Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
In ander nieuws zag ik vandaag deze foto voorbijkomen met stapels (letterlijk!) BYD's die klaar staan voor verscheping:

View attachment 1024981

Wow! Waarom heeft niemand bij Tesla Logistics dit bedacht? Zo te zien zijn ze hier gebundeld op standaard container formaat en kunnen ze zometeen in hoog tempo met een kraan op een containerschip gezet worden.
Nee, volgens mij transformeren ze en lopen ze dan zelfstandig het schip op.

1709934345687.png
 
Nou ja, de e-tron GT is van het formaat Tesla Model S, en die verkoopt ook niet echt. En dan is de e-tron GT alleen beter omdat er vier ringen op staan.
Kijk je naar het andere portfolio van Audi doen ze het ook niet veel beter. Q4 e-tron is kleiner en langzamer dan een Model Y maar wel duurder. Weer die vier ringen. Een Q5 zou qua grootte een beter vergelijk met een Model Y zijn maar die is zelfs as benzinemodel in Duitsland niet goedkoper dan een Model YLR.
De oude merken kunnen Tesla gewoon niet bijhouden.
 
Nou ja, de e-tron GT is van het formaat Tesla Model S, en die verkoopt ook niet echt. En dan is de e-tron GT alleen beter omdat er vier ringen op staan.
Kijk je naar het andere portfolio van Audi doen ze het ook niet veel beter. Q4 e-tron is kleiner en langzamer dan een Model Y maar wel duurder. Weer die vier ringen. Een Q5 zou qua grootte een beter vergelijk met een Model Y zijn maar die is zelfs as benzinemodel in Duitsland niet goedkoper dan een Model YLR.
De oude merken kunnen Tesla gewoon niet bijhouden.
Je vergelijkt een luxemerk met een commodity.
Omdat de eerste wagens van Tesla in de hoge prijsklasse zaten, denken we nog steeds dat we moeten vergelijken met de luxemerken.
De MY is gewoon no nonsens degelijk, maar geen luxe.
Luxe kost geld.
 
  • Like
Reactions: Krisja and Hayden
Je vergelijkt een luxemerk met een commodity.
Omdat de eerste wagens van Tesla in de hoge prijsklasse zaten, denken we nog steeds dat we moeten vergelijken met de luxemerken.
De MY is gewoon no nonsens degelijk, maar geen luxe.
Luxe kost geld.
Luxe is natuurlijk iets subjectiefs. Ik ervaar het als luxe dat ik voor de deur instap en zorgeloos naar een uithoek van Europa kan rijden zonder zorgen en na te denken omdat de planning mij uit handen wordt genomen, en het SUC netwerk mij nooit in de steek laat. En daar lokaal laat de Tesla mij ook nooit in de steek: plug in de granny in het verlengsnoer dan vertelt de auto mij de maximale spanning en kan ik dat naar behoeven nog aanpassen…..
Luxe wordt snel verwart met allerlei toetertjes en belletjes en keuze mogelijkheden en een gecreëerd gevoel van kwaliteit…..

En Audi is uiteindelijk ook gewoon commodity: ook voor Jan met de pet met een iets meer gevulde portemonnee 🤪 (net als BMW en Mercedes).
 
Luxe is natuurlijk iets subjectiefs. Ik ervaar het als luxe dat ik voor de deur instap en zorgeloos naar een uithoek van Europa kan rijden zonder zorgen en na te denken omdat de planning mij uit handen wordt genomen, en het SUC netwerk mij nooit in de steek laat.
Dat is comfort. Luxe is iets wat je niet nodig hebt maar uitstraling heeft, esthetiek en prestige.
Knopjes, dure bekleding, interieuverlichting met veel kleuren een ‘niet standaar’ scherm dat geïntegreerd is in het dashboard.
 
  • Like
Reactions: Krisja
BYD heeft nu niet alleen eigen schepen maar ook een innovatief concept om hun auto's als containerised cargo te kunnen vervoeren. Lijkt mij een flexibel, efficiënt en qua capaciteit nagenoeg onbeperkt concept. Zie foto.

View attachment 1026400
Efficiënt, of een noodmaatregel tot hun eigen schepen klaar zijn? Immers de auto's moeten op deze rekken worden geladen, en af geladen, de rekken moeten weer retour etc.
 
Efficiënt, of een noodmaatregel tot hun eigen schepen klaar zijn? Immers de auto's moeten op deze rekken worden geladen, en af geladen, de rekken moeten weer retour etc.
Ja, dat zei Maarten ook al toen ik deze foto de eerste keer plaatste. Goed punt. Maar ik denk ook dat dit misschien juist wel meer snelheid met minder arbeidskracht kan opleveren. Als je de auto's direct aan het eind van de band in zo'n rek plaatst en daarna met 1 operator met zo'n kraan het schip in hijst, is dat dan wel of niet efficiënter dan auto voor auto op het schip te parkeren en dan met een busje weer 20 man terug rijden voor de volgende 20 auto's?

Blackbelt had ook nog de terechte vraag of de auto's wel genoeg beschermd zijn tegen de elementen.

Vooralsnog meer vragen dan antwoorden. Wat zouden de overwegingen van BYD zijn?
 
Als je de auto's direct aan het eind van de band in zo'n rek plaatst en daarna met 1 operator met zo'n kraan het schip in hijst

- In de veronderstelling dat het schip tot aan de parking van de fabriek kan geraken...
- Dan kom je in het land van bestemming en in plaats van je schip terug vol te laden en naar een volgende bestemming te varen, moet je eerst je rekken terug naar "huis" brengen. Want die nemen leeg evenveel ruimte in beslag als vol.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk