Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat was je inruilprijs?

This site may earn commission on affiliate links.
Erg interessant om te volgen! Dit lijstje kan zelfs nog interessant zijn om te gebruiken bij onze toekomstige investeerders, want die zeuren altijd over de restwaarde!

Ook schitterend om te zien dat iemand een auto met winst heeft verkocht nadat hij er 22.000 km mee heeft gereden :biggrin:

- - - Updated - - -

misschien aanduiden of de verkoop aan handelaar was of niet?

De vraag is wel of dat er echt toe doet in dit lijstje? Uiteindelijk wil je gemiddelde waardes krijgen toch?
 
Alleen: de US$ koers speelt een bovenmatige rol in het geheel. Daar zijn we, met de marginale rol van de Amerikaanse auto in Europa niet erg mee bekend.
Ik sla de huidige DK ronde maar even over, heb nog op het laagste niveau 2014 besteld en zo 12K "verdiend" in 2015. En Autopilot!! Voor dezelfde auto ga ik nu 15K meer betalen, ook al krijg ik mijn betaalde nieuwprijs helemaal terug.

In Indonesië krijg je altijd bijna hetzelfde terug voor je auto van wat je er nieuw voor hebt betaald, maar met een inflatie van >8% en een jaarlijkse prijsverhoging koop je er toch geen nieuwe voor...


Erg interessant om te volgen! Dit lijstje kan zelfs nog interessant zijn om te gebruiken bij onze toekomstige investeerders, want die zeuren altijd over de restwaarde!

Ook schitterend om te zien dat iemand een auto met winst heeft verkocht nadat hij er 22.000 km mee heeft gereden :biggrin:

- - - Updated - - -



De vraag is wel of dat er echt toe doet in dit lijstje? Uiteindelijk wil je gemiddelde waardes krijgen toch?
 
Afschrijving per kilometer toevoegen zou nog een interessant kolometje zijn om toe te voegen.

Ondernemers moeten hier ook de MIA/KIA/VAMIL effecten ook nog op toepassen, plus voor de 2013 edities de aanpassing van 0% naar 4% bijtelling in privé.

Maar, ja een auto = emotie, niet waar. Je moet niet alles willen stuk-berekenen :)

Terug te betalen KIA/MIA moet je in je berekeningen zeker meenemen, VAMIL niet, dat is geen subsidie (extra afschrijving) maar een verschuiving van fiscale last.
 
Terug te betalen KIA/MIA moet je in je berekeningen zeker meenemen, VAMIL niet, dat is geen subsidie (extra afschrijving) maar een verschuiving van fiscale last.

Dank voor de aanvulling, daar heb je uiteraard volkomen gelijk in!

Mijn punt was ook vooral om naar het hele plaatje te kijken, vanuit het perspectief van een ondernemer en dat is breder dan alleen maar in- en verkoopprijs zoals we weten :)
Overigens was dat achtergrond achter mijn (sarcastische) opmerking over auto=emotie - als je namelijk op dat pad zit vallen alle financiële modellen om.... Ook niet erg, maar dat moet iedereen gelukkig zelf weten!
 
Als ik als ondernemer naar de investering van een bedrijfsmiddel kijk die ik normaalgesproken in 5 jaar afschrijf en vervolgens blijkt door omstandigheden de afschrijving na 2 jaar slechts 20% te zijn dan pak ik die kans. Daar ben ik ondernemer voor.

Als er los daarvan nog subsidies of fiscale voordelen zijn is dat mooi meegenomen.

En als het dan ook nog een nieuwe Tesla betreft dan ben je in mijn ogen een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet:wink:
 
+1:smile:

Als ik als ondernemer naar de investering van een bedrijfsmiddel kijk die ik normaalgesproken in 5 jaar afschrijf en vervolgens blijkt door omstandigheden de afschrijving na 2 jaar slechts 20% te zijn dan pak ik die kans. Daar ben ik ondernemer voor.

Als er los daarvan nog subsidies of fiscale voordelen zijn is dat mooi meegenomen.

En als het dan ook nog een nieuwe Tesla betreft dan ben je in mijn ogen een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet:wink:
 
+ nog 1, want hetzelfde als 10% in 1 jaar

Als ik als ondernemer naar de investering van een bedrijfsmiddel kijk die ik normaalgesproken in 5 jaar afschrijf en vervolgens blijkt door omstandigheden de afschrijving na 2 jaar slechts 20% te zijn dan pak ik die kans. Daar ben ik ondernemer voor.

Als er los daarvan nog subsidies of fiscale voordelen zijn is dat mooi meegenomen.

En als het dan ook nog een nieuwe Tesla betreft dan ben je in mijn ogen een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet:wink:
 
Als ik als ondernemer naar de investering van een bedrijfsmiddel kijk die ik normaalgesproken in 5 jaar afschrijf en vervolgens blijkt door omstandigheden de afschrijving na 2 jaar slechts 20% te zijn dan pak ik die kans. Daar ben ik ondernemer voor.

Als er los daarvan nog subsidies of fiscale voordelen zijn is dat mooi meegenomen.

En als het dan ook nog een nieuwe Tesla betreft dan ben je in mijn ogen een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet:wink:
Alleen, Hendrik, als je echt goed calculeert tot onderaan de streep, in de IB sfeer, doe je een transactie die overeenkomt met niet een meevallende last van 20 pct nemen maar een last van 40 pct nemen... Nog altijd keurig, maar niet voor iedereen overtuigend. Niet om zuur te doen, het is fantastisch dat je een echt mooie deal doet die je een nog fijnere auto brengt, maar rekenen met 20 pct zet mensen op het verkeerde been. Prijsgeven van een fiscaal voordeel dat al was genoten is gewoon een bedrijfseconomische last die je moet meenemen Als je dan ook nog de VAMIL hebt benut om te financieren, is het plaatje helemaal niet meer goed voor wie het alleen op die basis konden doen. En dat zijn er nogal wat. Die zijn geen dief van eigen portemonnee door nu uit te stellen.
 
Last edited:
Alleen, Hendrik, als je echt goed calculeert tot onderaan de streep, in de IB sfeer, doe je een transactie die overeenkomt met niet een meevallende last van 20 pct nemen maar een last van 40 pct nemen... Nog altijd keurig, maar niet voor iedereen overtuigend. Niet om zuur te doen, het is fantastisch dat je een echt mooie deal doet die je een nog fijnere auto brengt, maar rekenen met 20 pct zet mensen op het verkeerde been. Prijsgeven van een fiscaal voordeel dat al was genoten is gewoon een bedrijfseconomische last die je moet meenemen Als je dan ook nog de VAMIL hebt benut om te financieren, is het plaatje helemaal niet meer goed voor wie het alleen op die basis konden doen. En dat zijn er nogal wat. Die zijn geen dief van eigen portemonnee door nu uit te stellen.
+1! :wink:
 
8 posts op rij over fiscale consequenties...

Het wordt zo wel heel erg wellusnietus...
Keynes en de klassieke Economen zijn het ook nooit eens geworden...

Mijn samenvatting:

ALS je binnen 5 jaar overstapt, dan is DIT m.i. het BESTE moment, gezien 0% nog populair, AP nog niet en DK nog de prijs opdrijft.
ALS je vind dat dit niet interessant is als gevolg van MIA KIA VAMIL en wat dan nog meer verrekening, en / of een specifieke situatie hebt waardoor dit nu niet interessant is (en ja, bij hoge inruil is het veel bijtellen...) doe het dan niet en zit de 5 jaar uit.

En als je het voor het milieu doet: zo snel mogelijk overstappen, en zet daarmee de Tesla verdubbelaar in :biggrin:

Zullen we het nu weer over de inruilprijzen hebben?
 
Eens John, ik heb bij de eerdere posts al eens gekeken hoe ik die naar een nieuw of ander draadje zou kunnen verhuizen, maar ik weet niet hoe dat werkt. Het onderwerp komt (terecht) regelmatig terug bij draadjes die over inruilen gaan. En ja, als het gesprek dan van prijzen gaat naar de vraag of je een goed deal doet ... :tongue:
 
Dit is de huidige stand van zaken:
Capture 10.JPG

Capture 11.JPG