Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadpas het beste voor noodgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
De pas (we hebben er 4) werkt gewoon zonder problemen, maar we zien nooit een factuur.
Wij hebben hier ook 4 Essent passen en ook nog nooit een factuur voor gezien. Zaterdag bij de hockey in Hoorn opgeladen en hij werd nog steeds niet geweigerd :smile:.

Wel een truttig paaltje overigens. Stond met dikke letters 11 Kwh op maar ik kwam na lang wachten niet verder dan 1x16A.
 
Werkt je online account van Essent (Mijn Elektrisch Rijden oid) wel?
Ja, maar daar staat geen enkele transactie danwel factuur in.

Wij hebben hier ook 4 Essent passen en ook nog nooit een factuur voor gezien. Zaterdag bij de hockey in Hoorn opgeladen en hij werd nog steeds niet geweigerd :smile:.

Wel een truttig paaltje overigens. Stond met dikke letters 11 Kwh op maar ik kwam na lang wachten niet verder dan 1x16A.
Dan is het blijkbaar echt een probleem bij Essent. Die 4 passen bij ons zitten ook onder 4 verschillende accounts en overal het zelfde.
 
Ja, maar daar staat geen enkele transactie danwel factuur in.

Dan is het blijkbaar echt een probleem bij Essent. Die 4 passen bij ons zitten ook onder 4 verschillende accounts en overal het zelfde.

Kreeg vandaag onderstaande bericht van Essent van een werknemer die wel weet hoe het zit. Facturen gaan dus toch nog komen..

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om middels automatische incasso te factureren. Onlangs heeft er echter een wijziging plaatsgevonden welke op de website nog niet is aangepast. Wij factureren namelijk eenmaal per drie maanden.

U zult altijd per e-mail een notificatie krijgen zodra uw factuur klaarstaat. Deze kunt u eventueel voor uw eigen administratie als PDF downloaden. Alle facturen blijven beschikbaar op uw Mijn E-Rijden account.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

R** B****
Essent Elektrisch Rijden


Bij facturering eens per 3 maanden valt de administratieve last meer mee. Pasjes vandaag dan ook maar aangevraagd.
 
Nee, maar wel binnenkort.
Heb vandaag aangevraagd de essent soms naar essent vaak om te zetten zodat ik in toekomst kan laden in duitsland.
Je hebt een smartphone en Ekwh app nodig.
Vanuit daar kun je de laadpaal activeren en het laden starten.
 
Nee, maar wel binnenkort.
Heb vandaag aangevraagd de essent soms naar essent vaak om te zetten zodat ik in toekomst kan laden in duitsland.
Je hebt een smartphone en Ekwh app nodig.
Vanuit daar kun je de laadpaal activeren en het laden starten.

Ik ga 13 dec naar Winterberg en dacht dat ik gewoon met mijn laadpas vaak van Essent klaar was.
Van de Ekwh app heb ik nog nooit gehoord.
Het werkt dus anders dan hier in Nederland?
Hoe kan ik de app voor android vinden in Playstore?
 
Ik ben voor het laden aangewezen op de openbare palen (Amsterdam) omdat mijn appartement op 2 hoog is. Ik ben gestart met de Nuon laadpas (gratis) en betaalde €0,28 per kWh. Inmiddels gebruik ik de businessoplossing van Nuon waarbij ik voor € 89,95 500Kwh mag laden onder fair use, dit kost dus zo'n € 0,18 per kWh.

Ik heb voor noodgevallen een pas van The New Motion, parkeer vaak in Q-Parks en daar hangen de Lolo's en die zijn niet heel betrouwbaar. Soms pakt hij pas na 4 keer de pas en soms alleen een TNW pas.
 
Thanks inmiddels gedownload!
Ik heb van Essent login gegevens ontvangen en hiermee moet je eenmalig inloggen op de app.
Laadpaal zoeken waar je gaat laden en nummer invoeren en starten met laden.
Kan volgens mij niet fout.

Ik zal jullie rond 15 dec een update geven of het gelukt is anders wordt het laden met 13A bij mij huisje :wink:
Dat komt echt heel goed uit want ik ga toevallig 19 december ook even in Winterberg kijken! De app van RWE is overigens wel veel beter dan die van Essent. Geeft ook keurig aan dat er een tweetal 22 kW laadpunten zijn met type 2 stekkers. Die informatie kon ik bij Essent niet vinden.
 
Last edited:
Dat komt echt heel goed uit want ik ga toevallig 19 december ook even in Winterberg kijken! De app van RWE is overigens wel veel beter dan die van Essent. Geeft ook keurig aan dat er een tweetal 22 kW laadpunten zijn met type 2 stekkers. Die informatie kon ik bij Essent niet vinden.

laat aub nog maar even weten hoe het gaat in winterberg. Ik ga er begin maart heen :)
 
Dat komt echt heel goed uit want ik ga toevallig 19 december ook even in Winterberg kijken! De app van RWE is overigens wel veel beter dan die van Essent. Geeft ook keurig aan dat er een tweetal 22 kW laadpunten zijn met type 2 stekkers. Die informatie kon ik bij Essent niet vinden.

Kun je met die Essent pas zomaar in Duitsland laden? Ik heb net geprobeerd hun 0800 nummer te bellen, wordt niet beantwoord. Ik ga zaterdag naar Oostenrijk rijden en heb een TNM/LTL en een Essent pas.

Moet die Essent pas geactiveerd worden voor RWE?
 
Kun je met die Essent pas zomaar in Duitsland laden? Ik heb net geprobeerd hun 0800 nummer te bellen, wordt niet beantwoord. Ik ga zaterdag naar Oostenrijk rijden en heb een TNM/LTL en een Essent pas.

Moet die Essent pas geactiveerd worden voor RWE?

Je moet het essent vaak abonnement hebben. Hier krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord bij. Deze gebruik je dan weer bij de e-KWh app van hun.
Op die manier start je het laden van de desbetreffende laadpaal.

Indien je een iphone hebt, installeer ook de app van plugfinder.de, hier staat veel palen met het juiste vermogen erbij. Kun je een 22KWh paal zoeken om iets sneller te kunnen laden.
 
Kun je met die Essent pas zomaar in Duitsland laden? Ik heb net geprobeerd hun 0800 nummer te bellen, wordt niet beantwoord. Ik ga zaterdag naar Oostenrijk rijden en heb een TNM/LTL en een Essent pas.

Moet die Essent pas geactiveerd worden voor RWE?

De VAAK pas van Essent moet je even laten activeren door Essent. Dan krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord wat gekoppeld is aan je VAAK pas van Essent, voor de afrekening van de gebruikte Kwh. Ik zou dit gelijk aanvragen en er spoed bijzetten, want het is erg druk bij Essent.