Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat ga ik missen en vooral ook wat niet als mijn volgende auto een ICE wordt?

This site may earn commission on affiliate links.
Hmmm. Ik had een Tesla S. Toen een Bmw voor 18 maanden en toen snel weer naar Model 3.

ik begon te missen dat je bijna nooooit range anxiety hebt. Met die gas slurpers moet je steeds in weer en wind tanken. Brrr.

Wat ik niet mis: uitleggen hoe ver je met een electrische auto kunt rijden. Meesten zeg ik 3.555.375 km. En dan moet je remschijven vervangen.
 
Hmmm. Ik had een Tesla S. Toen een Bmw voor 18 maanden en toen snel weer naar Model 3.

ik begon te missen dat je bijna nooooit range anxiety hebt. Met die gas slurpers moet je steeds in weer en wind tanken. Brrr.

Wat ik niet mis: uitleggen hoe ver je met een electrische auto kunt rijden. Meesten zeg ik 3.555.375 km. En dan moet je remschijven vervangen.
Die laatste zin, vind ik een prachtige afsluiting van deze dag achter de computer :cool:.
 
Met name op vakantie mis ik de volgende dingen niet als ik met een ice op vakantie ga

: te veel stoppen. Met de MS stop ik vaker dan mijn incontinente oma.
: stoppen op locaties waar de koffie niet lekker genoeg is (ik weet betere locaties). Denk aan erfstad, pfasfeld, Aichstetten etc. Daar rij ik met een ev met gierende banden voorbij.
: te veel omrijden naar een suc (leonberg etc)

Daarnaast vind ik de kwaliteit niet heel slecht, maar wel storend. Een losgekomen scrolwieltje, wat naden die niet helemaal goed sluiten.
 
Met name op vakantie mis ik de volgende dingen niet als ik met een ice op vakantie ga

: te veel stoppen. Met de MS stop ik vaker dan mijn incontinente oma.
: stoppen op locaties waar de koffie niet lekker genoeg is (ik weet betere locaties). Denk aan erfstad, pfasfeld, Aichstetten etc. Daar rij ik met een ev met gierende banden voorbij.
: te veel omrijden naar een suc (leonberg etc)

Daarnaast vind ik de kwaliteit niet heel slecht, maar wel storend. Een losgekomen scrolwieltje, wat naden die niet helemaal goed sluiten.

Tip: misschien wat minder hard optrekken, scheelt veel bij incontinentie :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: JanG007
Met name op vakantie mis ik de volgende dingen niet als ik met een ice op vakantie ga

: te veel stoppen. Met de MS stop ik vaker dan mijn incontinente oma.
: stoppen op locaties waar de koffie niet lekker genoeg is (ik weet betere locaties). Denk aan erfstad, pfasfeld, Aichstetten etc. Daar rij ik met een ev met gierende banden voorbij.
: te veel omrijden naar een suc (leonberg etc)

Daarnaast vind ik de kwaliteit niet heel slecht, maar wel storend. Een losgekomen scrolwieltje, wat naden die niet helemaal goed sluiten.

Grappig, ik vind reizen met een EV juist veel prettiger in een EV. In een ICE heb je de neiging om door te trappen en kom je daardoor gebroken aan (zelfs in de goede stoelen van een dure Audi). Bij een Tesla kom je uitgerust aan, omdat je elke drie uur wel enige tijd de benen strekt. En je moet toch af en toe wat eten. Elke stop plant de navigatie niet voor niets in rond etenstijd of theetijd. Goed, je vakantiereis kan één of twee uur langer duren, maar bedenk nou eens wat je eigenlijk met die extra uurtjes doet. Meestal gewoon verspillen op je telefoon of in de Stube.
 
  • Like
Reactions: Steven
Met name op vakantie mis ik de volgende dingen niet als ik met een ice op vakantie ga

: te veel stoppen. Met de MS stop ik vaker dan mijn incontinente oma.
: stoppen op locaties waar de koffie niet lekker genoeg is (ik weet betere locaties). Denk aan erfstad, pfasfeld, Aichstetten etc. Daar rij ik met een ev met gierende banden voorbij.
: te veel omrijden naar een suc (leonberg etc)

Daarnaast vind ik de kwaliteit niet heel slecht, maar wel storend. Een losgekomen scrolwieltje, wat naden die niet helemaal goed sluiten.

Iets zegt mij dat jij helemaal geen incontinente oma hebt :rolleyes:
 
Nu nog een nieuw fossiel aanschaffen - als je je het kan veroorloven ook in een kwa auto vergelijke EV (Tesla) te rijden - is oliedom. De hele wereld beweegt in een steeds sneller tempo richting EV's. Wat denk je dat dat de komende jaren gaat doen met de restwaarde van de fossielen? - nog los van milieueffecten, TCO en het rijgenot -;)
 
Grappig, ik vind reizen met een EV juist veel prettiger in een EV. In een ICE heb je de neiging om door te trappen en kom je daardoor gebroken aan (zelfs in de goede stoelen van een dure Audi). Bij een Tesla kom je uitgerust aan, omdat je elke drie uur wel enige tijd de benen strekt. En je moet toch af en toe wat eten. Elke stop plant de navigatie niet voor niets in rond etenstijd of theetijd. Goed, je vakantiereis kan één of twee uur langer duren, maar bedenk nou eens wat je eigenlijk met die extra uurtjes doet. Meestal gewoon verspillen op je telefoon of in de Stube.
Goed dat je het zegt, die was ik vergeten

Nadeel EV:
  • 30 procent gedwongen langere reistijd
Ook met een ICE kun je stoppen als je wil. Maat je kunt ook doorrijden, die bui uit, of naar een mooie plek gaan. Met een EV en al helemaal met een MS75 heb je geen keuze, stoppen zult ge. Ga ik op vakantie voor een paar weken, prima. Ga ik voor een paar dagen dan wil ik zsm van A naar B.
 
Nu nog een nieuw fossiel aanschaffen - als je je het kan veroorloven ook in een kwa auto vergelijke EV (Tesla) te rijden - is oliedom. De hele wereld beweegt in een steeds sneller tempo richting EV's. Wat denk je dat dat de komende jaren gaat doen met de restwaarde van de fossielen? - nog los van milieueffecten, TCO en het rijgenot -;)
Ik vrees dat als er dadelijk geen fiscaal voordeel meer is het aandeel EV op termijn zal instorten. Fossiel is nog lang niet uit.
 
  • Love
Reactions: BMW740iL
Ik vrees dat als er dadelijk geen fiscaal voordeel meer is het aandeel EV op termijn zal instorten. Fossiel is nog lang niet uit.
10 jaar duurt niet zo lang meer: DPG Media Privacy Gate
en DPG Media Privacy Gate


Mensen beseffen dat fossiel uit is en EV in. Dan moeten businessmodellen veranderen. Mensen die niet snel genoeg meeveranderen betalen dan voor het instandhouden van een verouderd businessmodel. Eens de komen de 10 jaar zal je er weinig van merken. Maar probeer daarna je auto nog maar te verkopen. Een lease-auto voor 4 jaar is niet zo'n probleem.
 
Last edited:
10 jaar duurt niet zo lang meer: DPG Media Privacy Gate
en DPG Media Privacy Gate


Mensen beseffen dat fossiel uit is en EV in. Dan moeten businessmodellen veranderen. Mensen die niet snel genoeg meeveranderen betalen dan voor het instandhouden van een verouderd businessmodel. Eens de komen de 10 jaar zal je er weinig van merken. Maar probeer daarna je auto nog maar te verkopen. Een lease-auto voor 4 jaar is niet zo'n probleem.
Grote glazen bol en als je least idd geen probleem. We zullen zien, als pensionado dan:p
 
Ik vrees dat als er dadelijk geen fiscaal voordeel meer is het aandeel EV op termijn zal instorten. Fossiel is nog lang niet uit.
Er is geen enkel scenario waarbij fiscaal gezien EV's op pariteit komen met fossiel. Overheden moeten inderdaad rekening houden met het verlies aan accijnzen op brandstof en mensen en bedrijven die gericht auto's kiezen met een lagere bijtelling, maar ze kunnen ook niet riskeren om de transitie af te remmen nav nationale en internationale klimaatakkoorden.

In België zie je daarom bijvoorbeeld een fiscaliteit die rekening houdt met de CO2-uitstoot (volgens WLTP) en deze fiscale straf elk jaar verhoogt. Mensen worden dus vriendelijk aangemoedigd een auto met lagere CO2-uitstoot te kiezen, maar een auto met verbrandingsmotor die in 2020 nog fiscaal interessant was, zal dat tegen 2025 niet meer zijn, terwijl de EV in 2020 fiscaal heel interessant was, misschien in 2025 fiscaal paritair met de fossiele auto uit 2020 is.

Hopen dat EV's naar 22% bijtelling gaan terwijl auto's met verbrandingsmotor ook op 22% blijven lijkt me bijgevolg naïef. Als EV's de 22% bijtelling gaan naderen, verwacht ik dat de bijtelling voor verbrandingsmotoren stijgt.

Er is een moment van zalven, en een moment van straffen. EV's worden nu gekocht door Early Adopters, die beloond worden met incentives. Maar er zal een moment komen dat de Late Mayority en Laggards ook aan de EV moeten gaan, en dat is het moment dat positieve incentives voor EV's verdwijnen en benzinerijders door hogere fiscale nadelen gestraft worden.

iu


Diffusion of innovations - Wikipedia
 
Goed dat je het zegt, die was ik vergeten

Nadeel EV:
  • 30 procent gedwongen langere reistijd
Ook met een ICE kun je stoppen als je wil. Maat je kunt ook doorrijden, die bui uit, of naar een mooie plek gaan. Met een EV en al helemaal met een MS75 heb je geen keuze, stoppen zult ge. Ga ik op vakantie voor een paar weken, prima. Ga ik voor een paar dagen dan wil ik zsm van A naar B.

Waar haal je die 30% vandaan? Afgelopen zomer bijna 1100 km vanuit de Dordogne naar huis gereden. 3x gestopt voor een toiletbezoek, hapje eten/drinken, en ow ja tegelijk de auto laten volladen bij de SuC. 3 stops waren bij elkaar 1,5 uur.

Met "Nadeel EV" scheer je alles over 1 kam, wellicht beter om er "Nadeel MIJN EV" van te maken.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
3 stops waren bij elkaar 1,5 uur.
En dat lijkt veel, maar vroeger met mijn BMW's had ik geen TeslaFi/TeslaMate die op de seconde bijhield hoe lang ik in Wertheim stond te tanken, om dan de auto op een parkeerplaats te zetten en de Burger King binnen te wandelen om wat te eten. Dat verklaart, samen met het gebrek aan Waze toen en de onverwachte files, ook waarom ik met een Tesla ogenschijnlijk nauwelijks trager ben dan vroeger.
 
Grappig, ik vind reizen met een EV juist veel prettiger in een EV. In een ICE heb je de neiging om door te trappen en kom je daardoor gebroken aan (zelfs in de goede stoelen van een dure Audi). Bij een Tesla kom je uitgerust aan, omdat je elke drie uur wel enige tijd de benen strekt. En je moet toch af en toe wat eten. Elke stop plant de navigatie niet voor niets in rond etenstijd of theetijd. Goed, je vakantiereis kan één of twee uur langer duren, maar bedenk nou eens wat je eigenlijk met die extra uurtjes doet. Meestal gewoon verspillen op je telefoon of in de Stube.

die uurtjes kunnen net het verschil maken. Van de winter om 3u snachts vertrekken en om half 3 aangekomen. Met 2 kinderen alles uitlaten, gingen we niet meer skiën. Kom je half 1 aan, had ik een mooie middag.

in oktober had ik de kinderen om half 9 naar school gebracht en vertrok toen naar Oostenrijk. Kwam ik na 20u aan. Met alle haast (inchecken, ff snel douchen, omkleden) zat ik kwart voor 9 aan tafel voor een 5 gangen diner. Ivm Corona ging de keuken om 22u verplicht dicht. Heb ik in een uur 5 gangen en een fles wijn weggeklukt.

dan was een uurtje extra wel lekker geweest.

En ik rij met een ice echt geen 200. Ik heb geen tesla nodig om een stopje te pakken. Maar ze duren dan niet nodeloos lang met nodeloos omrijden.
 
  • Like
Reactions: Lucas31
Waar haal je die 30% vandaan? Afgelopen zomer bijna 1100 km vanuit de Dordogne naar huis gereden. 3x gestopt voor een toiletbezoek, hapje eten/drinken, en ow ja tegelijk de auto laten volladen bij de SuC. 3 stops waren bij elkaar 1,5 uur.

Met "Nadeel EV" scheer je alles over 1 kam, wellicht beter om er "Nadeel MIJN EV" van te maken.
Als je de eerste post leest zie je dat het mijn punten zijn.
12 uur naar Italië met ICE en met MS 16 uur onder gunstige omstandigheden.
Ik vind het een beetje belachelijk om elke laadbeurt af te doen met ach, we hadden de koffie nog niet op. Komop zeg. Lees de verhalen maar eens van M3-berijders die max 120 KW kregen in het buitenland. Laat iedereen in zijn waarde, ik spreek over mezelf en niet over andere leden.
 
Ik vind het een beetje belachelijk om elke laadbeurt af te doen met ach, we hadden de koffie nog niet op. Komop zeg. Lees de verhalen maar eens van M3-berijders die max 120 KW kregen in het buitenland. Laat iedereen in zijn waarde, ik spreek over mezelf en niet over andere leden.
Haha die koffie was inderdaad niet op met max. 120kW hoor. Was de zomer van 2019 dat we de Model 3 naar Oostenrijk namen. 960km, 3 stops. Toen kreeg je nog max. 118kW (net zoals op vele plekken afgelopen zomer). Maar 75kW in een Model 3 gaat vrij vlot, en het ding is ook erg zuinig, dus sta je minder lang te laden dan met 100kW in een Model X, en kan je langer rijden.
 
Mag ik deze passage nomineren voor post van het jaar? Werkelijk, ik val bijna van mijn stoel.
Doet ie ook gewoon. Wij vertrekken omstreeks 6u30, staan we in Mogendorf omstreeks 930u voor een koffie en gebak, omstreeks 13u voor een burger in Geiselwind, omstreeks 16u30 in Irschenberg of Bernau voor een ijsje en omstreeks 18u op bestemming voor het diner.