Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke organisaties hebben we gevraagd of we kunnen laden?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kan je best de vraag stellen op een eenvoudige manier en toch te weten komen of het voorgestelde laadpunt zal voldoen aan de noden van de model S

zonder een al te technische vraag te moeten stellen. want meestal kom je bij een receptioniste terecht.
als de vraag te moeilijk blijkt zeggen ze al vlug dat het niet kan terwijl ik met een geschikt 230v stopcontact al tevreden kan zijn.
vooral in verband met het al dan niet aanwezig zijn van een nul geleider.

Bij een hotel zou ik vragen naar "de man die over de techniek" gaat.. gewoon bellen, die jongens begrijpen je wel.
Maar dat is meer als je er zelf direct ook behoefte aan hebt...

Daarnaast kan je partijen als het MECC meer formeel benaderen en ze er op wijzen dat ze eigenlijk niet mee doen, er niet toe doen als ze niet voor een of meerdere laadopties zorgen... wijzen op MVO, groen etc... maar dat is meer beïnvloeden van beleid..

Bij het MECC had ik mazzel.. op een van de twee publieke laadpunten (dus niet op het MECC terrein) was nog met genoeg ruimte vrij voor een Tesla... had ik ook nog een parkeerplek ! maar ik kon er ook maar net tussen..Dan komen die parkeersensoren wel van pas.

net tussen mecc.jpg
 
Ik ben bij Center Parks de Eemhof dit weekend. Begin December gevraagd of ik kon laden.

Ze waren er mee bezig, paal stond er al. Nu twee maanden later staat de dubbele EV-Box er al wel, maar is nog steeds niet aangesloten.

Staan nu met twee S'en, een Roadster en Outlander op 201V te laden bij het huisje... Nog 8 uur voordat ik vol ben!
 
Ik ben bij Center Parks de Eemhof dit weekend. Begin December gevraagd of ik kon laden.

Ze waren er mee bezig, paal stond er al. Nu twee maanden later staat de dubbele EV-Box er al wel, maar is nog steeds niet aangesloten.

Staan nu met twee S'en, een Roadster en Outlander op 201V te laden bij het huisje... Nog 8 uur voordat ik vol ben!
Kijk toch maar uit, dat is een flink verlies....
Je wil niet om de verkeerde redenen de pers halen.B-)
 
Ga volgende week een weekendje naar Groningen, verblijf daar in het Mercure Hotel naast Martini plaza. Op de site van Martiniplaza kon ik geen info over de 6 laadpalen vinden die daar volgens diverse laadpaal-sites zouden staan. Hier op het forum staan wisselende reacties: varierend van dat de palen er niet zouden staan, of slechts 3,7kW doen, tot iemand die er op 22kW heeft kunnen laden. Vanochtend een Mailtje gestuurd naar Martiniplaza of er wat meer info op de site kan, en kreeg net deze reactie:

Goedemiddag,

Vandaag wordt de informatie over de laadpalen nog op onze site gezet.
MartiniPlaza beschikt over 6 oplaad punten van 22kW deze staan op het parkeerdek van de parkeergarage.
Nogmaals dank voor uw mail.

Met vriendelijke groet,

Douwe Koning



Hoofd gebouwen beheer

Snelle reactie dus, straks even kijken wat er staat op de site. BTW: Ik weet dat hotel Mercure zelf ook een laadpaal heeft, ga ze beiden even testen.
 
Na bijna een jaar geleden bij mijn vaste hotel (Postillion Hotel Deventer) geïnformeerd te hebben naar hun bereidheid een laadpaal te plaatsen, zou er straks bij aankomst een op me moeten wachten. Dat betekent voor mij minder vaak omrijden via Zevenaar, en geen wekelijkse "range charges" meer. :biggrin:
 
Ga volgende week een weekendje naar Groningen, verblijf daar in het Mercure Hotel naast Martini plaza. Op de site van Martiniplaza kon ik geen info over de 6 laadpalen vinden die daar volgens diverse laadpaal-sites zouden staan. Hier op het forum staan wisselende reacties: varierend van dat de palen er niet zouden staan, of slechts 3,7kW doen, tot iemand die er op 22kW heeft kunnen laden. Vanochtend een Mailtje gestuurd naar Martiniplaza of er wat meer info op de site kan, en kreeg net deze reactie:

Goedemiddag,

Vandaag wordt de informatie over de laadpalen nog op onze site gezet.
MartiniPlaza beschikt over 6 oplaad punten van 22kW deze staan op het parkeerdek van de parkeergarage.
Nogmaals dank voor uw mail.

Met vriendelijke groet,

Douwe Koning



Hoofd gebouwen beheer

Snelle reactie dus, straks even kijken wat er staat op de site. BTW: Ik weet dat hotel Mercure zelf ook een laadpaal heeft, ga ze beiden even testen.

Aanvulling op de site kort maar krachtig:

Oplaadpunten electrische auto's
Het parkeerdek van MartiniPlaza beschikt over 6 oplaadpalen van 22 kW.
De laadpalen bevinden zich rechts van de betaalautomaat (houd bij het oprijden van het parkeerdek rechts aan tot u de laadfaciliteit aan uw rechterzijde vindt)
Het betalen voor de electriciteit kan met een laadpas.
 
Nog effe gepolst bij booking.com

Bedankt dat u contact opgenomen heeft met het Booking.com Customer Service team.


Wij hebben deze vraag al vaak gekregen via Booking.com.


Deze optie wordt momenteel onderzocht door ons website-team. Deze optie wordt heel waarschijnlijk binnenkort beschikbaar gesteld.
 
Nog effe gepolst bij booking.com

Bedankt dat u contact opgenomen heeft met het Booking.com Customer Service team.


Wij hebben deze vraag al vaak gekregen via Booking.com.


Deze optie wordt momenteel onderzocht door ons website-team. Deze optie wordt heel waarschijnlijk binnenkort beschikbaar gesteld.

+1

Ik zal bij volgende hotelbezoeken (komt zakelijk regelmatig voor) ook informeren over de opties.
 
Ik was afgelopen week weer bij de jaarbeurs, Utrecht. De parkeerwacht wist ditmaal wel dat er een laadpaal op P1 was. Helaas waren beide plekken bezet. Ik was al de zoveelste die er naar vroeg:biggrin:. Het was al gemeld bij de directie. Er was reeds toegezegd dat het aantal laadpunten uitgebreid zal gaan worden. Had het gelukkig niet echt nodig.
 
Beetje oud draadje kicken, maargoed.

Ik geef trainingen in specifieke software voor data opslag en daarvoor reis ik de wereld over, maar zit ik ook met enige regelmaat in hotels in Nederland.

Dit keer moest ik een hotel rondom Den Haag vinden en kwam uit bij NH Hotels te Zoetermeer. Even vragen of ik kan laden en het antwoord: "Ja meneer, we hebben twee laadplekken in onze parkeerkelder".

Wat zoeken op Google bracht me bij dit blog: Kom je opnieuw opladen bij NH Hoteles! | NH Hoteles Blog

Leuk om te zien dat hotels er dus écht mee bezig zijn. Ze zorgen dat de plek vrij is en ik de eerste nacht de auto vol kan laden. Super!
 
Beetje oud draadje kicken, maargoed.

Ik geef trainingen in specifieke software voor data opslag en daarvoor reis ik de wereld over, maar zit ik ook met enige regelmaat in hotels in Nederland.

Dit keer moest ik een hotel rondom Den Haag vinden en kwam uit bij NH Hotels te Zoetermeer. Even vragen of ik kan laden en het antwoord: "Ja meneer, we hebben twee laadplekken in onze parkeerkelder".

Wat zoeken op Google bracht me bij dit blog: Kom je opnieuw opladen bij NH Hoteles! | NH Hoteles Blog

Leuk om te zien dat hotels er dus écht mee bezig zijn. Ze zorgen dat de plek vrij is en ik de eerste nacht de auto vol kan laden. Super!

Zeker mooi! En anders was je welkom om bij mij te komen laden. Woon redelijk in de buurt. :)
 
Lang weekend uit het zuiden naar Duinrell geweest en ze hebben zowaar 2 11kW punten op hun terrein. Je moet de auto wel voor een soort garagepoort zetten. Voor de zekerheid mijn 06 achtergelaten. Oh en laden was gratis...
morgen naar de Roompot in Zeeland. Op navraag gaven ze aan ook een laadpaal te hebben... Ben benieuwd.

Update Roompot Kamperland:

Ja laadpaal aanwezig, maar ik moet me met kaart aanmelden dus geen idee of het betaald is of niet. Essent kaart werkt gewoon; 2plaatsen met 3x16A.
 
Last edited:
Marriott hotels in Frankrijk gevraagd naar mogelijkheden... kreeg bijgaand teleurstellend antwoord.Heb maar aangegeven dat ik naar andere ketens ga kijken voor een trip naar Frankrijk.


Thank you for contacting Marriott. We appreciate the opportunity to provide you with information.


In regards to your inquiry, we do note have any hotels in France that have an electric vehicle charging station.
You can find information on which Marriott hotels do offer this service at the following website:

http://www.marriott.com/corporate-social-responsibility/electric-vehicle-hotels.mi
 
Ik heb even bij EuropaPark (Duitsland) geïnformeerd of er laadgelegenheid is. Daar gaf men aan dat wanneer ik met de Tesla zou komen ik mij bij de ingang kon melden, krijg dan een laadplek toegewezen.
Voor de deur van Europa Park staat een laadpaal! Ik was er laatst (met een dinosapverbrander weliswaar) en heb daar een Zwitserse Model S aan zien staan.

Deze laadpaal: Europa Park : charge point in Rust

Al was er ook een Nederlander met zijn S en die verbleef in een Park hotel (Colosseo) en die kon daar laden aan een laadpaal bij het hotel. Het park zelf heeft namelijk elektrische Smarts rond rijden.