Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik twijfel niet aan het fatsoen van @pvkeep maar eerlijk gezegd gelukkig dat niet iedereen is zoals hij.
Ook @pvkeep heeft, weliswaar een nette, manier om iemand op z'n plek te zetten, maar dat kan je niet altijd fatsoenlijk noemen.
Mij maakt het niet uit, iedereen moet binnen bandbreedte zichzelf kunnen zijn. Maar om te verzoeken iedereen nu meer op hem te laten lijken... nee dank je.
Laten we het er maar op houden dat "andersdenkenden" op een heel andere manier dan Paul doet worden weggezet. Ik hou daar niet van. Punt.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
20240104_204511.jpg


Gevonden op https://x.com/WorldBollard
 
Het blijft hardnekkig ontkent worden door de roze brillen.

Ik zag een toename in geblokkeerde berichten - bedoel je die? :D

Denk aan de doelstelling die Tesla altijd heeft gehad: alle auto's elektrisch. En ik ben ontzettend blij dat door hun leiderschap bijna alle merken voor het einde van het decennium alleen maar EVs maken. Het is toch fantastisch!

En concurrentie is alleen maar goed.
 
Dat is de prijs in China. Naar hier brengen kost ook veel. En wellicht zitten daar ook nog staatssubsidies bij.
Dat zou ik inderdaad wel eens willen weten.

De ID.3 ging daar ook voor 16-17K de deur uit en hier werd er bij 40K nog met verlies verkocht…what gives?

En subsidie noch transport en/of importheffing vertegenwoordigd zo’n verschil.
Een batterypack van 500 WLTP is hier bijna duurder dan de meeste auto’s op de lijst.
 
Ik las ergens dat daar ook de hybride modellen in zouden zitten. Als dat zo is, dan vind ik dat niet zo’n geweldig vergelijk.
Die zijn er in die cijfers wel uitgehaald. Je ziet ook verhalen van ruim 3miljoen auto's daar zitten idd ook alle ICE auto's van BYD in.
Overigens is BYD in een volledig ander segment bezig dan Tesla.
Veel van de modellen en het grootste deel van de verkopen zijn soms zelfs onder de 20K in China.
Dat is ook gewoon knap maar zijn van een niveau wat je dan ook geen concurrentie zou mogen noemen.

De vraag is dan ook wat voor een enorme markt Tesla gaat aanboren als ze een 25K BEV kunnen gaan maken.

Waarvoor je al snel als fanboy en rozebrillen man wordt uitgemaakt is dat dat BYD een concurrent is van Tesla.
Dat is gewoon BS gezin het verschillende segment. Het is als zeggen dat Lada een concurrent is van Mercedes.
Nu maakt BYD in zijn topsegment zeker geen slechte EV's maar die zijn qua prijs prestatie weer geen concurrent van Tesla.

De BEV groei van BYD gaat dan ook niet ten kosten van Tesla maar vooral van de andere Chinese EV merken en de ICE verkopen.

(Laat de fanboy en rozebril schreeuwers maar komen...)
 
Last edited:

VW is niet klaar met zijn ID2, en waarschijnlijk krijgen ze de kosten niet onder de 25k.

Laat ons hopen dat Tesla sneller is, anders gaan de chinezen echt met dit segment aan de haal.
 
Ik denk toch dat als Tesla een model onder de 25k op de markt brengt, dan gaan ze echt wel concurreren met deze ID2 of Chinese modellen in die prijsrange.
Als.

Tesla zal wel moeite doen, en met wat geluk ga je een 28K Tesla zien (in Euro, met 21% BTW). Maar ook daaronder zal een markt ontwikkelen.

28K is meer dan een miljoen Belgische franken. Jaja, inflatie en zo, maar mijn ouders vonden het al wild om een grote auto te kopen van 700.000 frank. Een auto van een miljoen was een chique luxewagen.

Ik rij nu met een auto die 60% van mijn ouders hun toenmalige nieuwbouw heeft gekost.

Mijn punt is dat die markt perfect aan de anderen mag gelaten worden, net zoals Porsche ook geen Dacia klanten hoeft en Apple geen goedkope smartphones en laptops doet. De race to the bottom is niet altijd waar je wil zijn.
 
Als.

Tesla zal wel moeite doen, en met wat geluk ga je een 28K Tesla zien (in Euro, met 21% BTW). Maar ook daaronder zal een markt ontwikkelen.

28K is meer dan een miljoen Belgische franken. Jaja, inflatie en zo, maar mijn ouders vonden het al wild om een grote auto te kopen van 700.000 frank. Een auto van een miljoen was een chique luxewagen.

Ik rij nu met een auto die 60% van mijn ouders hun toenmalige nieuwbouw heeft gekost.

Mijn punt is dat die markt perfect aan de anderen mag gelaten worden, net zoals Porsche ook geen Dacia klanten hoeft en Apple geen goedkope smartphones en laptops doet. De race to the bottom is niet altijd waar je wil zijn.
Als Tesla boven de 10mio auto's wil bouwen (en die ambitie hebben ze uitgesproken), dan moeten ze mee spelen in het 'Golf' en 'Polo' segment.
Je vergelijking met Porsche loopt mank, dat is is een nichefabrikant.
Apple speelt niet in het laagste segment, maar wel in het middensegment.
Tesla speelt eerder in het middensegment dan in het topsegment, zeker met de 3 en Y.
 
Weet je dat zeker? In UK tests zie vaak een vergelijk met BMW en MB.
Bouwkwaliteit doet zeker tegenwoordig er niet meer voor onder.
Veel beschouwen het design van BMW en MB als luxe maar dat is maar net wat je mooi vind.
Ze zetten hun prijzen toch een stuk onder die van BMW, Audi en Merc.

Natuurlijk heb je nog de kortingen die die merken geven aan leasemaatschappijen, zodat de uiteindelijke nettoprijs voor bedrijven zowat hetzelfde is.
Voor particulieren zijn die merken zeker duurder omdat je als particulier bij die duitsers geen noemenswaardige kortingen krijgt, of ze die handig verbergen. Bij Tesla is alles mooi zichtbaar, maar door de recente prijsverlagingen zakt de terugneemwaarde ook.

Ik hoef geen duitse kar meer, maar ik ben niet alleen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Waarvoor je al snel als fanboy en rozebrillen man wordt uitgemaakt is dat dat BYD een concurrent is van Tesla.
Dat is gewoon BS gezin het verschillende segment. Het is als zeggen dat Lada een concurrent is van Mercedes.
Nu maakt BYD in zijn topsegment zeker geen slechte EV's maar die zijn qua prijs prestatie weer geen concurrent van Tesla.
De BYD Seal lijkt me toch echt precies in hetzelfde segment te zitten als de Model 3. En de BYD Seal U is hetzelfde segment als de Model Y. Er zijn toch best wat positieve recenties over de bouwkwaliteit van de BYD Seal. Qua aandrijving en efficiency heeft BYD nog wel wat in te halen, maar om BYD nu weg te zetten als de absolute onderkant van de markt, dat lijkt me toch wel wat op af te dingen. Daar opereert de Dacia Spring (dat ik overigens best een geinig ding vind).

De BEV groei van BYD gaat dan ook niet ten kosten van Tesla maar vooral van de andere Chinese EV merken en de ICE verkopen.
Ik denk dat in Europa merken als BYD voorlopig enkel kans maken op de leasemarkt. Privé zou ik het niet aandurven om een auto te kopen die slechts door één dealer onderhouden kan worden. De restwaarde van Tesla viel me al flink tegen, maar een BYD kan nog wel eens heel wat erger zijn.

(Laat de fanboy en rozebril schreeuwers maar komen...)
Ben ik al :)