Dikkie Dik
If gets hard, use hammer
kritiekloos adoreren
niet als scheldwoord bedoeld
Ah oké.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kritiekloos adoreren
niet als scheldwoord bedoeld
Laten we het er maar op houden dat "andersdenkenden" op een heel andere manier dan Paul doet worden weggezet. Ik hou daar niet van. Punt.Ik twijfel niet aan het fatsoen van @pvkeep maar eerlijk gezegd gelukkig dat niet iedereen is zoals hij.
Ook @pvkeep heeft, weliswaar een nette, manier om iemand op z'n plek te zetten, maar dat kan je niet altijd fatsoenlijk noemen.
Mij maakt het niet uit, iedereen moet binnen bandbreedte zichzelf kunnen zijn. Maar om te verzoeken iedereen nu meer op hem te laten lijken... nee dank je.
Eens met Punt.Laten we het er maar op houden dat "andersdenkenden" op een heel andere manier dan Paul doet worden weggezet. Ik hou daar niet van. Punt.
Het zou voor sommige Europese fabrikanten wel eens interessant kunnen worden om die Nezha te kopen voor de batterij alleen….geen idee of onderstaande volledig correct is maar indien dit wel het geval is, lijkt mij de batterijkost alvast geen probleem in China …
View attachment 1005815
Dat is de prijs in China. Naar hier brengen kost ook veel. En wellicht zitten daar ook nog staatssubsidies bij.geen idee of onderstaande volledig correct is maar indien dit wel het geval is, lijkt mij de batterijkost alvast geen probleem in China …
View attachment 1005815
Het blijft hardnekkig ontkent worden door de roze brillen.
Dat zou ik inderdaad wel eens willen weten.Dat is de prijs in China. Naar hier brengen kost ook veel. En wellicht zitten daar ook nog staatssubsidies bij.
Ik las ergens dat daar ook de hybride modellen in zouden zitten. Als dat zo is, dan vind ik dat niet zo’n geweldig vergelijk.Het blijft hardnekkig ontkent worden door de roze brillen.
Die zijn er in die cijfers wel uitgehaald. Je ziet ook verhalen van ruim 3miljoen auto's daar zitten idd ook alle ICE auto's van BYD in.Ik las ergens dat daar ook de hybride modellen in zouden zitten. Als dat zo is, dan vind ik dat niet zo’n geweldig vergelijk.
Ik denk toch dat als Tesla een model onder de 25k op de markt brengt, dan gaan ze echt wel concurreren met deze ID2 of Chinese modellen in die prijsrange.Ach, da’s een beetje zoals Apple die niet wakker ligt van het feit dat Samsung goedkope modellen heeft.
Of Porsche dat niet zweet dat er meer Dacia’s verkocht worden.
Wat telt is dat het elektrisch is.
Als.Ik denk toch dat als Tesla een model onder de 25k op de markt brengt, dan gaan ze echt wel concurreren met deze ID2 of Chinese modellen in die prijsrange.
Als Tesla boven de 10mio auto's wil bouwen (en die ambitie hebben ze uitgesproken), dan moeten ze mee spelen in het 'Golf' en 'Polo' segment.Als.
Tesla zal wel moeite doen, en met wat geluk ga je een 28K Tesla zien (in Euro, met 21% BTW). Maar ook daaronder zal een markt ontwikkelen.
28K is meer dan een miljoen Belgische franken. Jaja, inflatie en zo, maar mijn ouders vonden het al wild om een grote auto te kopen van 700.000 frank. Een auto van een miljoen was een chique luxewagen.
Ik rij nu met een auto die 60% van mijn ouders hun toenmalige nieuwbouw heeft gekost.
Mijn punt is dat die markt perfect aan de anderen mag gelaten worden, net zoals Porsche ook geen Dacia klanten hoeft en Apple geen goedkope smartphones en laptops doet. De race to the bottom is niet altijd waar je wil zijn.
Weet je dat zeker? In UK tests zie vaak een vergelijk met BMW en MB.Tesla speelt eerder in het middensegment dan in het topsegment, zeker met de 3 en Y.
Ze zetten hun prijzen toch een stuk onder die van BMW, Audi en Merc.Weet je dat zeker? In UK tests zie vaak een vergelijk met BMW en MB.
Bouwkwaliteit doet zeker tegenwoordig er niet meer voor onder.
Veel beschouwen het design van BMW en MB als luxe maar dat is maar net wat je mooi vind.
De BYD Seal lijkt me toch echt precies in hetzelfde segment te zitten als de Model 3. En de BYD Seal U is hetzelfde segment als de Model Y. Er zijn toch best wat positieve recenties over de bouwkwaliteit van de BYD Seal. Qua aandrijving en efficiency heeft BYD nog wel wat in te halen, maar om BYD nu weg te zetten als de absolute onderkant van de markt, dat lijkt me toch wel wat op af te dingen. Daar opereert de Dacia Spring (dat ik overigens best een geinig ding vind).Waarvoor je al snel als fanboy en rozebrillen man wordt uitgemaakt is dat dat BYD een concurrent is van Tesla.
Dat is gewoon BS gezin het verschillende segment. Het is als zeggen dat Lada een concurrent is van Mercedes.
Nu maakt BYD in zijn topsegment zeker geen slechte EV's maar die zijn qua prijs prestatie weer geen concurrent van Tesla.
Ik denk dat in Europa merken als BYD voorlopig enkel kans maken op de leasemarkt. Privé zou ik het niet aandurven om een auto te kopen die slechts door één dealer onderhouden kan worden. De restwaarde van Tesla viel me al flink tegen, maar een BYD kan nog wel eens heel wat erger zijn.De BEV groei van BYD gaat dan ook niet ten kosten van Tesla maar vooral van de andere Chinese EV merken en de ICE verkopen.
Ben ik al(Laat de fanboy en rozebril schreeuwers maar komen...)