Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Toyota bezitters moeten eraan herinnerd worden dat ze elektriciteit moeten tanken. Dtel u voor dat ze er diesel in doen.
IMG_1756.jpeg
 
Nou, kijk aan, net hetzelfde als mijn thuis!

Stel je voor dat ik elke ochtend eerst naar de rechterkant van de auto moet wandelen, ontkoppelen, dan langs de voorkant van de auto naar de linkerkant moet wandelen, waarna mijn vrouw en dochter pas kunnen instappen aan de rechterkant. Dat zou pas dom zijn.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Je moet het contact aanzetten om het handschoenkastje open te doen. Maar daarvoor moet je de voetrem induwen. En als je dan het contact aan zet, begint ie te dingdongen dat je deur open staat en je je gordel niet aan hebt.
net zoiets als menu kiezen en dan "handschoenenvakje openen" (vind ik overigens niet zo erg, sterker nog, heb er een pin op zitten vanwege de USB met mogelijk opnamen van de inbreker.... )
 
  • Disagree
Reactions: SandeepT
Hier een update van een jaar ownership MG5:

afgelopen week de 1e jaars service gehad van 109 euro, welke dus jaarlijks of elke 24k km verplicht is voor het behoud van garantie van 7 jaar of 150k kilo meter. Zelf zit ik nu op 22K kilometer dus daar volg ik redelijk het jaarlijkse onderhoud.

in de afgelopen tijd deze gevallen gezien:
- Update voor het kunnen laden bij Tesla Supercharger, succesvol
- Rammeltjes in het dashboard kastje, verholpen.

De slijtage van de banden naa 22k kilometer, banden voor 6mm profiel banden achter 7mm profiel. Daar sta ik echt van te kijken, dat is dag en nacht verschil met mijn model S. Daar zouden de banden al bijna kaal zijn.

Onderstaand nog een video die interessant is over de robuustheid van de wagen, dit lijkt erg goed op orde te zijn.

gecombineerd verbruik 175wh/km. Toch ook best netjes.

 
  • Informative
Reactions: Gsteen and horta
De slijtage van de banden naa 22k kilometer, banden voor 6mm profiel banden achter 7mm profiel. Daar sta ik echt van te kijken, dat is dag en nacht verschil met mijn model S. Daar zouden de banden al bijna kaal zijn.
Dat ligt 100% aan je rijstijl en de type banden die eronder gemonteerd zijn. Die van Tesla zijn vaak performance banden dus die slijten ook een deeltje, net door de rijstijl. Maar onder zo een MG zou ik er echt meuk op leggen die nauwelijks slijt, ook omdat de grip-eisen van de rijstijl waarschijnlijk lager zijn.
 
  • Like
Reactions: Lihapiirakka
net zoiets als menu kiezen en dan "handschoenenvakje openen" (vind ik overigens niet zo erg, sterker nog, heb er een pin op zitten vanwege de USB met mogelijk opnamen van de inbreker.... )
Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar als ik in stap staat het scherm al aan, en vaak is het menu ook open zodat ik direct op de knop kan duwen om het handschoenkastje te openen. En er loopt niks te dingdongen dat ik mn gordel niet aan heb en de deur nog open staat.
 
  • Like
Reactions: NielsA and SandeepT
Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar als ik in stap staat het scherm al aan, en vaak is het menu ook open zodat ik direct op de knop kan duwen om het handschoenkastje te openen. En er loopt niks te dingdongen dat ik mn gordel niet aan heb en de deur nog open staat.
Precies dat. Legacy Auto houdt nog steeds vast aan het verschil tussen "Auto uit" en "Motor loopt", met alle consequenties die daar uit volgen.

<rant>
Ms. PriOkkie heeft een Smart Fortwo EQ. Ongelofelijk leuk ding, maar van voor tot achter een benzine-auto met een elektromotor. Er zit zelfs nog een traditioneel startslot waarbij je de sleutel door moet draaien alsof je een ICE start. En natuurlijk een mechanische PRND-pook op de vloer die je in de P moet zetten voordat je de auto uit zet, anders krijg je op je lazer van het dashboard. *ding dong* Gevaar voor wegrollen!! Zet de versnelling in P!! *ding dong*

En dan de klok. Er zit een entertainment systeem in met zo'n interface die doet denken aan een oude CDI speler. Maar wel met GPS, dus je zou denken dat de correcte tijd wel bekend is. Nee hoor, die loopt regelmatig minuten uit de pas en mag je met de hand gelijk zetten. En dan zit er ook nog een klokje in het dashboard zelf. Ah, handig! Die gebruikt vast dezelfde tijdbron als die van het audiosysteem? Ehh.. nee, die loopt ook op zichzelf. Met een andere afwijking. Als je dus niet regelmatig met de hand beide klokken gelijk zet, zit je tegen twee verschillende klokken aan te kijken die beide niet gelijk lopen. En dat in een auto uit 2019..

Maar het is een kleine Mercedes zei je? Nou nee. Bij de dealer wordt je nog net niet met de nek aangekeken als je voor een verplichte beurt komt, en als je iets over de panel gaps opmerkt, wordt je schaapachtig aangekeken. Yep. De voorklep (geen motorkap, want zelfs de ICE heeft de motor achterin) zit er duidelijk scheef in en niemand kan hem recht krijgen. Ook de achterklep zit zeker enkele milimeters uit het lood, maar ja. Het is geen Tesla dus een kniesoor die daar op let.

Ondanks dat is het echt een ontzettende Funcar hoor, maar ik weet niet of we hem houden als de leasetermijn voorbij is.
</rant>

Overigens doodzonde dat het "Smart"-concept niet doorgezet wordt. Het heeft een enorme potentie als EV, maar helaas is de volgende smart een 13-in-een-dozijn chinese SUV geworden. Je zou zoveel leuks kunnen doen met deze form-factor en de mogelijkheden die de EV-techniek biedt.



Nog even over die ID-Buzz:
Ik ben overigens niet meer helemaal zeker over mijn eerdere stelling dat de schuifdeur in de basisversie niet elektrisch is.

Bij het concern waar zelfs de warmtepomp op de goedkopere uitvoeringen een extra optie van €1150 is? Ik denk het niet.

Heb het even opgezocht, maar de elektrische deur is onderdeel van het pakket "[ZE3] Open & Close Pakket Plus" van €2010. Als je die niet bijgekocht hebt, dan zit er blijkbaar een deurstopper in de rails waardoor je schuifdeur dus nooit maximaal open kan.
 
Last edited:
Dat ligt 100% aan je rijstijl en de type banden die eronder gemonteerd zijn. Die van Tesla zijn vaak performance banden dus die slijten ook een deeltje, net door de rijstijl. Maar onder zo een MG zou ik er echt meuk op leggen die nauwelijks slijt, ook omdat de grip-eisen van de rijstijl waarschijnlijk lager zijn.
Mijn rijstijl met de model s is niet veel anders dan met de MG. Maar idd het is natuurlijk een verschil in soort rubber wat eronder ligt en een verschil van bijna 500kg. De model S was echt bij 30K helemaal klaar met de banden en dan deed je niets geks. Hier liggen nu Michelin premacy 3 onder, echt meuk erop leggen daar begin ik niet aan ivm de veiligheid en comfort die nog best goed zijn voor een auto in dit segment.