Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
- In de veronderstelling dat het schip tot aan de parking van de fabriek kan geraken...
Dat probleem heb je ook met "losse" auto's. Die worden dan per vrachtwagen of trein naar de haven gebracht. Dat kan ook met deze rekken.

- Dan kom je in het land van bestemming en in plaats van je schip terug vol te laden en naar een volgende bestemming te varen, moet je eerst je rekken terug naar "huis" brengen. Want die nemen leeg evenveel ruimte in beslag als vol.
Dat is nog maar de vraag. Als ze inklapbaar zijn, kun je zo een hele stapel terug verschepen op de plek van 1 container. Bovendien moeten Roro-schepen ook terug, waarbij de stroom auto's langs beide richtingen niet altijd in evenwicht zijn.

Kortom, ik denk nog steeds niet dat ik zojuist een belachelijke veronderstelling gepost heb, ondanks de ietwat sceptische reacties.

Edit: bewoording een beetje aangepast. Zie @Krisja hieronder. Zo erg was het ook weer niet.. 😎
 
Last edited:
Dit laat toch vermoeden dat het "open container vervoer" een tijdelijke noodoplossing is/ was


 
  • Like
Reactions: PriOkkie
Een beetje TinyEye search verder kom ik ook deze tegen:


Dat schip in aanbouw, september 2023. Dit ondersteunt wel het verhaal dat BYD auto's wil vervoeren met RoRo-schepen.

Maar... eigenwijs als ik ben... betekent dat ook dat ze niet ook per containerschip willen vervoeren bij modellen die zich daarvoor lenen?

Ik ga toch eens op zoek naar wat meer achtergrond bij die foto. Ik edit deze post als ik wat vind.



Edit 1: Ze noemen het hier "Frame transport". En er zijn veel meer foto's dan deze ene:




Edit 2: Blijkbaar bestaat het al langer. Je kan zelfs websites vinden die je helpen met de keuze tussen Frame Transport en RoRo:




Edit 3: bovenstaande links gaan meer over het verschepen van individuele auto's per container. Zoek nog naar bulk shipping.



Edit 4: Ik vind niet veel op "Frame transport". Wat ik wel vind, is die hele set foto's van Edit 1. Ik ken BYD en andere Chineese merken niet goed genoeg om te oordelen of dit wel BYD's zijn of misschien gewoon een mooie foto bij het praatje op de site waar ik hem vond. Verscheept BYD via Taicang? Ik heb geen idee en ga het vanavond ook niet uitzoeken.

Screenshot 2024-03-10 at 21.37.57.png




Edit 5: er is geen Edit 5.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
@PriOkkie Dat schip is al lang in Europa geweest en al weer weg hoor.
Klopt. Maar wat is de relevantie van deze opmerking? Het geeft geen enkele informatie en klinkt alsof ik iets anders beweerd zou hebben.

Laat ik zelf wat informatie toevoegen, daar bestaat dit forum immers voor. Dit is een bericht over dat nieuwe BYD-schip (dat in september nog in aanbouw was) toen het Vlissingen aandeed:


Maar betekent het bestaan van dit schip dat andere vormen van transport niet meer kunnen bestaan? Ik was vooral op zoek naar meer informatie daarover. Heb je daar informatie over of daadwerkelijk nuttige inzichten? Of wil je echt heel graag mijn ignore-filter in?
 
Last edited:
I believe that this alliance was broken a year ago and these companies have now parted ways
If you read the docs then you will see it was no alliance but Renault just bought Nissan. Nowadays the shareholder parts for Renault and Nissan are equal.

 
  • Informative
Reactions: SandeepT