TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Welke laadpas het beste voor noodgevallen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by PDK, Jul 23, 2013.

1. PDK

PDK Member

Ik sta op het punt om 2 laadpassen te bestellen. Ik kom er echter achter dat er enorme verschillen zijn in prijzen. Op deze website heb ik wat info gevonden: Laadpassen overzicht
    Ik neig naar een Essent laadpas soms, omdat je daar totaal geen vaste kosten betaalt. Je betaalt enkel € 0,28 per kWh. Ik ga waarschijnlijk nauwelijks ergens anders laden dan thuis, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben, wanneer het nodig is.

Heeft iemand ervaring met laadpassen en welke zouden jullie adviseren?

2. Bigbit

Bigbit Member

Waarom wil je er eigenlijk 2? Ik dacht dat bijna alle palen op alle kaarten kunnen:confused:

3. PDK

PDK Member

Dat komt omdat we 2 EV's in de familie krijgen. Naast de S, wordt over een paar weken een Zoe geleverd.

4. Fuzzylogic

Fuzzylogic EU Sport 359 & S94

Ik gebruik nu een pas van the New motion, ook gratis. Werkt prima.
    Maar ik heb ook een pas van Essent, omdat deze ook in Duitsland te gebruiken is. Mocht ik daar eens heenrijden, dan kan hij bij een paal van RWE gebruikt worden.
    Deze buitenland service van Essent staat standaard uit, maar kan kostenloos worden geactiveerd.

5. X-RAY

X-RAY Member

#5 X-RAY, Jul 23, 2013
    Last edited: Sep 16, 2013
    Goeie tip. Ik heb ook een pas van essent. Ga het meteen activeren voor Duitsland. Daarnaast heb ik ook een gratis pas van greenflux. Ik heb er ook twee vanwege het principe van de redundantiehttp://nl.wikipedia.org/wiki/Redundantie

Het is mij overigens nog helemaal niet duidelijk hoe het laden in de verschillende Europese landen gaat werken. Maar daarover is dacht ik al gepost.
    Heb via lemnet.org een route uitgezet naar Oostenrijk voor deze winter. Ik ben van plan om alle laadpunten telefonisch te bevestigen van tevoren.

6. thimo

thimo Model S driver

Mag ik vragen hoe je aan een gratis pas bij Greenchoice komt? Ik ben daar klant, maar kan op de site alleen een abonnementsvorm van 5 Euro per maand vinden.

7. Kooky675

Kooky675 Member

+1 Thimo

Greenchoice heeft mij ook aangegeven dat er geen gratis pas is. Op basis van thuis laden i.c.m. de range van de S zal een laadpaal ook voor mij alleen in geval van nood zijn. Nu heb ik dus maar een Essent/RWE laadpas alvast op de plank liggen voor gebruik in Duitsland.

8. FairFrank

FairFrank Member

Heb net als veel anderen hier voor een Essent-pas gekozen. Ook ik ga thuis laden en zoek een back-up op straat. De prijs van alle kaarten (al of geen abonnement <-> variabele laadkosten) is imo een beetje lood om oud ijzer, maar Essent is hier zeker competatief. De killer-app is hun link met eigenaar RWE. Na een mailtje naar de klantenservice is je contract uitgebreid naar Duitsland. Je hebt dan een code voor NL en voor D, incl. smartphone app. Inbegrepen in abonnement. Als je nooit in Duitsland komt maakt dat natuurlijk niet uit, maar toch een mooie extra.

- - - Updated - - -

Kooky675, ik woon ook in Haarlem. Dus daar rijden straks zeker twee Tesla's?

9. fischca

fischca Member

One detail is different from Essent: The charging points of RWE company in germany are not working with RFID-Cards. You have to use the app "e-kWh" to activate or use a callcenter (phone number on every chargepoint). You can also use a call-by-call procedure without an Essent-Contract (Billing via SMS).

10. PDK

PDK Member

Inmiddels de laadpassen van Essent binnen en bedankt voor de tips mbt Duitsland. Dat kan zeker van pas komen.

11. Kooky675

Kooky675 Member

@FairFrank, Dat is zeker het geval.

12. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Drie - als je Heemstede mee telt ! Eind okt/begin nov.

13. Yoda888

Yoda888 P118

Dank voor de tips. Essent pas aangevraagd.

14. ElektrischRijden

ElektrischRijden New Member

www.laadpas.com is trouwens vrijwel de beste site op dit moment om alle laad aanbieders voor elektrische auto's met elkaar te vergelijken. Je kan ook naar www.laadpas.com/vergelijken gaan. Vind het een zeer goede website, heb hier in eerste instantie ook de laad aanbieders met elkaar vergeleken en uiteindelijk de Klantenservice een mail gestuurd kreeg vrijwel direct een goed antwoord terug en op basis van dit advies heb ik een keuze gemaakt.

15. Wxll

Wxll Member

Essent is goede tip. Heb inmiddels ook aangevraagd, ook inmiddels al de GreenFlux pas binnen.

Wxll

16. pjhartog

pjhartog Member

4 als je Bloemendaal erbij neemt en volgens mij zelfs 6 met Overveen erbij

17. widodh

widodh Model S R231 EU

Ik heb deze week mijn Essent laadpas aangevraagd. Mijn collega gebruikt deze al een tijd met zijn Roadster en vond hem vooral interessant vanwege de lage (EUR 2.50) maandelijkse kosten.

Ik zal altijd thuis laden of bij ons datacenter en daar heb ik beide geen pas nodig, echter wil ik wel publiek kunnen laden, maar óók in Duitsland.

Ik heb de Essent Vaak genomen omdat ik hiermee ook bij RWE kan laden.

Je moet dit wel aanvragen bij Essent en ik heb nu ook mijn login gegevens voor RWE. Via de ekWh App van RWE kan ik laadpalen vinden en nog wat meer dingen.

In Duitsland zijn veel palen 3x32A, maar veel ook 3x16A.

Online kan je de RWE palen hier vinden: eMobility | RWE Ladesäulenfinder

Op de RWE site kan je niet zien of het 11 danwel 22kW is, maar dat kan wel bij Essent: Laadpuntenkaart | Essent

18. tuvow

tuvow Member

Bedankt voor de tip Wido! Aangezien ik ook vrij regelmatig in (oost-)Duitsland ben, was ik ook al gaan studeren op het laadaanbod in Duitsland. Kon al niet echt een goede site vinden met een goed (en volledig) overzicht van laadpunten in Duitsland, maar hiermee kan ik wel vooruit. Hoe/waar moet je precies bij Essent aangeven dat je ook bij RWE wil kunnen laden?

Nu maar hopen dat ze ook snel met de SuperChargers in Duitsland komen :)

19. widodh

widodh Model S R231 EU

Je moet gewoon je laadpas "Vaak" aanvragen en daarna even met de helpdesk bellen, die kunnen het dan aan zetten voor je.

Ik hoop persoonlijk snel op een SuperCharging dekking van Amsterdam <> Berlijn, dat stuk rijd ik 2x per jaar.

20. tuvow

tuvow Member

Die route zal vast bij één van de eerste routes horen voor Duitsland. Persoonlijk hoop ik dat ze ook Osnabrück - Bremen - Hamburg - Rostock pakken (grotendeels A1). Die zal vast ook wel komen, is namelijk ook een logische route als je van/naar Scandinavië moet.

Share This Page