Een leuke rijtje, maar veel dingen ontbreken nog bij de nadelen.
Waar je je bij een overstap naar een ICE flink op gaat verkijken is de terugkeer naar het wekelijkse ritje naar het tankstation. Stap je 's ochtends in je wagen (die er sowieso al vijf minuten over doet om iets van warme lucht te produceren), dan zie je dat je eigenlijk allang naar de pomp zou moeten maar je hebt op dat moment net geen tijd en ook geen zin, dus je stelt het maar weer uit. Dat knaagt vervolgens de halve dag aan je, waarna je toch uiteindelijk noodgedwongen maar ergens op zoek gaat naar een pomp. Waar je vervolgens in de stank staat en vieze handen krijgt, tenzij te wilt staan te pielen met van die plastic handschoentjes die niet goed passen.
Vervolgens mag je 100 euro aftikken. Elke week weer, onderweg naar je vakantie zelfs meerdere keren per dag. En zelfs al heb je geld zat, het blijft vervelend om daarvan afscheid te nemen om het vervolgens in rap tempo op te stoken. In het besef (hopelijk) dat je daarmee anderen in de smerige uitlaatgassen zet, en door je ex-EV-bondgenoten vies wordt aangekeken.
Bij het stoplicht voel je je een slappe lul als er een EV naast je gaat staan, want je weet dat je bij voorbaat kansloos bent, dus je doet maar geen moeite. Zaaddodend. En als je het toch probeert: terwijl die EV in één streep optrekt, probeer jij zo snel mogelijk door de versnellingen heen te schakelen, tot je het toch maar opgeeft. Op de snelweg heb je nooit meer instant power ter beschikking wanneer je die nodig hebt, je moet voortdurend terugschakelen. En als je het 'geluk' hebt een automaat te rijden, heb je steeds die vervelende kick down: eerst niets (een paar tienden voelt als een eeuwigheid) en vervolgens een veel te brute reactie.
Dat moet je toch allemaal niet willen?!