Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat een goede geluidskwaliteit! (premium package)

Geluid is inderdaad erg goed


  • Total voters
    45
This site may earn commission on affiliate links.
Laatst was ik muziek aan het luisteren op mijn Sony WH-100XM2 hoofdtelefoon (gekocht op geluid) en ging toen met hetzelfde liedje door in de auto. Ik realiseerde me enorm dat de geluidskwaliteit echt super is! Diepe bas, heldere vocalen, Dolby 5.1 - ik ging echt op in het liedje.

Las ergens dat iemand het systeem compleet vervangen had en tot de conclusie kwam dat het niet was verbeterd. Had dat geld beter in demping van buitengeluid kunnen steken.
 
Ik vind het geluid (in mijn Model S) inderdaad geweldig. Ze hebben daar dan ook niet zomaar een systeem voor van de plank getrokken, maar het zelf speciaal laten ontwikkelen door experts in Duitsland:

How Tesla developed the in-car audio system for the Model S saloon | What Hi-Fi?
Interessant verhaal, kende ik nog niet.
Maar inderdaad, ik geniet ook elke keer weer van de kwaliteit van het geluid in de auto.
Thuis luister ik naar een set Dynaudio Focus 60 XD actieve luidsprekers.
In vergelijking vind ik het geluid in de auto altijd erg helder en ook prettig om naar te luisteren.
De muziek staat dan ook altijd aan.
Alleen jammer dat mijn oren er met de jaren niet beter op worden.:(
 
Laatst was ik muziek aan het luisteren op mijn Sony WH-100XM2 hoofdtelefoon (gekocht op geluid) en ging toen met hetzelfde liedje door in de auto. Ik realiseerde me enorm dat de geluidskwaliteit echt super is! Diepe bas, heldere vocalen, Dolby 5.1 - ik ging echt op in het liedje.

Las ergens dat iemand het systeem compleet vervangen had en tot de conclusie kwam dat het niet was verbeterd. Had dat geld beter in demping van buitengeluid kunnen steken.
Ik heb het gevoel dat het geluid in de 3 P die ik proefreed beter was dan het geluid in 'mijn' 3 LR. Staat nog steeds op de planning om nog eens bij het SeC te stoppen om dat nogmaals te testen. Niet dat het nu tegenvalt, maar in de P had ik meer een 'Wow!' gevoel.
 

The V shaped EQ settings...Nou dat moet je in een Model S echt niet doen. De bass is al mega aanwezig in het premium package (nu standaard dacht ik).

Een audiophile zou een natuurgetrouwe reproductie willen beluisteren. Mijn Model S 2018 met subwoofer moet echt minder bass hebben. Verder een flinke boost in de vocal range en high-end want dat mist echt in de Model S.

De EQ instellingen bij mij zijn dan ook meer van laag naar hoog met de laatste slider praktisch helemaal op max. Verder de balans 1 stapje naar achteren en immersive sound uit.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Jelger and BMW740iL
Bij de meeste redelijke audio systemen is het meestal het beste: alles standaard.
Mensen die hem ingeregeld hebben weten meestal vrij goed wat ze doen.

Dus ik hou het neutraal en niet te hard (want dat kunnen heel veel systemen gewoon absoluut niet, in de tesla ook niet).

En ja, ik vindt het voor een auto (M3) gewoon goed. Zelfs het laag (erg lastig omdat goed te krijgen in een "doos").
 
  • Like
Reactions: ramonneke