Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar als ik in stap staat het scherm al aan, en vaak is het menu ook open zodat ik direct op de knop kan duwen om het handschoenkastje te openen. En er loopt niks te dingdongen dat ik mn gordel niet aan heb en de deur nog open staat.
Precies dat. Legacy Auto houdt nog steeds vast aan het verschil tussen "Auto uit" en "Motor loopt", met alle consequenties die daar uit volgen.
<rant>
Ms. PriOkkie heeft een Smart Fortwo EQ. Ongelofelijk leuk ding, maar van voor tot achter een benzine-auto met een elektromotor. Er zit zelfs nog een traditioneel startslot waarbij je de sleutel door moet draaien alsof je een ICE start. En natuurlijk een mechanische PRND-pook op de vloer die je in de P moet zetten voordat je de auto uit zet, anders krijg je op je lazer van het dashboard. *ding dong* Gevaar voor wegrollen!! Zet de versnelling in P!! *ding dong*
En dan de klok. Er zit een entertainment systeem in met zo'n interface die doet denken aan een oude CDI speler. Maar wel met GPS, dus je zou denken dat de correcte tijd wel bekend is. Nee hoor, die loopt regelmatig minuten uit de pas en mag je met de hand gelijk zetten. En dan zit er ook nog een klokje in het dashboard zelf. Ah, handig! Die gebruikt vast dezelfde tijdbron als die van het audiosysteem? Ehh.. nee, die loopt ook op zichzelf. Met een andere afwijking. Als je dus niet regelmatig met de hand beide klokken gelijk zet, zit je tegen twee verschillende klokken aan te kijken die beide niet gelijk lopen. En dat in een auto uit 2019..
Maar het is een kleine Mercedes zei je? Nou nee. Bij de dealer wordt je nog net niet met de nek aangekeken als je voor een verplichte beurt komt, en als je iets over de panel gaps opmerkt, wordt je schaapachtig aangekeken. Yep. De voorklep (geen motorkap, want zelfs de ICE heeft de motor achterin) zit er duidelijk scheef in en niemand kan hem recht krijgen. Ook de achterklep zit zeker enkele milimeters uit het lood, maar ja. Het is geen Tesla dus een kniesoor die daar op let.
Ondanks dat is het echt een ontzettende Funcar hoor, maar ik weet niet of we hem houden als de leasetermijn voorbij is.
</rant>
Overigens doodzonde dat het "Smart"-concept niet doorgezet wordt. Het heeft een enorme potentie als EV, maar helaas is de volgende smart een 13-in-een-dozijn chinese SUV geworden. Je zou zoveel leuks kunnen doen met deze form-factor en de mogelijkheden die de EV-techniek biedt.
Nog even over die ID-Buzz:
Ik ben overigens niet meer helemaal zeker over mijn eerdere stelling dat de schuifdeur in de basisversie niet elektrisch is.
Bij het concern waar zelfs de warmtepomp op de goedkopere uitvoeringen een extra optie van €1150 is? Ik denk het niet.
Heb het even opgezocht, maar de elektrische deur is onderdeel van het pakket "
[ZE3] Open & Close Pakket Plus" van €2010. Als je die niet bijgekocht hebt, dan zit er blijkbaar een deurstopper in de rails waardoor je schuifdeur dus nooit maximaal open kan.