Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke elektrische auto als 2e auto te kiezen?

This site may earn commission on affiliate links.
Binnen een Holding is het prima te verantwoorden om daar je vrouw in dienst te hebben. En die kun je ook van een auto van de zaak voorzien, maakt niet hoe of wat. Je moet alleen wel met bijtelling rekening houden. Hoe dan ook, een goede accountant kan je hier mee helpen om dat optimaal in te richten.

Inderdaad een financiële aangelegenheid. :)
 
Is er iemand die op korte termijn overweegt de B klasse te kopen?
Met de Business Edition is die nu al bij de vanafprijs erg "vol"... dit jaar nog MIA etc.
Ik verwacht dan ook niet dat ik erg veel af kan dingen, maar als we samen optrekken kunnen we misschien wel 5 jaar gratis onderhoud en laden bij Fastned bedingen? :biggrin:
Ik heb nog geen voorkeur voor Dealer, dus als iemand een goed contact heeft dan is die ook welkom.
 
Volgens mij FVO

Inderdaad. Afgelopen zondag onze bestelling doorgemaild naar de garage in Duitsland...
Een occasie met 5000km op de teller (wordt dus officieel nog als nieuw bekeken aangezien <6000km), quasi full option (enkel de achteruitrijcamera ontbreekt) en in de kleurstelling die we wilden voor 34.000euro.
:cool:
Begin januari rijden we er om.


Edit: Ter info: ik verwacht niet dat er het komende jaar koopjes in België zullen te vinden zijn aangezien een aanpassing in de inschrijvings- en wegenbelasting ten voordele van EV's.
 
Last edited:
Is er iemand die op korte termijn overweegt de B klasse te kopen?
Met de Business Edition is die nu al bij de vanafprijs erg "vol"... dit jaar nog MIA etc.
Ik verwacht dan ook niet dat ik erg veel af kan dingen, maar als we samen optrekken kunnen we misschien wel 5 jaar gratis onderhoud en laden bij Fastned bedingen? :biggrin:
Ik heb nog geen voorkeur voor Dealer, dus als iemand een goed contact heeft dan is die ook welkom.

Ik denk dat ze je graag levenslang laden bij Fastned aanbieden. Kost niets want de MB kan niet snelladen!
 
Als 2e auto is dat wat minder spannend, zeker met (zoals Hans dat ook vaak aangeeft) destination charging als backup voor iets langere ritten...
En ik krijg mijn vrouw op basis van argumenten: niet groter dan auris, maar wel hoger en meer ruimte etc. wel in deze auto maar niet in een leaf (heeft het NET niet ):rolleyes:
Dat de bediening identiek is aan de Tesla (de moderne dan:wink:) maakt het voor haar dan ook makkelijker om die een keer mee te nemen mocht het nodig zijn.
 
Is die Bolloré Bluecar ook in Belgie en Nederland te koop ? heel Parijs rijdt er vol mee en is toch ontworpen als stadsauto , dus zou ideaal moeten zijn als tweede auto voor in de stad. Bereik zou ook rond de 200 km liggen, dus niet direct problemen als het wat kouder is.
 
Is er behalve de model x nog een elektrische auto waarop een trekhaak is toegestaan? Ik heb al op het internet zitten zoeken maar kon niks vinden, misschien zie ik er eentje over het hoofd.

Heb er ook naar liggen zoeken maar er is werkelijk geen enkele. Misschien dat het technisch wel kan op een kangoo z.e. maar dan is het zeker niet gehomologeerd.
 
De plug-in hybrides van Porche Cayenne en BMW X5 kunnen ook met trekhaak worden uitgerust . Niet mis als tweede wagen, lijkt me :tongue:

Dat zijn toch inmiddels allemaal foute auto's geworden? Ik denk dat we een paar jaar vooruit moeten kijken. Zodra Model X een gebruikelijke verschijning gaat worden zie je dat die andere modellen minder gewild worden en hierop enorm afgeschreven moet worden. Wie koopt er nu een Porsche en gaat dan kleine stukjes elektrisch rijden?

En de verbruikscijfers bij gewoon gebruik incl. lange ritten vallen enorm tegen en in feite is het dan gewoon een ICE.

Even uitstellen is mijn advies.