Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Het is dat opnemen zo makkelijk is, maar ik kijk hier al niet meer van op onderweg. De tijden dat ze dorpsgekken opsloten in een gesticht is voorbij helaas.
 

Attachments

  • IMB_VqVQDF.gif
    IMB_VqVQDF.gif
    4.6 MB · Views: 103
Vanochtend weer een heerlijk opgefokt mannetje meegemaakt op de A44 vanuit Amsterdam. Te hard rijden, bumperkleven, groot licht, toeteren, middelvinger. Hij voldoet aan alle clichés.
Drie minuten later reed dezelfde kerel op de rechterbaan. Hij ging mij duidelijk opwachten. Ik zie nu ik de beelden terugkijk dat hij mij om een of andere reden is gaan filmen met zijn telefoon.
Overigens reed ik gedurende het hele verhaal gewoon 100 km/u en haalde met een beschaafd snelheidsverschil langzamer rijden verkeer in de rechterbaan in. Dus bespaar me de moraalridderpraatjes.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and NielsA
Zeker niet goed wat hij doet, en zoveel haast had hij dus blijkbaar niet eens als hij de tijd neemt om weer op je te wachten en te filmen. Altijd wel apart, als je dan al haast hebt, rij dan ook gewoon door daarna. 😅

Maar ik moet toch erbij zeggen, onnodig links rijden is ook een ding. Een van de grootste ergernissen in het verkeer voor veel mensen. 😉 Als je dus wat langer op de linkerbaan blijft plakken dan nodig is dan heb je nu eenmaal wat vaker dit soort situaties. Maar uiteraard is dat een heel stuk minder erg dan het opgefokte gedrag dat volgt van de andere bestuurder.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC and Sjon
Vanochtend weer een heerlijk opgefokt mannetje meegemaakt op de A44 vanuit Amsterdam. Te hard rijden, bumperkleven, groot licht, toeteren, middelvinger. Hij voldoet aan alle clichés.
Drie minuten later reed dezelfde kerel op de rechterbaan. Hij ging mij duidelijk opwachten. Ik zie nu ik de beelden terugkijk dat hij mij om een of andere reden is gaan filmen met zijn telefoon.
Overigens reed ik gedurende het hele verhaal gewoon 100 km/u en haalde met een beschaafd snelheidsverschil langzamer rijden verkeer in de rechterbaan in. Dus bespaar me de moraalridderpraatjes.
Heb je hem wel verteld dat zijn laadklepje van zijn dure auto niet goed sluit?
 
Drie minuten later reed dezelfde kerel op de rechterbaan. Hij ging mij duidelijk opwachten. Ik zie nu ik de beelden terugkijk dat hij mij om een of andere reden is gaan filmen met zijn telefoon.
Ik denk dat de beste man (ik denk dat het een man is) binnenkort het filmpje dat hij maakt op het Mercedes forum plaatst met het onderschrift dat hij ook een auto wil met zoveel ingebouwde camera’s die weggedrag van andere weggebruikers kan opnemen.
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Zeker niet goed wat hij doet, en zoveel haast had hij dus blijkbaar niet eens als hij de tijd neemt om weer op je te wachten en te filmen. Altijd wel apart, als je dan al haast hebt, rij dan ook gewoon door daarna. 😅

Maar ik moet toch erbij zeggen, onnodig links rijden is ook een ding. Een van de grootste ergernissen in het verkeer voor veel mensen. 😉 Als je dus wat langer op de linkerbaan blijft plakken dan nodig is dan heb je nu eenmaal wat vaker dit soort situaties. Maar uiteraard is dat een heel stuk minder erg dan het opgefokte gedrag dat volgt van de andere bestuurder.
Bedankt voor deze preek. En dit ondanks mijn verzoek om de moraalridder praatjes achterwege te laten.
Als je goed had gekeken had je ook gezien dat hij al vol op mijn achterbumper kwam terwijl ik de eerste van drie auto’s ging inhalen.Daar zat nul onnodig links rijden in. De volgende twee auto’s waren ook binnen tien seconden gepasseerd. Niks aan de hand.
 
Vanochtend weer een heerlijk opgefokt mannetje meegemaakt op de A44 vanuit Amsterdam. Te hard rijden, bumperkleven, groot licht, toeteren, middelvinger. Hij voldoet aan alle clichés.
Drie minuten later reed dezelfde kerel op de rechterbaan. Hij ging mij duidelijk opwachten. Ik zie nu ik de beelden terugkijk dat hij mij om een of andere reden is gaan filmen met zijn telefoon.
Overigens reed ik gedurende het hele verhaal gewoon 100 km/u en haalde met een beschaafd snelheidsverschil langzamer rijden verkeer in de rechterbaan in. Dus bespaar me de moraalridderpraatjes.

Even de pseudowetenschap erbij. Zelf vind ik DISC-profilering erg handig bij gedrag. Het is een superincomplete theorie (motivaties, waarden en alles worden erbuiten gelaten), maar het werkt als simpele tool.

1699515360848.png


Bumperklevers zijn of hoog in rood (99%) of hebben echt een reden (1%). Rode mensen voelen zich vaker boven de wet en de geldende regels. Erg kenmerkend is "altijd alles willen winnen", ongeacht het nut. Dus dat foto's maken heeft gewoon te maken met dat je eerst niet opzij ging (hem niet liet winnen), en de foto maken gaf hem een gevoel van winnen.
 
Bedankt voor deze preek. En dit ondanks mijn verzoek om de moraalridder praatjes achterwege te laten.
Als je goed had gekeken had je ook gezien dat hij al vol op mijn achterbumper kwam terwijl ik de eerste van drie auto’s ging inhalen.Daar zat nul onnodig links rijden in. De volgende twee auto’s waren ook binnen tien seconden gepasseerd. Niks aan de hand.
Veel mensen vinden dat je al eerder terug naar rechts moet dan dat AP veilig vindt. Zelf ben ik van mening dat AP's timing beter is, zeker als je de afstand die AP moet aanhouden t.o.v. je voorganger op 4 of lager hebt ingesteld.

De afstanden die AP aanhoudt zijn naar mijn mening veiliger dan de afstanden die de meeste automobilisten aanhouden. Veel mensen rijden veel te dicht op hun voorganger, en daarom zijn er ook zoveel kop-staart botsingen tijdens files.

Ik laat me niet meer opfokken door anderen, en als ze blijven bumperkleven zet ik gewoon m'n mist-achterlicht aan. De opgestoken vingers en andere gebaren negeer ik gewoon.

Dus @pvkeep blijf gewoon lekker rustig en veilig rijden en trek je niets aan van dat belachelijke gedrag :cool: .
 
Bedankt voor deze preek. En dit ondanks mijn verzoek om de moraalridder praatjes achterwege te laten.
Als je goed had gekeken had je ook gezien dat hij al vol op mijn achterbumper kwam terwijl ik de eerste van drie auto’s ging inhalen.Daar zat nul onnodig links rijden in. De volgende twee auto’s waren ook binnen tien seconden gepasseerd. Niks aan de hand.
Precies, het schijnt ook mode te worden om als je 2-3 auto voor je hebt die iets langzamer verkeer inhalen, overigens niets mis mee want die mogen ook gewoon inhalen, dat er dan iemand bij auto 3-4, die gewoon netjes afstand houdt tot die voorliggende auto's, een nerveuze bumperklever op 2-3m achter heb gaat krijgen. Als of die auto's daarvoor sneller aan de kant gaan als je de laatste in gevaar gaat brengen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
...
Overigens reed ik gedurende het hele verhaal gewoon 100 km/u en haalde met een beschaafd snelheidsverschil langzamer rijden verkeer in de rechterbaan in. Dus bespaar me de moraalridderpraatjes.
Als je iets post waarin je zelf onderdeel van de video bent (dus meer dan toeschouwer) dan kun je commentaar verwachten :). Onzin commentaar over moraalridderpraatjes is dan best wel suf. Dit is 1 van de redenen dat de politie zeer terughoudend is in het bekeuren van situaties waarin ze zelf betrokken zijn.

En ja ik zou in deze situatie tussen de twee auto's in terug naar rechts gegaan zijn. En nee ik zou zeker niet zijn gaan bumperkleven.
 
Als je iets post waarin je zelf onderdeel van de video bent (dus meer dan toeschouwer) dan kun je commentaar verwachten :). Onzin commentaar over moraalridderpraatjes is dan best wel suf. Dit is 1 van de redenen dat de politie zeer terughoudend is in het bekeuren van situaties waarin ze zelf betrokken zijn.

En ja ik zou in deze situatie tussen de twee auto's in terug naar rechts gegaan zijn. En nee ik zou zeker niet zijn gaan bumperkleven.
De ruimte tussen die twee auto's is ruimschoots onvoldoende daarvoor als je je aan de normen houdt die je met gezondverstand wordt geacht aan te houden.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and NielsA
De ruimte tussen die twee auto's is ruimschoots onvoldoende daarvoor als je je aan de normen houdt die je met gezondverstand wordt geacht aan te houden.
mening geen feit. maar success ermee. Ik zou namelijk vooral opzij gegaan zijn omdat ik geen gedoe wil van een eikel die hard achter me aan komt rijden.
1699520568018.png

Je bent het er duildelijk niet mee eens Succcess daarmee nogmaals.

Dus om zo'n eikel (jouw woorden) zijn zin te geven vind je het een goed idee om andere en jezelf in gevaar te brengen.

Keuzes, Ik vind die eikel achter me gevaarlijker dan ff tussen 2 auto's in gaan waar meeer dan genoeg ruimte voor is. Ik edit deze post nu voor het laatst omdat ik denk dat de rest wel weer klaar is met mij :)
 
Last edited:
Bedankt voor deze preek. En dit ondanks mijn verzoek om de moraalridder praatjes achterwege te laten.
Als je goed had gekeken had je ook gezien dat hij al vol op mijn achterbumper kwam terwijl ik de eerste van drie auto’s ging inhalen.Daar zat nul onnodig links rijden in. De volgende twee auto’s waren ook binnen tien seconden gepasseerd. Niks aan de hand.

Dus als jij hier een filmpje post over rijgedrag van anderen en je verwacht dat anderen daarop reageren mogen we alleen niet iets zeggen over jouw eigen rijgedrag? Dat is wel een beetje flauw hoor. 😉 Maar niet zo veel van aantrekken, het is slechts een mening die ik hier deel en ik zeg toch ook gewoon dat het zeker niet zo erg is dan het gedrag van die Mercedes bestuurder wat gewoon onbeschoft is. Punt is wel dat als je bij de eerste mogelijkheid na het inhalen van die eerste auto al terug naar rechts was gegaan (tussen 0:11 en 0:30 ruimte zat voor) deze situatie er niet zou zijn geweest. Tot dat punt reed de Mercedes bestuurder nog op een acceptabele afstand van jouw achterbumper. Daarna was natuurlijk niet meer acceptabel van zijn kant met alles dat volgt.
 
Dus als jij hier een filmpje post over rijgedrag van anderen en je verwacht dat anderen daarop reageren mogen we alleen niet iets zeggen over jouw eigen rijgedrag? Dat is wel een beetje flauw hoor. 😉 Maar niet zo veel van aantrekken, het is slechts een mening die ik hier deel en ik zeg toch ook gewoon dat het zeker niet zo erg is dan het gedrag van die Mercedes bestuurder wat gewoon onbeschoft is. Punt is wel dat als je bij de eerste mogelijkheid na het inhalen van die eerste auto al terug naar rechts was gegaan (tussen 0:11 en 0:30 ruimte zat voor) deze situatie er niet zou zijn geweest. Tot dat punt reed de Mercedes bestuurder nog op een acceptabele afstand van jouw achterbumper. Daarna was natuurlijk niet meer acceptabel van zijn kant met alles dat volgt.
Minder dan vijf meter vind jij een acceptabele afstand? Ik zou niet graag bij je in de auto willen zitten.
 
Punt is wel dat als je bij de eerste mogelijkheid na het inhalen van die eerste auto al terug naar rechts was gegaan (tussen 0:11 en 0:30 ruimte zat voor) deze situatie er niet zou zijn geweest.
Ik snap dus echt niet waarom een bumperklever meer recht op de weg zou moeten hebben. Waarom moeten anderen of meedoen met te hard rijden of zich in elk gaatje wurmen die beschikbaar is?
 
  • Like
Reactions: RobsEV and nervus