wel te laten lijken?
Als je niet beter weet lijken er 4 indrukwekkende uitlaten onder te zitten. Why?
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Verbazen doet mij dat niet. Iedere keer als ik een i4 zie, schiet ik in de lach. Waarom zo hard je best doen bij het ontwerpen om iets wat niet nodig is en wat er ook niet is, wel te laten lijken?
Als je niet beter weet lijken er 4 indrukwekkende uitlaten onder te zitten. Why?
Als ik mij niet vergis, is de i4 een bijna exacte kopie van de 4. Ik vermoed dat ze eerst aan de 4 zijn begonnen en dus al met uitlaten in hun bumper zaten 😂

(Persoonlijk was voor mij de i4 m50 wel de enige mogelijke opvolger voor mijn M3.)
 
Nog alternatieven op de shoppinglist?

Nee, toch niet.
We hebben sinds enkele jaren een 500c, die kan nog wel even mee. M'n redenering was op een gegeven moment:

- we houden onze grote ICE SUV en rijden deze op
- we switchen de 500c met een 500e
- ik gebruik de 500e professioneel voor korte ritten (binnen België hebben we per definitie alleen maar korte ritten)

... maar dat hebben aan ons laten voorbij gaan. Mocht de Fiat voorbij de 22Kw gegaan zijn, dan had ik het misschien wel aangedurfd.

Fiat heeft hier altijd wel een plaats gehad. We hebben ondermeer een Punto lopen die nu in z'n 20ste levensjaar is. Still going (maar niet meer zo) strong.