Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Wat kun je eigenlijk allemaal van dat tegoed "kopen"

Alleen de spullen op: Shop Tesla Gear — Shop Tesla Gear of zijn er nog meer dingen?

Als het om accessoires gaat, inderdaad alleen de spullen op Shop Tesla Gear. En dat is jammer, want ik moet nu nog 2 fietsdragers aanschaffen om op de dakdragers te bevestigen. Van Whispbar kosten die EUR 135 per stuk, dus die had ik graag uit het tegoed betaald....

Ga nu waarschijnlijk voor de sneeuwkettingen.
 
Wij hebben een frame laten maken om onze elektrische fietsen (twee Stromer ST2's) tegelijk mee te kunnen nemen in een Model S:

88810E1B-1D8A-4EC1-B94F-D4B47E8069EF.jpeg
 
Met deze hitte wordt het grote glas in het dak (geen zonnedak hier) heel erg heet.
Vooral ook omdat het gedeeltelijk zwart is neemt het veel warmte op. Kan echt mijn handen branden als ik ze er tegenaan houdt.

Dus, is er iemand die een idee heeft? Ik dacht aan kalk-gebaseerde "verf" niet echt verf. Gewoon water met kalk in opgelost en nadat je het aangebracht hebt verdampt het water en heb je een lekker witte laag kalk op je dak. Met wat regen of zelf afspuiten gaat het weer weg.

Dat is de theorie, gebaseerd op hoe dat met ramen in het huis vele jaren gedaan is.

Vraag is, heeft iemand dit eerder geprobeerd? Is er iemand met ervaring waar kalk misschien slechte reacties kan hebben met het raam of de rubbers?

Is maar een idee, misschien dat het iemand inspireert, vooral als je zoals ik op de vakantie plek geen plaats heb waar je de auto uit de zon kan zetten.
 
Met deze hitte wordt het grote glas in het dak (geen zonnedak hier) heel erg heet.
Vooral ook omdat het gedeeltelijk zwart is neemt het veel warmte op. Kan echt mijn handen branden als ik ze er tegenaan houdt.

Dus, is er iemand die een idee heeft? Ik dacht aan kalk-gebaseerde "verf" niet echt verf. Gewoon water met kalk in opgelost en nadat je het aangebracht hebt verdampt het water en heb je een lekker witte laag kalk op je dak. Met wat regen of zelf afspuiten gaat het weer weg.

Dat is de theorie, gebaseerd op hoe dat met ramen in het huis vele jaren gedaan is.

Vraag is, heeft iemand dit eerder geprobeerd? Is er iemand met ervaring waar kalk misschien slechte reacties kan hebben met het raam of de rubbers?

Is maar een idee, misschien dat het iemand inspireert, vooral als je zoals ik op de vakantie plek geen plaats heb waar je de auto uit de zon kan zetten.
Model S Panoramic Roof Sunshades
Model S Rear Liftgate Sunshade
of een partytent :)
 
Die schermen voor het dak heb ik ook. Het lijkt mij duidelijk dat die uitsluitend bij het panoramadak passen.
Wat @BroemBroem dus niet heeft.

Hij zou nog inspiratie kunnen opdoen bij wat oudere filmpjes van TeslaBjörn. In zijn eerste Model S had hij een soort van ribbelschuim tegen het dak geplakt. Het leek nog het meest op dat getande schuim wat ook wel op luidsprekers zit. Bij hem was het tegen de nachtelijke kou en scheen nog goed te werken ook.
 
Met deze hitte wordt het grote glas in het dak (geen zonnedak hier) heel erg heet.
Vooral ook omdat het gedeeltelijk zwart is neemt het veel warmte op. Kan echt mijn handen branden als ik ze er tegenaan houdt.

Dus, is er iemand die een idee heeft? Ik dacht aan kalk-gebaseerde "verf" niet echt verf. Gewoon water met kalk in opgelost en nadat je het aangebracht hebt verdampt het water en heb je een lekker witte laag kalk op je dak. Met wat regen of zelf afspuiten gaat het weer weg.

Dat is de theorie, gebaseerd op hoe dat met ramen in het huis vele jaren gedaan is.

Vraag is, heeft iemand dit eerder geprobeerd? Is er iemand met ervaring waar kalk misschien slechte reacties kan hebben met het raam of de rubbers?

Is maar een idee, misschien dat het iemand inspireert, vooral als je zoals ik op de vakantie plek geen plaats heb waar je de auto uit de zon kan zetten.
Ik zou als het warm is niet mijn handen op het dak leggen en 10 minuten voor je vertrekt de airco aan zetten.
Je moet geen oplossing zoeken voor iets wat geen probleem is.