RobsEV
Active Member
De Seal en duurder wordt zelfs in China nauwelijks verkocht (In Chinese grootheden gedacht dan)De BYD Seal lijkt me toch echt precies in hetzelfde segment te zitten als de Model 3. En de BYD Seal U is hetzelfde segment als de Model Y. Er zijn toch best wat positieve recenties over de bouwkwaliteit van de BYD Seal. Qua aandrijving en efficiency heeft BYD nog wel wat in te halen, maar om BYD nu weg te zetten als de absolute onderkant van de markt, dat lijkt me toch wel wat op af te dingen. Daar opereert de Dacia Spring (dat ik overigens best een geinig ding vind).
Ik denk dat in Europa merken als BYD voorlopig enkel kans maken op de leasemarkt. Privé zou ik het niet aandurven om een auto te kopen die slechts door één dealer onderhouden kan worden. De restwaarde van Tesla viel me al flink tegen, maar een BYD kan nog wel eens heel wat erger zijn.
Ben ik al
Dan kiezen ook de Chinezen liever voor een Tesla.
De klappers maken ze met de Song, Seagull, Qin, Yuan en Dolphin.