Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Goed nieuws! En hoe ver schat je de status in?

Onmiskenbaar Tesla SuC
u6y6ysyz.jpg
uty5ezes.jpg
3y8yse8u.jpg
y9avagu7.jpg
 
Bij Walibi kunnen we ook nog niet terecht...

Gelukkig bij de Efteling wel. 4 laadpunten, weliswaar 11kW, maar een bezoek duurt meestal wel wat uurtjes.

Wel van tevoren, liefst zo snel je weet wanneer je komt, een mailtje sturen. Dan krijg je een bevestiging met bericht of er wel of niet eentje vrij is.

Die email kun je dan meenemen. Ik weet uit ervaring dat een kopie van je eigen mail niet altijd geaccepteerd wordt.

Er wordt gesproken over een pasje. Ik heb mijn NewMotion gebruikt, dat werkt ook. Het laden is gratis, het parkeren niet, maar dat zal niemand verbazen.
 
Last edited:
Ahoy heeft 3 laadpalen. Ziet er veelbelovend uit, maar ze leveren maar 3Kw. Beetje jammer, daar kom je niet mee thuis...
Ik denk eigenlijk dat het niet eens met opzet is, maar dat de meeste installateurs nog geen flauw idee hebben hoe veel een echte EV nodig heeft.

Ze gaan denk ik allemaal uit van PHEV's en staan nooit stil bij een Model S of ZOE.

Het sowieso triest dat de i3, Leaf en alle andere EV's niet 3-fase kunnen laden, maar er gaan wel steeds meer 3-fase capabele EV's komen. (oa Mercedes en Volkswagen).

Ik sprak laatst nog een elektrotechnisch installateurs en die vroeg me hoe veel die Model S 'trok'. Ik vertelde hem 3x32A. Hij viel bijna achterover.

De meeste denken echt dat een EV met 1-fase 16A wordt geladen en dat je met 8 uur weer vol bent. De rekensom van 85kWh hebben ze echter nog niet gemaakt.