Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Geïnspireerd door Siri Opdrachten: Automatisering uitvoeren via NFC-tag kwam ik op een idee om een nfc tag te gebruiken om de laadpoort (of frunk) te openen door deze met de iPhone aan te tikken (ik heb geen twc).

Benodigdheden:
  • nfc stickers (aliexpress en veel andere webwinkels).
  • Stats app
  • iPhone XS, XR of later
Ik heb mn M3 nog niet dus weet niet precies hoe het stoppen van (thuis)laden werkt maar zou dit niet een heel goedkoop alternatief zijn voor de laadstekker retrofit die beschreven staat in draadje #1573 even hierboven? De NFC sticker in de stekker of in het laadklepje en met de door jouw beschreven optie hetzelfde bereiken als met die extra drukknop in de laadstekker. Met een apple watch hoef je er dan niet eens je telefoon bij te gebruiken..
 
Ik heb mn M3 nog niet dus weet niet precies hoe het stoppen van (thuis)laden werkt maar zou dit niet een heel goedkoop alternatief zijn voor de laadstekker retrofit die beschreven staat in draadje #1573 even hierboven? De NFC sticker in de stekker of in het laadklepje en met de door jouw beschreven optie hetzelfde bereiken als met die extra drukknop in de laadstekker. Met een apple watch hoef je er dan niet eens je telefoon bij te gebruiken..

Met mijn apple watch 5 heb ik dat nog niet voor elkaar gekregen, volgens mij is nfc daar nog niet opengesteld. Maar als iemand mij daar bij kan helpen: graag!

Vwb de prijs vd tags: voor mijn ‘proof of concept’ gebruikte ik mijn Eneco laaddruppel, die heb ik toch al nodig om laadsessie te starten en stoppen. Ik heb nu nfc stickers besteld, rol van 100 voor ca. $15.
 
Met mijn apple watch 5 heb ik dat nog niet voor elkaar gekregen, volgens mij is nfc daar nog niet opengesteld. Maar als iemand mij daar bij kan helpen: graag!

Vwb de prijs vd tags: voor mijn ‘proof of concept’ gebruikte ik mijn Eneco laaddruppel, die heb ik toch al nodig om laadsessie te starten en stoppen. Ik heb nu nfc stickers besteld, rol van 100 voor ca. $15.
Volgens dit artikel zou je het nog niet werkend kunnen krijgen met een apple watch
Does that Apple Watch Support Background NFC Reading? : shortcuts

Ik kan echter wel op vele plaatsen met een watch 4 in de metro betalen ( direct en niet via apple pay). Misschien dat een siri opdracht dan wel werkt heb je mi ook geen nfc tag nodig
 
SSD vandaag binnen voor de TeslaCam. Werkt prima. Eerst formatteren op FAT32 en een TeslaCam directory aanmaken. Ook de koppeling met app ging prima. Veel beter dan een USB stick.
 

Attachments

  • AE8BF409-A9FD-4E75-9BB9-768F701177C4.jpeg
    AE8BF409-A9FD-4E75-9BB9-768F701177C4.jpeg
    65 KB · Views: 128
  • Like
Reactions: roderickvd
Voor de wissel naar de winterbanden heb ik de zuignap gebruikt om de center caps te verwijderen. Met droog oppervlak werkte het niet. Een beetje speeksel deed wonderen en daarna was het super eenvoudig om alle center caps eruit te trekken. Het formaat van de zuignap is precies goed.

Ik heb ook de zuignap gekocht. Ik twijfel nog wat te doen met winterbanden. Begrijp ik het goed dat jij winterbanden op dezelfde velg zet als de zomerbanden?