Hans Noordsij
Well-Known Member
Tijdens het onderhoud aan de server afgelopen zaterdag is er onverwacht wat hardware vervangen. De site was rond 17:00 uur weer in de lucht..
Dit betreft www.waterstofmythes.nl
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tijdens het onderhoud aan de server afgelopen zaterdag is er onverwacht wat hardware vervangen. De site was rond 17:00 uur weer in de lucht..
Waarom is het logisch om de batterij- en drivetrain techniek van 2020 in een oud barrel uit 2013 te schroeven?
Dat wisten de mensen die @bugboy niet op 'Ignore' hebben staan al.Dit betreft www.waterstofmythes.nl
Ziet er heel goed uit Olivier. Ik zou het artikel ook, minimaal v.w.b. de kop, in het Nederlands vindbaar maken.Ik heb geprobeerd een simpele blog te schrijven over de efficientie en emissies van waterstof personenauto's en BEV personenauto's. Feedback is altijd welkom. Ik heb bewust gekozen om het kort en simpel te houden. Ik kan altijd nog wat toevoegingen maken, bijvoorbeeld over het tanken in 3 minuten vs snelladen van batterij. Ik heb ook bewust gekozen om in alle opzichten het een zo eerlijk mogelijke vergelijking te laten zijn. Dan is er ook minder kans op discussie dat ik wellicht te pessimistisch ben over waterstof of te optimistisch over BEV.
De link naar het artikel: Hydrogen passenger cars, win or waste?
Die presentatie is uit 2015. De prijs van waterstof is nu rond 10 euro per kg en excl. btw.Hier nog een interessante presentatie (uit originele presentatie) met info over max 6 auto's per uur tanken en prijs van MINIMAAL 13,67 Euro per kg. http://www.phaedrus-project.eu/userdata/file/Presentations/PHAEDRUS presentation at WES 151012 by HyET Peter Bouwman.pdf
Ik zal deze week kijken of ik dit mee kan nemen in blog.
Goed verhaal Olivier. En je hebt al meteen de eerste trol reactie binnen. Het argument van stroomoverschot is natuurlijk kolder. Pumped hydro of, zoals ik gisteren op Twitter doorstuurde, gewoon perslucht zijn veel interessanter.
Ja, klopt. Zodra ik de blog heb aangepast met wat toevoegingen dan haal ik die reactie lekker weg
Eerst klein beginnen en langzaam de blog uitbreiden totdat hele spectrum van aspecten tussen FCEV en BEV besproken is. Zodra de Tesla Semi echt uit is met EPA cijfers (of andere onafhankelijke metingen) dan kunnen we die slag ook slaan.
Elektrisch Rijden én de Toekomst
Op die blog, ook weer heel veel tekst, maar minder goed gestructureerd, ben ik aan het discussiëren met Josbert Lonnee. Hij denkt dat waterstof 'in the end', de toekomst zal worden.
Ik reken op zijn blog het verschil uit, met dank aan data op Oliviers blog, tussen rijden op waterstof met de Honda Clarity en de Tesla Model 3. Het verschil is dat rijden op waterstof meer dan 1.500 windmolens van 8 MW extra nodig maakt. De Honda Clarity gebruikt precies 4x zoveel energie als de Tesla Model 3.
Rijden we allemaal hetzelfde aantal kilometers met de Tesla Model 3, dan kunnen met de uitgespaarde kWh maar liefst 17.520 gezinnen met een warmtepomp ieder 3.000 kWh per jaar verbruiken.
Elektrisch Rijden én de Toekomst
Op die blog, ook weer heel veel tekst, maar minder goed gestructureerd, ben ik aan het discussiëren met Josbert Lonnee. Hij denkt dat waterstof 'in the end', de toekomst zal worden.
Ik reken op zijn blog het verschil uit, met dank aan data op Oliviers blog, tussen rijden op waterstof met de Honda Clarity en de Tesla Model 3. Het verschil is dat rijden op waterstof meer dan 1.500 windmolens van 8 MW extra nodig maakt. De Honda Clarity gebruikt precies 4x zoveel energie als de Tesla Model 3.
Rijden we allemaal hetzelfde aantal kilometers met de Tesla Model 3, dan kunnen met de uitgespaarde kWh maar liefst 17.520 gezinnen met een warmtepomp ieder 3.000 kWh per jaar verbruiken.
Jongens, wakker worden!! Heeft nou niemand de rekenfout in bovenstaande opsomming gezien?
Vanavond laat de goede oplossing