Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadpas het beste voor noodgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ooit eens geladen via sms in Saint-Vith.
Dacht dat dat via de telefoonrekening zou geregeld worden en verder geen aandacht aan besteed.
Meer dan een jaar later parkeer ik in Kortrijk. Je kan betalen met sms, maar dat lukte niet. Dan maar de app gedownload (4411)en een account aangenaakt.
Na een maand factuur gekregen met de parking kosten én de laadkosten van 13 maand eerder. Blijkbaar waren ze niet in staat geweear om via de sms betaald te worden. Nochtans een bedrijfsaccount.
Der moet daar iemand gereageerd hebben in de zin van “Yessss, we hebben hem”.
Hadden ze nu eens gebeld naar het nummer dat de sms verstuurd had.
 
Volledig akkoord. 'k Heb je dat antwoord precies nog weten geven ;)

Enkel hier even aan toevoegen dat ik recent bij TNM mijn gegevens heb ingegeven op de website en ik de keuze had tussen kaart / sleutelhangertje. Heb voor dat tweede gekozen, nu hangen er aan m'n keyfob dus twee ronde hangertjes, een gele van Plugsurfing, een lichtblauwe van TNM. Just in case.

Zo'n 100.000 laadpalen gecombineerd over gans Europa, zonder abonnementskosten en pay-per-use, 'k kan er mee leven eerlijk gezegd. Dat, en de website van A Better Routeplanner nog even checken voor je een lange rit aanvangt en je komt al heel ver (badum tss)...
TNM Sleutelhanger card (druppel) past ook mooi in het Tesla fob hoesje.

Handig als je thuis een oplaadpaal van TNM hebt. Gewoon sleutel erop leggen.
 
Ik heb (voor noodsituaties) een kaart van TNM besteld. Als ik het goed begrijp is een plugsurfing account ook handig. Dan kun je zo ongeveer overal wel terecht?
Ik heb afgelopen week een Plugsurfing druppel besteld en ik heb al een TNM kaart. De reden om ook een plugsurfing kaart te bestellen was omdat ik er zeker van wil zijn dat ik kan laden in het buitenland. We gaan volgende week naar Oostenrijk en daar wil ik zonder veel gedoe kunnen laden. Nu zit ik net de prijzen van het laden te vergelijken tussen TNM en Plugsurfing bij dezelfde laadpaal en daar zit toch wel een behoorlijk verschil tussen in het voordeel van Plugsurfing. Nu heb ik nog geen ervaring met Plugsurfing dus ik vraag mij af of er nog kosten worden gerekend, behalve laad en start kosten, door Plugsurfing.
 
Ben al die toegevoegde passen aardig beu...

Trouwens ik merk op dat het handiger is om de laadpaal(en) in de auto te houden. Ook als een sessie gestart is met een pas. Ik heb een keycord (ja old-school) met 3tal verschillende pas voor laden, is weliswaar heel sporadisch nodig maar soms die keer dat een laadpaal met pas werkt. Via de keycord is het niet kwijt te raken omdat die ergens in koffiebak rondzwerft.

Je zal net je auto geleend hebben en diegene staat bij een laadpaal... en jij zit thuis met je passen.

Of je hebt een sessie gestart en je bent niet op lokatie en iemand op lokatie wil de auto ontkoppelen.

Kan beide voorkomen er is vrij onpraktisch (een override kan beschikbaar zijn maar da's nooit handig)

Heb zowiezo al een vracht aan passen voor diverse zaken of toegang, schat al in stuk of 20. Alles in de auto, zelfs bankpassen.
 
Wij hebben TNM en Plugsurfing, maar alleen nog maar Plugsurfing gebruikt (vijf keer ofzo). Voor alle keren dat ik gekeken heb in het buitenland (veel vaker gekeken dan dat we nodig gehad hebben) waren er veel meer mogelijkheden met Plugsurfing en die van TNM stonden meestal ook bij Plugsurfing. Dus die zou ik zeker nemen. En een aantal palen werken niet via de plugsurfing app, dus het pasje is wel handig.
 
Wij hebben TNM en Plugsurfing, maar alleen nog maar Plugsurfing gebruikt (vijf keer ofzo). Voor alle keren dat ik gekeken heb in het buitenland (veel vaker gekeken dan dat we nodig gehad hebben) waren er veel meer mogelijkheden met Plugsurfing en die van TNM stonden meestal ook bij Plugsurfing. Dus die zou ik zeker nemen. En een aantal palen werken niet via de plugsurfing app, dus het pasje is wel handig.
De Plugsurfing sleutelhanger is ook handig!