Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Je geeft zelf het antwoord al: “sinds 1991 in Nederland niet meer verboden om te filteren” Inderdaad niet wettelijk geregeld, maar wel gedoogd. Dit in tegenstelling tot het veranderen van rijbaan en daarmee ander verkeer hinderen vat de BMW doet, dat is niet gedoogd.
De motor is aan het inhalen en inhalen zelf is geen bijzondere verrichting, het veranderen van rijbaan in zekere zin wel.
Ik was al een reply aan het typen van motor ook bijzonder bla bla. Echter er is jurisprundentie over en klopt de motor gaat voor ( Motoren in file helemaal aan het einde) dus iig is dat de mening van de rechterlijke macht, kun je maar beter rekening mee houden idd :)
 
Volgens mij geeft de motorrijder alleen groot licht seintje om aan te geven dat hij kan wisselen. Doe ik namelijk ook wel eens. Tijdens een file gaat er een knipperlicht aan van een automobilist die van baan wilt wisselen en ik kom al filterend aanrijden. Dan tik ik ook even met mijn groot licht en laat ik hem van baan wisselen.
 
Heeft iemand eigenlijk dat filmpje waar steeds over gespeculeerd wordt wel echt goed bekeken? Zoals dat de BMW een baan naar rechts moest omdat hij de afslag naar rechts moest hebben. Daarnaast zette hij zijn beweging naar rechts in terwijl de baan rechts van hem nog reed en werd hij hoogstwaarschijnlijk verrast door het plots tot stilstand komen van het verkeer in die baan waardoor hij zijn ingezette wissel niet kon afmaken zonder op zijn voorganger te knallen.
Maar blijf hem vooral de schuld van alle wereldproblemen geven.
 
Heeft iemand eigenlijk dat filmpje waar steeds over gespeculeerd wordt wel echt goed bekeken? Zoals dat de BMW een baan naar rechts moest omdat hij de afslag naar rechts moest hebben. Daarnaast zette hij zijn beweging naar rechts in terwijl de baan rechts van hem nog reed en werd hij hoogstwaarschijnlijk verrast door het plots tot stilstand komen van het verkeer in die baan waardoor hij zijn ingezette wissel niet kon afmaken zonder op zijn voorganger te knallen.
Maar blijf hem vooral de schuld van alle wereldproblemen geven.
Ja ik heb dat filmpje gezien. En ook op dat filmpje kan je zien dat het niet een verrassing was dat de rijstrook waar de BMW wou invoegen ging vertragen.

Ook die BMW rijder hoop ik dat ie verder dan 1 wagenlengte verder kijkt.

En tenslotte is het de plicht van de BMW-rijder om zijn route zorgvuldig te kiezen zodat ie geen hinder veroorzaakt, niet omgekeerd.

Ikzelf had het stilstaand verkeer gewoon voorbij gereden, want in de verte van zo een accordeon-effect zijn weer openingen.

Maar al bij al een toepasselijke titel voor dit draadje 😂
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PriOkkie
Read ‘m and weep




En een analyse vanuit het fietsperspectief, ik ligt deze post er even uit.



Grimmige n=1: op mijn fietsrondje vanochtend op geen enkele kruising de voorrang gekregen die ik had, letterlijk drie keer vol in de ankers moeten gaan.
De olifant in de kamer is dat we mensen die een fout maken niet gewoon ook opsluiten/doodstraf geven? Ik heb het niet over idiooten die express zich misdragen op de weg maar over het moeten leven met het feit dat je 1 seconde afgeleid was en vervolgens iemand hebt doodgereden (gelukkig nooit zelf meegemaakt) dat is namelijk de reden waarom deze cases zo moeilijk zijn volgens de rechterlijke macht.

De enige manier is het gebruik van auto's in gebieden waar fietsers & voetgangers zijn volledig verbieden want het punt is dat in het geval van een auto een foutje over het algemeen een gevolg heeft op de 'ander' en geen mens is foutloos (calvinistische opvoeding)
 
De enige manier is het gebruik van auto's in gebieden waar fietsers & voetgangers zijn volledig verbieden


Dat is mijn punt niet. Punt was vrij duidelijk dacht ik, het is de normaal om überhaupt geen voorrang te krijgen, en dat zijn geen oepsies maar doelbewuste acties.

Dit is een vrij duidelijke verkeerssituatie toch? >50% krijg ik hier géén voorrang en moet ik in de remmen. Is vlakbij het SeC Utrecht overigens.


IMG_6731.jpeg
 
Last edited: