Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben niet zo voor ‘cosmetica en ‘faux bijoux’ maar ik kocht wel wat praktische zaken
  • de rubber matten voor frunk en trunk. Ervaring leert al een paar wagens, dat als je ze bij bij verkoop weg neemt, dat alles nog nieuw lijkt. Als ik een fiets inlaad, schuif ik die mat over de neergeklapte achterste zetels. Zo blijven die ook ongeschonden. En er mag nog eens iets morsen.
  • De bakken voor de ‘zijkelders’ in de koffer. Ook ideaal om vloeistoffen veilig te vervoeren en he krijgt er deksels bij waardoor de ganse koffervoer 1 effen vlak vormt.
  • De bakjes voor de middenconsole. Voorkomen dat dit rommelbakken worden.
  • Vier extra wielen met winterbanden. Zo moet ik geen afspraak bij de bandenboer inplannen, want dan kan ik het zelf. En zo heb ik indien nodig reservewielen staan.
Alles van de Tesla shop.

Verder los van dat het een Tesla is:
  • Een krik en momentsleutel om de seizoenswissel van de wielen te kunnen doen, die blijven wel thuis.
  • Een compressor en bandenreparatieset met wieken heb ik wel in de frunk zitten. Al 4 keer van pas gekomen, maar enkel voor wagens van anderen.

Dank hiervoor. Goede tips!

Weet iemand hoe die blokken heten die je onder de opkrikpunten zet? Om je accupakket te beschermen voor wanneer een garage niet het de juiste steunen heeft. Heb ooit een keer zoiets op een Youtube filmpje gezien. Of is dat niet nodig?
 
Dank hiervoor. Goede tips!

Weet iemand hoe die blokken heten die je onder de opkrikpunten zet? Om je accupakket te beschermen voor wanneer een garage niet het de juiste steunen heeft. Heb ooit een keer zoiets op een Youtube filmpje gezien. Of is dat niet nodig?
Heb je niet nodig. Een krik met rubber hefvlak werkt perfect. Ik heb zoiets:

Je kan de rubbers ook separaat bestellen.
 
Dank hiervoor. Goede tips!

Weet iemand hoe die blokken heten die je onder de opkrikpunten zet? Om je accupakket te beschermen voor wanneer een garage niet het de juiste steunen heeft. Heb ooit een keer zoiets op een Youtube filmpje gezien. Of is dat niet nodig?
Als alternatief op het antwoord van Phil:
 
En ook het zuiniger rijden met kleinere velgen heeft een wetenschappelijke benadering:
The price some people are ready to (let the environment) pay for "beauty" (want verder hebben grote wielen geen enkel voordeel als je geen beroepscoureur bent). Voor de "snelle jongens": Je hoeft alleen maar vanaf 09:28 te kijken voor de samenvatting en conclusie. Hoef je weer 9,5 minuten minder in te halen met je auto... ook weer een paar %.
 
@kingofcontradi tip: wees kritisch op het geleverde werk. Bij mij is ook achteraf de trekhaak gemonteerd. De diffuser die in de coating staat, had na montage krassen op de 'lip'. Lokale SC gaf mij gelijk en gaf aan dat ik een nieuwe diffuser zou krijgen... dit is pas de 3e keer (!) gelukt zonder krassen te maken...
Schijnbaar weten de Tesla monteurs niet hoe je het luikje moet plaatsen/verwijderen.
Ik doe dit met plastic bandenlichters en haal/zet hem er schuin uit/in.
 
  • Like
Reactions: kingofcontradi
Met de 20 inch winterset onder de MYP viel mee weer eens op hoe groot het (ervaren) verschil in comfort is tussen de 21 inch uberturbines en de 20 inch.
Deze week dan ook een set 20 inch induction velgen met banden aangeschaft voor de zomer:)
Past dat wel?

Op de tesla website staat: Dit pakket is niet compatibel met Model Y Performance Dual Motor All-Wheel Drive geconfigureerd met 21" Performance-velgen.
 
Ik heb ook even gezocht maar omdat we gingen skiën moest ik winterbanden hebben. Ik kan bij deze bevestigen dat 19" prima past op een MYP.

19.jpg