Pascal-R
Active Member
Van mij mag dat tanken wel wat sneller. Heb ik na 700 km nog maar 100 km in mijn tank, dus het lampje brandt al, begint de tankstress al. Ik moet even nadenken waar ik wil gaan tanken. En het moet wel bij de juiste pomp zijn, want ik wil wel de spaarpunten mee kunnen pakken. En dan heb ik eindelijk bepaald waar ik ga tanken, man, wat is het druk bij de pomp, en wat stinkt het er, handschoenen aan want die slang raak ik liever niet zo aan, prutsen met de tankdop. Vervolgens moet ik nog wachten voordat ik aan de beurt ben bij de cassiere. Al met al kost het me zeker 6 minuten voor ik weer in de auto zit. En dat wekelijks om ca. 600 km per week te rijden (dus bij 30k km ben je jaarlijks al snel 5 uur aan het tanken). Dat moet makkelijker vooral comfortabeler kunnen. En liefst nog wat sneller.Das waar enkel de laadtijd mag voor mij toch nog naar beneden. Tanken en laden blijven een tijdverlies. (Op vakantie minder) stel dat je op 5 minuten er terug 300/400km kan opzetten...bestaansteden ICE = 0
We hebben 8 werkuren, de meeste doen er vlotjes meer....dus alles wat je kan besparen is welkom. (Persoonlijke mening)
Nee, dan liever iedere avond thuis komen, binnen 15 seconden de lader aangesloten en in de ochtend opnieuw 15 seconden (oftewel 1 minuut tijd om dezelfde 600km af te kunnen leggen). Op andere locaties duurt dat iets langer ivm het uit de kofferbak halen van de laadkabel.
Ja snelladen kost iets meer tijd, maar het is altijd relatief en in de praktijk kost het op jaarbasis nauwelijks meer tijd dan het totaal aan tanktijd.